וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו כוכב בני יהודה בשנות ה-90, סרגיי גראסימץ

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 14:31

שחקן העבר התמוטט בביתו ומת כשבועיים לפני יום הולדתו ה-56. כבש 20 שערי ליגה במדים הזהובים ושער אגדי בנבחרת בלארוס

כדורגלן העבר סרגיי גראסימץ, ששיחק בבני יהודה בשנים 1993-1996, הלך היום (ראשון) לעולמו כשבועיים לפני יום הולדתו ה-56. אשתו טניה, סיפרה שהוא חזר אתמול הביתה אחרי ניצחון של הקבוצה אותה אימן באחת הליגות הנמוכות באזור סנט פטרסבורג, אבל בשעות הלילה התמוטט ומת.

גראסימץ אמנם נולד באוקראינה, אבל ייצג את נבחרת בלארוס ואף כבש את אחד השערים המפורסמים בתולדתיה, שער הניצחון שקבע 0:1 סנסציוני על הולנד במוקדמות אליפות אירופה ב-1995. בתקופה הזו היה אחד השחקנים הבולטים של הכדורגל הבלארוסי ואת קמפיין המוקדמות סיים עם 5 שערים, כשכבש גם לרשתות של לוקסמבורג, צ'כיה ומלטה (צמד).

סרגיי גראסימץ. ., אתר רשמי
חתום על אחד השערים המפורסמים בתולדות הכדורגל הבלארוסי. גראסימץ/אתר רשמי, .

גראסימץ היה חלוץ דינמי שהגיע לבני יהודה ב-1993 מאלופת בלארוס, דינמו מינסק. הוא שיחק לצדו של ניקולאי קודריצקי האגדי, עד מותו של האחרון בתאונת דרכים. הוא לבש את המדים הזהובים ב-78 משחקים בכל המסגרות, כבש 27 שערים ובישל 10 נוספים. בליגה היו לו 68 משחקים ו-20 שערים ולשיאו הגיע בעונת 1994/95 עם 13 כיבושים.

אחרי שעזב ב-1996, הוא שיחק בקבוצות ברוסיה, ליטא ובלארוס, בין היתר בזניט סנט פטרסבורג, איתה זכה בגביע הרוסי. בשנים הבאות שימש כמאמן ועוזר מאמן בקבוצות ברוסיה, קזחסטן וארמניה.

  • עוד באותו נושא:
  • בני יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully