וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שערוריית מין בארצות הברית: קומישינר ליגת הנשים התפטרה

ליסה בירד, שעמדה בראש ה-NWSL, עזבה לאור התגובה הלקויה של הליגה לתלונות של שחקניות נגד המאמן פול ריילי, שנהג להתעלל בהן מינית. פיפ"א, ההתאחדות האמריקאית ואלכס מורגן התערבו

שערורייה בכדורגל הנשים בארצות הברית. הקומישינר של ה-NWSL, ליגת הנשים במדינה, ליסה בירד, התפטרה מתפקידה לאור התגובה הלקויה של הליגה לתלונות שהוגשו כלפי המאמן פול ריילי.

קבוצת צפון קרוליינה קורג', בה משקיעה הטניסאית נאומי אוסקה, פיטרה בחמישי האחרון את מאמנה לאחר שצצו עוד ועוד תלונות נגדו על כפייה והתעללות מינית בשחקניותיו במספר קבוצות אותן אימן במהלך הקריירה שלו. לאחר שנודע כי הליגה כשלה להגיב באופן ראוי להאשמות החמורות שהעלו השחקניות, בירד החליטה לסיים את תפקידה.

פול ריילי, מאמן צפון קרוליינה קורג'. Andy Mead/ISI Photos, GettyImages
פוטר לאחר ההאשמות נגדו. פול ריילי/GettyImages, Andy Mead/ISI Photos

במספר הזדמנויות הליגה לא הגיבה בצורה ראויה לאישומים שהועלו כלפי ריילי. דוגמא אחת לכך פורסמה, כאשר אגדת נבחרת ארצות הברית, אלכס מורגן, חשפה את תגובת בירד לפנייה של שתי שחקניות שרצו לסייע בחקירת מקרים הקשורים לריילי: "הסתכלנו על המסמכים, ואני יכולה לאשר שהתלונה נחקרה עד תומה. מעבר לכך, לא אוכל להוסיף עוד פרטים".

הסערה עוררה מהומה בארצות הברית, ושעות לפני שהודיעה על התפטרותה, בירד הכריזה כי משחקי יום שישי בליגה נדחו: "השבוע, כמו שלבים רבים של העונה, היו טראומטיים עבור השחקניות והצוות. אני לוקחת אחריות מלאה לחלקי בכך ומצטערת על מה שרבים מרגישים. בהתחשב בטראומה, החלטתי שלא נשחק בשיש כדי לתת לכולם זמן לחשבון נפש". כאמור, שעות ספורות לאחר ההודעה היא סיימה את התפקיד אליו נכנסה בפברואר 2020.

ליסה בירד. Joe Scarnici, GettyImages
סיימה את תפקידה אחרי כשנה וחצי. ליסה בירד/GettyImages, Joe Scarnici

העניין לא עבר בשתיקה גם בפיפ"א, שהביעה דאגה מהנושא ותבצע פנייה לליגה ולהתאחדות הכדורגל האמריקאית כדי לקבל מידע נוסף בנוגע לתלונות שעלו. גם ההתאחדות המקומית הודיעה כי תפתח באופן מיידי בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully