וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחליף זמני לז'יז'יץ': מתיאס לסור חתם במכבי ת"א לחודשיים

27.9.2021 / 9:32

הסנטר הצרפתי (25) שזכה ביורוקאפ עם מונאקו בעונה החולפת, צפוי לנחות בישראל עד מחר ואם ירשים במהלך תקופת ההתאוששות של הקרואטי הפצוע, עשוי להישאר עד סוף העונה. רומן סורקין ממשיך להרשים, דרק וויליאמס שנמצא בכושר לקוי ישולב בהדרגה

תקציר: ריאל מדריד - אוברדוירו 68:78/ספורט 1

נמצא מחליף (זמני?) לאנטה ז'יז'יץ': מכבי תל אביב החתימה היום (שני) את הסנטר הצרפתי מתיאס לסור (2.06, 25) לחודשיים עם אופציה להארכה עד סוף העונה הקרובה, לצד אופציה להמשיך לעונה נוספת. הצרפתי צפוי לנחות בישראל עד מחר, אבל לא ייכלל בסגל למשחק פתיחת העונה ביורוליג בחמישי מול באיירן מינכן בגלל שיצטרך לשהות בבידוד ולעבור בדיקת קורונה.

לסור שזכה בעונה החולפת עם מונאקו ביורוקאפ, היה הסנטר החופשי הבכיר שנשאר בשוק, והצהובים השתכנעו להחתימו כדי למלא את החלל שהותיר הסנטר הקרואטי שנפצע בגביע ווינר וייעדר במשך שישה שבועות. לסורט אף הוצע לצהובים בקיץ, אבל הם העדיפו להחתים את ג'יילן ריינולדס.

מכבי תל אביב מעריכים שלסור יישאר בקבוצה עד לסיום העונה אם יציג יכולת סבירה. בקבוצה רוצים לתת לאנטה ז'יז'יץ' זמן להחלים המפציעה שלו ולא להעמיס עליו במהלך העונה בשל העובדה כי מדובר בפציעה שנוטה לחזור על עצמה.

מתיאס לסורט במדי באיירן מינכן. Roberto Finizio, GettyImages
ימשיך עד סוף העונה? לסור/GettyImages, Roberto Finizio

"אנחנו שמחים מאוד להביא שחקן נוסף שיעזור לנו עם פתיחת העונה", אמר המאמן יאניס ספרופולוס לאתר הרשמי של הצהובים בתגובה להחתמה. "מתיאס לסור הוא שחקן שבא להוסיף כוח לקו הקדמי אחרי פציעתו של אנטה ז'יז'יץ'. מתיאס הוא שחקן יורוליג מנוסה שיתאים עצמו במהירות לצרכי הקבוצה. אני רוצה להודות לבעלים שלנו ששוב עשו את המיטב שלהם עבור המועדון".

"אני נרגש להצטרף למכבי תל אביב ולהתחיל לעבוד", אמר לסורט עצמו. "אני מגיע כדי לעזור לקבוצה בכל דבר שאני אוכל. זה כבוד להגיע למועדון ענק ומעוטר בכדורסל האירופאי עם אוהדים אדירים כמו שיש בתל אביב".

לסור, יליד האי מרטיניק, גדל במחלקת הנוער של שאלון, הקבוצה בה גם החל את דרכו המקצוענית. עוד שיחק בצרפת בנאנטר, לפני שנבחר בבחירה ה-50 בסיבוב השני של דראפט 2017 על ידי פילדלפיה ויצא למסע ברחבי אירופה. הוא לבש את המדים של הכוכב האדום בלגרד, מלאגה ובאיירן מינכן, וב-52 משחקי יורוליג העמיד ממוצעים של 6.5 נקודות ו-4.2 ריבאונדים למשחק.

בעונה שעברה חזר כאמור לצרפת וסייע למונאקו לזכות ביורוקאפ ולהשיג את הכרטיס האוטומטי ליורוליג, אולם החליט לא להישאר לעונה נוספת בקבוצה למרות עונה טובה עם ממוצעים של 12.5 נקודות ו-6 ריבאונדים ביורוקאפ ו-11 ו-6 בליגה הצרפתית. הוא נחשב לסנטר אתלטי עם נוכחות הגנתית, אבל עם יכולות התקפיות מוגבלות.

צפו במיטב המהלכים של לסור בעונה שעברה

מכבי תל אביב זכתה אמש (ראשון) בגביע ווינר אחרי ניצחון 62:92 במשחק הגמר על הפועל אילת בדרייב אין. הקבוצה של יאניס ספרופולוס, שהגיעה לטורניר אחרי גל של קורונה בקבוצה, איבדה במהלכו את אנטה ז'יז'יץ' לתקופה ארוכה וחסרה את יפתח זיו אתמול, הצליחה לעבור אותו בצורה חלקה עם שלושה ניצחונות. הצהובים הוליכו בהפרש דו ספרתי משלב התחלתי במשחק, ואת ההפרש המשמעותי יצרו בזכות 8:28 ברבע האחרון.

ג'יימס נאנלי אמנם זכה כשחקן המצטיין של הצהובים בטורניר, אך נקודת האור הגדולה איתה יוצאים בצהוב היא יכולתו של רומן סורקין שהיה נראה טוב בשני המשחקים הראשונים ואמש התפוצץ עם 16 נקודות ו-10 ריבאונדים. "זה תואר ראשון שלי בארץ, זה כיף ומרגש. צריכים לחגוג היום וממחר להתחיל להתארגן לקראת באיירן, צריכים לקחת בפרופורציות אבל לשמוח", אמר סורקין בסיום.

על ההשתלבות הטובה שלו בקבוצה עד כה אמר הישראלי שהגיע ממכבי חיפה: "זו רק ההתחלה, אנחנו קבוצה מוכשרת ועמוקה, היום הייתי טוב היום, לפני זה ריינולדס וג'יימס. אנחנו כל כך מוכשרים בהתקפה, ולכן רק ההגנה חשובה לנו. ההתאקלמות שלי היא בזכות הקהל, העבודה וצוות האימון, הקרדיט להם. אני רק מנסה לעשות מה שאני יכול, ולקבל את האמון. חלק מהשחקנים מדברים איתי ואומרים לי לקחת את הזמן שלי בפוסטאפ, צוות האימון מדבר איתי, עושים איתי הרבה וידאו ואני מנסה ללמוד. הם עשו דבר אחד או שניים בחיים שלהם, אני מנסה ללמוד ולהקשיב בכל יום".

עוד בוואלה!

מכבי תל אביב הביסה את הפועל אילת וזכתה בגביע ווינר

לכתבה המלאה
רומן סורקין שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הפתעה מרעננת. סורקין/דני מרון

סורקין בטוח בעצמו, גם לקראת פתיחת העונה ביורליג. "עדיין לא התמודדתי ברמת יורוליג, אבל אני נשאר חיובי ומאמין עצמי, אני מאמין שאני יכול. עוד לא התחלנו לשחק, זו עונה ארוכה, כשההזדמנות תגיע אני אנסה לעשות הכי טוב שאני יכול, קודם הגנה ואחרי זה התקפה. נראה לי שאני הכי נוח לי לשחק בעמדה מספר 4, אבל אני גבוה וצריך לנצל את המיסמאצ'ים, זה לא באמת משנה לי", סיכם הישראלי.

דרק וויליאמס שחקן מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
עדיין לא בעניינים. דרק וויליאמס/אודי ציטיאט

שחקן נוסף שקיימת סביבו סימן שאלה לגבי מידת התרומה שלו במשחק הוא דרק וויליאמס. הבחירה מספר 2 בדראפט לשעבר נמצא רחוק מכושר משחק ואחרי חצי הגמר נגד הפועל ירושלים הוחלט להכניס אותו לקצב בהדרגתיות. וויליאמס ישולב נגד הגרמנים, אך לא צפוי לקבל דקות משחק רבות.

שיא ההכנסות של המנהלת בטורנירי גביע ווינר סל מאז תחילתם נשבר בטורניר הנוכחי כש- 20 אלף צופים הגיעו בשבועיים האחרונים ומילאו את היציעים לכל אורך הטורניר . "המנהלת מודה לאוהדים הרבים שהגיעו למשחקים בתקופה הלא פשוטה שעוברת על כולנו והוכיחו שהרעב לכדורסל גדול. המנהלת מודה לשר הספורט חילי טרופר וצוותו על התמיכה בכדורסל הישראלי וההתעקשות על אי הגבלת קהל בספורט וכן מודה ליו"ר הטוטו ווינר שבתאי צור וצוותו על התמיכה הרבה".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully