וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנויים פנויות: חמשת השחקנים החופשיים הכי אטרקטיביים

22.9.2021 / 11:05

קבוצות ליגת העל עדיין רשאיות לצרף שחקנים ללא חוזה, אז ניגשנו לדרג את צמרת החופשיים עבורן. פיניש "יכול לעזר להרבה קבוצות", ריאן פוזל לאירופה ועשוי למצוא את עצמו בקבוצת מרכז טבלה ומי הם השניים שאף אחד לא מאמין שעדיין לא מצאו קבוצה?

תקציר: מכבי תל אביב גוברת 1:2 על מכבי חיפה/ספורט1

אחרי שחלון ההעברות נסגר בשבוע שעבר, קבוצות ליגת העל מתרכזות בעיקר בגיבוש הסגלים הנוכחיים שלהן, ולוקחות בחשבון שהן יזדקקו לבצע מקצה שיפורים בינואר. יחד עם זאת, בימים האחרונים במכבי חיפה בדקו בימים האחרונים אפשרות לצרף עת עומרי אלטמן ויש קבוצות נוספות בשתי הליגות הבכירות ששוקלות שינויים כבר בתקופה הקרובה.

שחקנים שהיו חופשיים לפני ה-14 בספטמבר (יום סגירת חלון ההעברות) עדיין רשאים לחתום בקבוצות בישראל ויש לא מעט כאלה. ירין חסן, עמית ביטון, שחר הירש, תומר אלטמן, רז כהן ואחרים עדיין מחפשים קבוצה והם לא היחידים. ניגשנו לבחור את חמשת השחקנים החופשיים שיכולים לתרום הכי הרבה לקבוצות ליגת העל.

שחקן בני יהודה, סתיו פיניש. אריאל שלום
עדיין על המדף. פיניש/אריאל שלום

5. סתיו פיניש

בשנת 2017 רשם פיניש את רגע השיא שלו בקריירה, כשכבש את הפנדל המכריע בדו קרב מהנקודה הלבנה בגמר גביע המדינה בין בני יהודה למכבי תל אביב. ארבע שנים עברו ופיניש שהפך לקשר לגיטימי בליגת העל, מצא את עצמו בלי קבוצה וגם בלי יותר מדי ביקוש. הקשר ביקש להשתחרר מבני יהודה בשל עניינים אישיים וכעת מחפש קבוצה אחרת שתקלוט אותו, כאשר לכולם ברור שיש לו עדיין מקום גם בליגה הראשונה. "סתיו שחקן טוב מאוד", מעיד גורם בבני יהודה, "היו סיבות אחרות שבגללן הוא ביקש לעזוב, אבל מקצועית הוא יכול לעזור ללא מעט קבוצות בליגת העל".

תחזית: פיניש הוא מסוג השחקנים שיכולים למצוא עצמם בסיטואציה הנוכחית דווקא באחת מהליגות ה"פחות נחשבות" מעבר לים.

עוד בוואלה!

מכבי חיפה בוחנת האם ניתן להחתים את עומרי אלטמן במסגרת רשת הביטחון

לכתבה המלאה
עדן בן בסט שחקן הפועל חיפה. דני מרון
הלאומית או הפועל רובי נראות כמו האופציות הכי ריאליות. בן בסט/דני מרון

4. עדן בן בסט

כנראה השחקן עם הרזומה הכי מרשים ברשימה. החלוץ שגדל במכבי חיפה, העביר שנים יפות בהפועל חיפה ובצרפת ואף שיחק במכבי תל אביב, אבל כעת מצא עצמו בסיטואציה לא מוכרת במסגרתה הוא לא מוצא את עצמו אפילו בקבוצה "הביתית" שלו, הפועל חיפה. בן בסט החזיק בחוזה שמן במיוחד אצל האדומים ואחרי שזה הסתיים בקיץ הנוכחי, התבקש לקצץ משמעותית כדי להישאר. החלוץ הבהיר שהוא רוצה להמשיך ובסביבתו מעידים שהמטרה שלו הייתה לכבוש עוד שבעה שערים ולהפוך לשיאן הכיבושים של האדומים בכל הזמנים.

בפועל המאמן אלישע לוי העדיף להחתים חלוץ זר והבעלים יואב כץ לא באמת התאמץ להשאיר את הקפטן שלו. בחודשים האחרונים בן בסט קיבל לא מעט הצעות, בעיקר מהליגה הלאומית וגם מהפועל רובי חיפה בליגה א', אך הוא עצמו מעדיף את ליגת העל. "עדן לא חושב על פרישה עדיין", העיד שחקן בחיפה שמקורב לחלוץ, "הוא יכול לתרום הרבה גם מעבר לפן המקצועי. אני מקווה בשבילו שימצא קבוצה ומהר - כי ככל שהזמן עובר אין ספק שבגיל הזה קשה יותר למצוא קבוצה שתספק אותו".

תחזית: פתיחת העונה הנוכחית עוד עלולה להוביל את מ.ס אשדוד לפנות לבן בסט, אך האופציה של ירידה לליגה הלאומית או סגירת מעגל בהפועל רובי, נראית ריאלית יותר כרגע.

שחקן בני סכנין איסמעיל ריאן. אדריאן הרבשטיין
יחזיר את הקריירה למסלול? ריאן/אדריאן הרבשטיין

3. איסמעיל ריאן

בקיץ 2020 היה נראה שהדברים סוף סוף מסתדרים עבור ריאן. הקשר שכבר בגיל נוער נלקח כפרויקט אישי על ידי אריק בנדו ובהמשך סומן כהבטחה הכי גדולה של מכבי חיפה, מצא עצמו נודד בליגת העל וחווה הרבה עליות ומורדות. בעונה שעברה הצטרף לאדאנספור מהליגה השנייה בטורקיה כשהמטרה הייתה להפוך לשחקן מפתח ולהעפיל איתה לליגה הראשונה. גם השכר - על פי הדיווחים - היה גבוה ביחס לשכר הממוצע בליגת העל. אלא שתקוות לחוד ומציאות לחוד.

בפועל ריאן התקשה להשתלב בקבוצה וכבר בינואר 2021 חזר לבני סכנין במדיה הצליח בעבר. גם בסכנין הדברים לא עבדו חלק חלק וריאן קיבל כבר בחודש מאי הודעה שאינו בתוכניות לעונה הבאה. בעוד שמליגת העל לא היו הצעות מפתות, לאחרונה הפועל פתח תקוה מנסה לשים ידה על הקשר. אלא שריאן עצמו מעדיף לצאת לאירופה ולמצוא קבוצה אחרת.

תחזית: ריאן יצטרך להמציא עצמו מחדש בקבוצות מרכז טבלה ומטה, או שייצא להרפתקה נוספת בליגה ברמה של הליגה הטורקית השנייה.

דור אלו שחקן עירוני קרית שמונה. מאור אלקסלסי
מצפה להצעה מאחת הגדולות. אלו/מאור אלקסלסי

2. דור אלו

בעוד חלק מהשחקנים האחרים ברשימה חוו עונות פחות מוצלחות, הסיפור שלו אלו שונה. המגן הימני הצטיין בעירוני קרית שמונה והזכיר מדוע הוא נרכש על ידי הפועל באר שבע והיה על סף הצטרפות במכבי תל אביב בעבר. אלו שימש בורג מרכזי בקבוצה שהגיעה לפלייאוף העליון בעונה שעברה, אבל בניגוד להיגיון דווקא קיבל הודעה שהוא משוחרר ולא יחודש לו החוזה. הסיבה העיקרית הייתה הרצון של איזישרצקי לקדם שחקנים צעירים ובעיקר את יובל לוין.

תחילת העונה הנוכחית הוכיחה שעמיר נוסבאום היה מעדיף שאלו יישאר, אבל לפני כשבוע גיא מזרחי חתם בעירוני קרית שמונה והסיכוי שאלו ישוב צפונה הפך לאפסי. אלו דחה הצעות מיוון והוא נחוש לחתום באחד המועדונים הגדולים בישראל, כאשר בשלב זה בית"ר ירושלים היא המועמדת העיקרית. "אלו יכול לתרום לכל קבוצה בליגת העל ", קובע שחקן ששיתף פעולה עם המגן הימני, "זה הזוי שדווקא הוא שחקן חופשי בלי קבוצה".

תחזית: הסבלנות אולי תשתלם לאלו ונראה שהקבוצה הראשונה בליגת העל בה הצוות המקצועי ירגיש שיש לבצע שינוי בעמדת המגן הימני, תחתים אותו.

עומרי אלטמן שחקן הפועל תל אביב חוגג שער. ברני ארדוב
קשה להאמין שהוא בלי קבוצה, ואנחנו תכף באוקטובר. אלטמן/ברני ארדוב

1. עומרי אלטמן

עומרי אלטמן הגיע לקיץ הנוכחי בעמדה הכי נוחה מבחינתו. שחקן ההתקפה בן ה-27 סיים שנתיים מצוינות במדי הפועל תל אביב והפך לשחקן חופשי. ההשערות דיברו על מאבק בין הגדולות האחרות על שירותיו, או על מעבר לאירופה. בפועל במכבי תל אביב לא מיהרו להסתער עליו וגם הפועל באר שבע ומכבי חיפה העדיפו שחקנים אחרים. אלטמן זכה להתעניינות מעבר לים, אבל לא להצעה שתספק אותו.

בימים האחרונים בחיפה החלו לבדוק את האפשרות לצרפו, אבל הבעיה היא שהחתמה שלו עלולה להוביל לחריגה של המועדון ממסגרת רשת הביטחון. "לפני כמה חודשים, אם היו שואלים אנשי כדורגל כולם היו בטוחים שאלטמן הולך להשתדרג ובענק", קובע גורם בהפועל תל אביב, "אין ספק שאם יש שחקן שמפתיע שהוא עדיין חופשי, זה עומרי".

תחזית: אם מכבי חיפה לא תצליח למצוא מתווה אלטמן ימצא עצמו בהפועל תל אביב או באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully