וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאגה במכבי ת"א מהקריסה במהלך הניצחון: "שום דבר לא עבד"

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 6:25

הצהובים יצאו עם ניצחון במשחק היורוליג הראשון, לא לפני שאיבדו יתרון של 17 הפרש. גורם: "אי אפשר לקרוס ככה". ווילבקין שלהט קיבל מחמאות, דריק וויליאמס: "הוא אחד הטובים באירופה". דיברתולומיאו הרשים: "לא הייתי מרוצה מאיך שהופעתי שנה שעברה".

1.

מכבי תל אביב פתחה אמש (חמישי) את עונת היורוליג שלה ברגל ימין עם ניצחון ביתי 68:69 על באיירן מינכן בהיכל מנורה. הצהובים נהנו מערב מרשים מאוד של סקוטי ווילבקין שקלע 28 נקודות, כולל 13 נקודות ברבע האחרון, ויצאו מבור של 9 נקודות, 7 דקות לסיום ההתמודדות.

המשחק כולו היה רכבת הרים גדולה. מכבי פתחה מצוין, ברחה ל-20:37, 5 דקות למחצית, אלא שכאן נעצרה, וראתה את באיירן מצליחה להפוך את התוצאה כבר בתחילת המחצית השנייה ולברוח עד ליתרון שיא 54:63 ברבע האחרון. כאן הבווארים, שהגיעו ללא שישה שחקנים לישראל, נעצרו ומכבי נהנתה מיכולת שיא של ווילבקין שסחף אותה לניצחון.

"זה מרגיש נהדר", אמר ווילבקין בסיום המשחק, "ממש לא רציתי להפסיד את המשחק הראשון עם כל הקהל שהיה כאן וההתחלה הטובה של המשחק. שמח שידענו לצאת עם הניצחון".

"הניצחון הזה ענק", התייחס הקפטן ג'ון דיברתולומיאו לערב של קבוצתו, "היו לנו מעט משחקים בהכנה, אנחנו צריכים ללמוד מכל משחק. לצאת מהמשחק הזה עם ניצחון הוא דבר חשוב. היה חשוב להתחיל ברגל ימין".

בקבוצה פרגנו גם לדריק וויליאמס, שרחוק מכושר משחק וברבע האחרון הצליח לתרום לניצחון."בקריירה שלי שיחקתי בתפקידים שונים, עשיתי דברים שונים", אמר וויליאמס בסיום המשחק, "אני יכול להתאים את עצמי, בסופו של יום זה המשחק השני שלי העונה. הייתי עייף בדקות הראשונות, הייתי נרגש מהקהל, האנדרלין נכנס לאט לאט. נרגעתי יותר ושיחקתי עם האנרגיה שיש לי, זה מה שאני תמיד אביא לכל משחק. זה הדבר הכי מעט שאני יכול לעשות בהיכל מלא".

סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
סחב את מכבי תל אביב על גבו, אבל מה עם היתר?/דני מרון

2.

כאמור, זה היה הערב של סקוטי ווילבקין, וזולא הפעם הראשונה שהוא מתפוצץ כך נגד באיירן מינכן. זו הפעם הרביעית בקריירה של האמריקאי שהוא קולע מעל 20 נקודות נגד באיירן מתוך תשעה משחקים נגד היריבה ממינכן. אחד מאנשי באיירן אמר באזור חדר ההלבשה בסיום ש"כשווילבקין רואה אותנו זה כמו שור שרואה אדום".

דריק וויליאמס פירגן לחברו על היכולת: "סקוטי הוא אחד השחקנים הכי טובים ביורוליג, אחד הסקוררים הטובים ביורוליג. הוא יכול לקלוע על כל אחד. הוא יכול לגרום לבעיית עבירות ליריבה, קולע מכל מקום. הוא עושה הכל על המגרש. תראו ממנו הרבה העונה, לא רק קליעה, יש לנו הרבה שחקנים בקבוצה שיכולים לקלוע. אנחנו הולכים לאן שהוא יילך".

אלא שבמכבי תל אביב קיוו שהשנה יצליחו לאזן את הסגל יותר ולהקטין את התלות בווילבקין: "בסוף היום, אם נראה ככה לאורך זמן, זה רע מאוד", הסכים אחד מאנשי הקבוצה לאחר המשחק. ג'יימס נאנלי הוסיף: "הכל הלך לסקוטי, אבל זה מה שהיה לנו. שום דבר לא עבד, לא יכולנו לקלוע את הזריקות שלנו".

שחקן מכבי תל אביב קינן אוואנס עם אנג'לו קלויארו, ג'יימס נאנלי. דני מרון
ניצחון חשוב, אבל מה עם היכולת?/דני מרון

3.

למרות השמחה על הניצחון, במכבי תל אביב יוצאים מהמשחק מודאגים מהיכולת. במועדון ידעו כי היכולת הטובה שהציגה הקבוצה בגביע ווינר תיראה אחרת לחלוטין במהלך משחקי היורוליג, אך עיקר הדאגה היא מהנפילה שהייתה מאמצע הרבע השני ועד אמצע הרבע הרביעי ויכולת הקליעה הלא טובה שליוותה את אותה הנפילה.

"יש לנו הרבה נסיבות מקלות, אבל במשחק ביתי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד יתרון של 17 נקודות ולקרוס ככה, זה סימן לא טוב. נכון שניצחנו, אבל יש לנו פה נורת אזהרה גדולה", אמר אחד מאנשי המועדון. במועדון הצביעו על רגע המפנה בו עברה באיירן להגנת חילופים בדיוק שמכבי תל אביב הייתה עם הרכב ללא אף אחד מהסקוררים המובילים שלה באותן דקות - סקוטי ווילבקין או ג'ון דיברתולומיאו.

במהלך הנפילה החטיאו שחקני הקבוצה מספר זריקות קלות, ביניהם דריק וויליאמס, והמהפך בסוף הגיע בעזרת ההגנה. "אין תירוצים על הפספוסים שלי. כולם יודעים שהייתה לנו הכנה רעה, אבל לבאיירן לא אכפת, ולכוכב האדום לא יהיה אכפת. הייתי עייף, זה רק המשחק השני שלי, כל השבוע הזה אני מנסה להיכנס לכושר, המאמנים שואלים אותי כל הזמן אם אני בסדר. אני מנסה לדחוף את עצמי. אולי אני לא אקלע, אבל אני אביא יעילות", סיכם וויליאמס.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו. דני מרון
זכה לכינוי "קליי תומפסון" של מכבי תל אביב. ג'ון די/דני מרון

4.

מלבד ווילבקין, שחקן נוסף שרשם משחק טוב היה ג'ון דיבתולומיאו. בעונתו החמישית במדים הצהובים הצליח הקפטן לקלוע 8 נקודות ב-22 דקות ולזכות בכינוי "קליי תומפסון" ממאמן באיירן אנדראה טרינקיירי.

"בכל משחק באים להוכיח משהו", סיפר הקפטן על המנטאליות איתה הגיע אל הפרקט, "לא הייתי מרוצה מאיך שהופעתי בשנה שעברה, רציתי להופיע טוב יותר בשני צידי המגרש, אני עובד חזק מאוד ואני מקווה שיראו את זה".

במכבי מספרים כי ספרופולוס סומך מאוד על היכולת של הקפטן שלו, וכי הוא ימשיך לשמש כשחקן משמעותי גם בהמשך העונה. "ג'ון מגיע אחרי עונה וחצי לא פשוטות מבחינה אישית", סיפרו במועדון השבוע, "בסוף היום יאניס יודע שהוא נותן מעצמו הכל בשביל הקבוצה, ואם גם הזריקות נכנסות הוא יהיה על המגרש והרבה".

מתיאס לסור במדי הכוכב האדום בלגרד. Srdjan Stevanovic, GettyImages
יערוך את הבכורה האירופית מול האקסית שלו. מתיאס לסור/GettyImages, Srdjan Stevanovic

5.

מי שיצטרף עד משחק היורוליג הבא לצהובים הוא הסנטר מתיאס לסור שיערוך בשבת או בראשון את אימון הבכורה שלו במדים הצהובים אחרי שכל העניינים הבירוקרטים סביב הגעתו ארצה נפתרו. לסור יצטרף לשבוע אימונים אינטנסיבי שמחכה לקבוצה, שהחליטה לא לערוך משחקי הכנה במהלך השבוע הזה על מנת לנסות ולהשלים חלק מהחומרים שלא הספיקו לעבור עליהם בהכנה בשל הקורונה.

אחרי משחק היורוליג הבא נגד הכוכב האדום תשחק מכבי שלושה משחקים בשישה ימים, כולל שני משחקי חוץ ביורוליג, כשבמקביל ינסה יאניס ספרופולוס בעזרת משחקי הליגה להכניס כמה שיותר שחקנים לקצב, ביניהם קמרון טיילור שמיעט לשחק נגד באיירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully