וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת ברנאר טאפי, נשיא מארסיי הגדולה של תחילת שנות ה-90

עודכן לאחרונה: 3.10.2021 / 15:22

איש העסקים השנוי במחלוקת הלך לעולמו בגיל 78. עמד בראש המועדון בשנותיו הגדולות, אבל שמו הוכתם בפרשת הטיית משחק מפורסמת ובהרשעה בפלילים

נשיא מארסיי הגדולה של תחילת שנות ה-90, ברנאר טאפי, מת בגיל 78. טאפי נלחם במחלת הסרטן בארבע השנים האחרונות והבוקר (ראשון) ב-9:40 הלך לעולמו. טאפי היה נשיא מארסיי בשנים 1986-1994, שבמהלכן היא זכתה ב-4 אליפויות צרפת, גביע אחד וכמובן בליגת האלופות בעונת 1992-93, במהדורה הראשונה של המפעל החדש דאז.

מצבו של טאפי הידרדר בימים האחרונים. למרות שהוא אחראי לאחד הכתמים הגדולים בתולדות מארסיי, רוב האוהדים עדיין זוכרים אותו לטובה ובמשחק נגד גלאטסראיי ביום חמישי בליגה האירופית, הונפו ביציעים שלטים וכרזות שמעודדים אותו וקוראים לו להיות חזק במאבק עם המחלה.

ברנאר טאפי. Laurent Viteur, GettyImages
דמות צבעונית. ברנאר טאפי/GettyImages, Laurent Viteur
אוהדי מארסיי בשלט לעידוד הנשיא לשעבר ברנאר טאפי. John Berry, GettyImages
ביציעים זוכרים את טאפי לטובה. אוהדי מארסיי לפני שלושה ימים/GettyImages, John Berry

טאפי היה איש עסקים ופוליטיקאי, שאף כיהן כשר בממשלת צרפת בתחילת שנות ה-90. הוא נודע בסגנונו האקסצנטרי ובמרוצת השנים הסתבך בפלילים. הוא שימש דמות מרכזית בהטיית המשחק המפורסמת בין מארסיי לוואלנסיין במאי 1993, שבגינה מהקבוצה נשלל תואר האליפות. שנה לאחר מכן, בתום ההליכים המשפטיים, מארסיי הורדה לליגת המשנה (בתום עונה בה סיימה כסגנית האלופה) וטאפי אולץ להתפטר מתפקידו כנשיא.

טאפי נמצא אשם בעבירות של מרמה שלא והדחת עדים, נשפט למאסר של שנתיים ולאורך שנים ארוכות ניהל מאבקים משפטיים מתוקשרים שנוגעים לעסקיו הפרטיים. למרות שבמשך שנים ארוכות הוא כבר לא היה חלק מעולם הספורט, התקשורת הצרפתית המשיכה לעסוק בו רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully