וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספורטאית האולימפית חושפת: סוממתי, נגררתי ונאנסתי

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 11:26

אליס קריסטי סיפרה בווידוי מחריד כיצד בצעירותה סוממה ונגררה למונית בטרם נאנסה: "מקווה שהסיפור שלי יעזור לאחרים"

הביצועים של אליס קריסטי/יוטיוב

אליס קריסטי היא ספורטאית מצליחה ומוכרת בבריטניה, כשהמחליקה על הקרח הסקוטית זכתה במדליות באליפויות עולם ומתכוננת להופעה רביעית במשחקים האולימפיים, אבל כעת קריסטי בת ה-31 מפרסמת אוטוביוגרפיה שבה היא חושפת אונס מחריד שעברה בצעירותה. לדבריה, היה לה קשה מאוד להיחשף, ועבדה במשך חודשים ארוכים על כתיבת הקטע החושפני בספרה, אבל עשתה זאת בניסיון לעזור לנשים ובחורות אחרות.

וכך היא מספרת על האונס משנת 2010: "יצאתי לבר בעיר, הייתי עם חבר לנבחרת. קנינו משקה, לקחתי כמה לגימות, כשלפתע בחור החל לדבר איתנו. רק אמרתי כמה מילים, בלי להתייחס יותר מדי. הוא הציע לי משקה, אבל אמרתי לו שכבר יש לי משקה, אבל הוא חזר עם משקה נוסף ואמר לי 'תנסי את זה'.

"לקחתי כמה לגימות, הייתי נאיבית מדי. לא גמרתי אפילו כוס אחת, והרגשתי שאני חייבת ללכת משם. אפילו לא היה מאוחר. בקושי 22:00 בלילה. האדם יצא אחריי ועקב אחריי לרחוב, הגוף שלי התנהג בצורה מוזרה. לא יכולתי ללכת. רציתי להגביר מהירות אבל לא הצלחתי. ניסיתי לברוח אבל נפלתי. הוא הרים אותי וגרר אותי למונית.

המחליקה הבריטית אליס קריסטי. Cees van Hoogdalem, GettyImages
קריירה מלאת עליות וירידות. קריסטי/GettyImages, Cees van Hoogdalem
המחליקה הבריטית אליס קריסטי. Jeff Spicer, GettyImages
הרגישה אשמה. קריסטי/GettyImages, Jeff Spicer

"גם מתוך הזיכרון המעורפל אני זוכרת שאמרתי לנהג המונית 'בבקשה אל תיקח אותי לבית של הבחור הזה, אתה חייב לקחת אותי הביתה'. אפילו עברנו ליד הבית שלי ופאקינג צרחתי 'לכאן! תסתובב ותעצור לי'. אבל הוא התעקש להגיד לנהג המונית שהוא בן הזוג שלי ושאני שיכורה... הגענו לבית שלו ידעתי שהוא עומד לתקוף אותי מינית.

"כמה שצעקתי 'לא, לא', הוא המשיך לכפות את עצמו עליי. למעשה, אני בחורה חזקה, ואת רוב הבחורים אני יכולה להדוף ממני. אבל במצב שהייתי לא יכולתי להיאבק בו. הידיים שלי היו רפויות. לא יכולתי להתרומם. בסוף נכנעתי ונתתי לזה לקרות. מתישהו איבדתי את ההכרה".

היא לא דיווחה על המקרה למשטרה, ולמעשה לא סיפרה לאף אחד על האונס במשך שנים. "לא הרביצו לי, לא היכו אותי, אבל נזנחתי ונוצלתי, נכפה עליי מין בניגוד לרצוני, ולקח לי הרבה שנים להבין את זה".

כריסטי גם סיפרה שלאורך הקריירה הסוערת שלה, רוויות הפציעות, ההצלחות והאכזבות - היא גם התמודה עם בעיות נפשיות והייתה תחת טיפול תרופתי. כעת היא מקווה שטראומת האונס שלה תוכל לעזור לארים להתמודד עם זה אחרת. "אני יודעת שזה יעזור לאנשים", אמרה, "מדברים הרבה על רגשות אשמה של הקורבן, וזה מה שהרגשתי, באופן מוזר הרגשתי אשמה. הייתי תמימה מדי כדי להבין עד כמה חמור מה שקרה. אני מקווה שאנשים יזדהו עם מה שעבר עליי ויידעו להתמודד עם זה אחרת".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully