וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל אילת בחצי גמר גביע ווינר אחרי 79:94 על הפועל חיפה

עודכן לאחרונה: 21.9.2021 / 23:14

גם שלושה זרים הספיקו: הדרומיים שמטו יתרון דו ספרתי מוקדם, אך ברחו שוב במחצית השנייה כשחמישה שחקנים קלעו בספרות כפולות בדרך למפגש עם הפועל חולון. 30 לאלן בצד השני

הפועל אילת הבטיחה הערב (שלישי) את מקומה בחצי גמר גביע ווינר, בזכות ניצחון 79:94 על הפועל חיפה בהיכל קבוצת שלמה. הדרומיים, שבעונה שעברה ניצחו בכל חמשת המפגשים עם הקבוצה של אלעד חסין, האריכו את הרצף לשישה ניצחונות בסך הכל בדרך לקרב נגד הפועל חולון ביום חמישי הקרוב (21:00).

אריאל בית הלחמי ושחקניו, שהודחו במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א לפני שבוע, התייצבו למשחק יממה לאחר האירוע המשמעותי שהוביל לשחרורם של שני הזרים וויל צ'רי וג'ייקוב אוואנס, אך הראו כי הסוגיה מאחוריהם עם תצוגה שכללה משחק קבוצתי ואחראי בשמירה על הכדור, לחימה בכדורים החוזרים ואחוזי קליעה טובים מאוד ל-2 ול-3. עבור הפועל אילת היה זה הניצחון הראשון בשלב רבע הגמר בגביע ווינר אחרי חמש עונות שבהן הפסידה בו.

מנגד, הפועל חיפה סבלה מרפיון הגנתי שהוביל אותה לפיגור דו ספרתי כבר ברבע הראשון, ואת נקודת האור היחסית שלה היווה קאדים אלן. הגארד המוכשר שנכנס לנעליו של קינן אוואנס החזיר את האדומים למשחק ברבע השני וסיים עם 30 נקודות והראה הרבה יכולות, אולם מצד שני לא הפגין מספיק קור רוח וביצע מספר עבירות גסות, שלמזלו רק אחת מהן נשרקה כבלתי ספורטיבית ולכן הוא ניצל מהרחקה. החיפאים יתמקדו כעת בהכנות למשחק נגד אניסיי הרוסית במוקדמות היורופקאפ בעוד שמונה ימים.

מאמן הפועל אילת אריאל בית הלחמי. דני מרון
קבוצתו השאירה מאחור את תקרית המשמעת. בית הלחמי/דני מרון

קלעו להפועל אילת: בן קרטר 19, בריון אלן 16 (7 אסיסטים), ג'סטין פאטון (8 ריבאונדים) וצוף בן משה 15 כל אחד, חואקין שוכמן 10, מירון רוינה 7, רומלו ווייט ורועי הובר (8 אסיסטים) 6 כל אחד.

קלעו להפועל חיפה: קאדים אלן 30, ספנסר וייס 16, עמית שמחון 12, סקוטי ג'יימס וגרגורי ורגאס (7 אסיסטים) 5 כל אחד, ג'יימס תומפסון 4 (8 ריבאונדים), אופק אביטל 3, איגור נסטרנקו וג'ארד ארמסטרונג 2 כל אחד.

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל אילת פתחה בחמישייה עם רועי הובר, בריון אלן, צוף בן משה, מירון רוינה וג'סטין פאטון, אצל הפועל חיפה עלו גרגורי ורגאס, קאדים אלן, עמית שמחון, סקוטי ג'יימס וג'יימס תומפסון. אלן העלה את האורחת ל-0:4 תוך דקה, אבל בן משה הגיע חם וירה שלוש שלשות שקבעו 8:13 לדרומיים אחרי שלוש דקות וחצי, פאטון הוסיף לייאפ והזעיק פסק זמן ראשון של אלעד חסין. פאטון המשיך לשלוט בצבע, בריון אלן וחואקין שוכמן הגדילו את ההפרש ל-14, שלשה של שמחון וסל של בן קרטר קבעו 16:29 למארחת בסוף הרבע.

רבע 2:

ורגאס בשלשה, ספנסר וייס וקאדים אלן הקטינו את הפיגור ל-8, קרטר החזיר במהלך של סל ועבירה אבל אלן התחמם בצד השני, תחילה עם אסיסט לשלשה של אופק אביטל ובהמשך עם מהלך של שלוש נקודות וצליפה מחוץ לקשת, שאחריה הגיעה שלשה של וייס שעשתה מהפך וסגרה ריצת 0:12 - 36:37 לאדומים. בן משה מיד הרגיע עם שלשה, רומלו ווייט, הובר וקרטר השלימו תשע נקודות ללא מענה וקבעו 37:45 להפועל אילת. סל של קאדים אלן מצד אחד ושלשה של בריון אלן מנגד הורידו את הקבוצות להפסקה ב-40:48 לאילת.

שחקן הפועל חיפה עמית שמחון. לילך וייס רוזנברג
שמחון והפועל חיפה סוף סוף ינצחו את אילת?/לילך וייס רוזנברג

רבע 3:

הרבע נפתח עם ריצת 0:7 שהגדילה את הפער ל-15 נקודות, אולם ריצה זהה בצד השני שוב החזירה את הפועל חיפה למשחק. פאטון העיר את התכולים בנקודות מהקו, חסימה גדולה והטבעה שעשתה 48:61 לקבוצתו, שוכמן הוסיף שלשה וקבע יתרון שיא לאותה נקודה עבור אילת. בן משה, עם הסל החמישי שלו במשחק לשלוש, דאג לשמור על ההפרש - 51:67 לחבורה של בית הלחמי בתום 30 דקות של כדורסל.

רבע 4:

יתרונה של המארחת הגיע כבר ל-20, אבל שמחון קלע שלוש שלשות רצופות ואחת נוספת של וייס קיזזה את הפער בחצי. בריון אלן ושוכמן הרחיקו את המארחת לפלוס 14, תומפסון וקאדים אלן עוד הספיקו לצמק ל-80:72, אבל קרטר צינן את ההתלהבות ברצף פעולות טובות והפועל אילת שייטה גם בדקות האחרונות, בדרך ל-79:94 בסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully