וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוקר: "חשבנו שאריק ייצא מזה", בנקס: "לעולם לא אשכח אותך"

22.9.2021 / 10:04

בעולם הספורט נפרדים מהמאמן שהלך לעולמו בגיל 49. דרוקר: "בחור צעיר שהתחסן פעמיים וללא מחלות, זה בלתי נתפס". בנקס: "היית יותר מחבר, היית המשפחה שלי". טרופר: "הטביע חותם בכדורסל הישראלי". אמסלם: "כואב לי בשביל הילדים"

בוקר עצוב בספורט הישראלי, אחרי שמאמן הכדורסל אריק אלפסי הלך לעולמו בגיל 49 בלבד. אלפסי ז"ל נכנע לנגיף הקורונה לאחר שהיה מאושפז במצב קשה והיה מורדם בימים האחרונים. דמויות מעולם הספורט בכלל והכדורסל בפרט נפרדו ממנו במהלך היום, כשההלוויתו תתקיים בשעה 15:00 באביחיל.

"זה בלתי נתפס", אמר שרון דרוקר. "כל קהילת הכדורסל ידעה שהוא בבית חולים, אבל אמרנו שהוא בחור צעיר, התחסן פעמיים, בלי מחלות, לא מעשן, שהוא ייצא מזה בשביל המשפחה והילדים. כל הזמן זה רק הידרדר ואתה ניזון משמועות. זה בלתי נתפס. כואב, חורך לך את הלב. ארבעה ילדים, משפחה, איש שאוהב את החיים, תמיד היה כיף לדבר איתו. דיברתי איתו מחו"ל לפני שהוא חלה. צחקנו, תמיד היה נעים לדבר איתו. תמיד דיברנו מה עושים ואיזה זרים מביאים".

שמעון אמסלם, שעבד עם אלפסי באליצור אשקלון כמנהל מקצועי: "אריק היה מסוג האנשים שכיף לצאת איתו למלחמה, ידע לפרגן, הייתה לו עין טובה על מי אפשר לסמוך ועל מי לא. היה כיף לבוא לאימון כשהוא שם וכיף לדבר איתו. יש לו את היכולת גם להקשיב לתשובה, הוא לא היה שואל רק שאל כדי לשאול. היו לו יחסים טובים עם כולם והוא יחסר לי בקטע החברי. זה לא פחות חשוב. מאוד אהבתי אותו, כואב לי בשביל הילדים, משפחה די צעירה. הכאב הוא על הילדים הצעירים, על האובדן שלהם. יום עצוב מאוד לכדורסל הישראלי, מאוד עצוב ולי אישית גם".

השחקן אדריאן בנקס שאלפסי הביא אותו לארץ נפרד גם כן: "תנוח טוב ידידי, אתה זה שהביא אותי לישראל, האיש שהתחיל את הקריירה שלי, האיש שהבין איך לאמן אותי, המאמן הראשון שנתן לי הזדמנות להיות אני, המאמן הראשון שטיפל בי כמו גבר ולא רק כמו שחקן, המאמן הראשון שפתח לי את זרועותיו ומשפחתו, המאמן הראשון שבטח בי, המאמן הראשון שגרם לי להרגיש מיוחד. אני לעולם לא אשכח אותך! תמיד התלוצצנו על זה, אבל זה נכון; אתה הסיבה שיש לי את המשפחה היפה הזו עכשיו ואת המשפחה שיש לי בכל רחבי ישראל, אני באמת חייב לך הכל. אני בוכה בידיעה שלעולם לא אזכה לראותך שוב כשאגיע לישראל, אתגעגע לחיוך שלך הכי הרבה! תמיד חיבקת אותי ואמרת לי שאתה גאה בי. אני אוהב אותך ואני כל כך מבורך וכל כך שמח שזכיתי להכיר נפש כל כך טהורה. עזרת לכל כך הרבה שחקנים במהלך תקופתך על פני כדור הארץ. אני מתפלל שכל התפילות שלנו יגיעו ישירות לאלוהים ויגנו על משפחתך, ואני מתפלל שהיא לעולם לא תחוש יותר את הכאב הזה. אני אוהב אותך ואני אתגעגע אליך, אריק אלפסי. היית יותר מחבר, היית המשפחה שלי. הכדורסל הישראלי לעולם לא יהיה אותו דבר בלעדיך".

כואב ומפחיד המוות הנורא הזה של אריק", אמר דני פרנקו. "חבר, בריא, צעיר, בן גילי, בעל משפחה. תקופה ארוכה נלחם על חייו כמו אריה. אבדן של חבר שתמיד כיף להיות במחיצתו. צנוע, מצחיק, אמיתי, אחד שיודע לחיות את החיים נכון. הלב כואב, הלב דואג. נוח על משכבך חבר. המילים לא יכולות לנחם".

"מנהלת הליגה והכדורסל הישראלי מרכינים ראשם הבוקר לאחר מותו של אריק אלפסי כשהוא בן 49 בלבד", נמסר בהודעה הרשמית של המנהלת. "אלפסי היה מאושפז בשבועות האחרונים בשל מחלת הקורונה ולפנות בוקר הלך לעולמו. אריק היה חלק בלתי נפרד מהכדורסל הישראלי, החל את קריירת האימון כמאמן הנוער של מכבי נתניה, גידל עשרות שחקנים בשנותיו כמאמן נוער בעל הישגים אדירים במחלקת הנוער של נתניה ובית ספר שרת נתניה. לליגת העל, הגיע אריק בעונת 2007/8 כעוזר מאמן בעירוני אשקלון ולאחר מכן מונה למאמן ראשי והמשיך במשך כ- 10 עונות בליגת העל עם ברק נתניה, אותה העלה לליגת העל ב- 2009 וזכה בתואר מאמן העונה ב- 2010. אלפסי המשיך ואימן גם את מכבי אשדוד, עירוני נהריה והפועל אילת, שימש כעוזר מאמן של אריק שיבק בנבחרת ישראל והעפיל עמה ליורובאסקט ב- 2012 ואימן את נבחרת הנוער ב- 2013. מנהלת הליגה תכבד את זכרו של אריק בדקה של מחיאות כפיים לפני המשחק הערב במסגרת רבע גמר גביע ווינר. שחקני הקבוצות יענדו סרט שחור".

"הצטערתי לשמוע על מותו של מאמן הכדורסל הבכיר אריק אלפסי ז"ל", אמר שר התרבות והספורט חילי טרופר. "אריק אימן קבוצות רבות, הגיע איתן להישגים כבירים ואף שימש כעוזר מאמן נבחרת ישראל. אריק הטביע חותם בעולם הכדורסל הישראלי והליכתו בטרם עת היא אבידה קשה עבור עולם זה וכמובן עבור משפחתו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה, יהי זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully