וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחק ללא שכר והגשים את החלום המקועקע: סבסטיאן תיל, האיש שהדהים את ריאל

הלוקסמבורגי שנתן לשריף 1:2 מדהים במדריד בדקה ה-90 הפך לראשון ממולדתו שכובש בשלב הבתים של ליגת האלופות. הכוכב המפתיע מציג: המשפחה הספורטיבית, התקופה הקשה ברוסיה, הקעקוע על הרגל וקיבוץ הגלויות במולדובה

שריף עשתה היסטוריה הקיץ כשהפכה לקבוצה הראשונה אי פעם ממולדובה שמעפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות. עם זאת, הקבוצה הצנועה לא הסתפקה בכך, ובאופן מדהים היא מוליכה את בית ד' עם מאזן מושלם של שש נקודות אחרי שני משחקים. לאחר שהדהימה 0:2 את שחטאר דונייצק במחזור הפתיחה, אמש (שלישי) סיפקה אלופת מולדובה את אחת הסנסציות הגדולות בתולדות המפעל כשגברה 1:2 בחוץ על שיאנית הזכיות, ריאל מדריד.

מי שגנב את ההצגה בדקה ה-90 היה קשר נבחרת לוקסמבורג, סבסטיאן תיל, שהבקיע שער מדהים שסידר לקבוצתו ניצחון בלתי נשכח. בכך, הלוקסמבורגי הפך לראשון ממדינתו שמבקיע בשלב הבתים של ליגת האלופות.

למעשה, סבסטיאן תיל הגשים באצטדיון הסנטיאגו ברנבאו את החלום שדאג להטביע על גופו. הקשר קעקע את רגלו השמאלית תמונה שלו חולם על ליגת האלופות, ואתמול הוא סגר את המעגל בצורה הכי דרמטית ומדהימה שהוא היה יכול לדמיין.

תיל מגיע ממשפחה ספורטיבית במיוחד, כפי שסיפר לאתר הרשמי של המועדון: "יש לי משפחה לא שגרתית. סבי, סבתי ושני הוריי שיחקו כדורגל, וכעת גם האחים שלי (שמשחקים ביחד בוורסקלה האוקראינית). לא הייתה לי אפשרות לבחור מקצוע אחר. חברה שלי משחקת כדורסל, אבל זה לא אומר שילדינו יהיו ספורטאים".

הקשר שיחק בליגה המקומית במדינתו עד לפני שנה, אז חתם בטאמבוב מהליגה הראשונה ברוסיה. עם זאת, דברים לא התפתחו כפי שתכנן: "מיד היו בעיות עם השכר. ביליתי שם רק ארבעה חודשים, לא הייתי שמח. אתה משחק ולא משלמים לך, זו הייתה תקופה קשה. לא שיחקנו בטאמבוב כי לא היה להם אצטדיון תקני, אז שיחקנו במרחק חמש שעות נסיעה באוטובוס".

סבסטיאן תיל, שחקן שריף. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
שיחק ללא שכר עד ינואר. תיל/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

לאחר אותה אפיזודה קצרה בת ארבעה חודשים, תיל עבר בינואר האחרון למועדון המולדבי שנמצא בחבל טרנסניסטריה: "הבנתי שכולם שם מדברים רוסית, חשבתי שאני ברוסיה. הערים דומות, הכל ברוסית, האוכל אותו דבר והאנשים נראים אותו דבר. מבחינתי אין הבדל".

שריף אינה שופעת בשחקנים מולדבים בלשון המעטה, ובניצחון על ריאל מדריד אף אחד מ-14 השחקנים ששותפו לא היה מקומי. "יש לנו שחקנים מכל המקומות בעולם", אמר תיל, "דרום אמריקאיים, אפריקאים דוברי צרפתית ורוסים. כולם מבינים אחד את השני היטב, אנחנו צוחקים הרבה ביחד, כולנו נלחמים ביחד".

לפני ששריף החלה את דרכה בשלב הבתים הכוכב החדש מלוקסמבורג סיפר: "היינו צריכים לעבור ארבעה סיבובים, ובכנות, שאפנו להגיע לליגה האירופית, אך לאחר שעברנו את הכוכב האדום בלגרד נותרה רק דינמו זאגרב והאמנו שאנחנו יכולים. עכשיו המטרה שלנו היא להיות קבוצה טובה, למה לא להילחם על המקום השלישי". אחרי שני מחזורים, נדמה שהקבוצה הצנועה נמצאת בעמדה לא רעה כדי לחלום אפילו על מעבר לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully