וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה - הפועל באר שבע: משפתי צפוי לערוך בכורה, ויטור ישחק?

גמר גביע הטוטו (רביעי, 20:15): ברק בכר מתכנן רוטציה, מאור לוי ואשכנזי אמורים לקבל הזדמנות בקישור. רוני לוי יקבל החלטה משותפת עם הקפטן שלו, אימון חלקי ליחזקאל, רוקאביציה ישחק נגד האקסית

גמרהסתיים22/09/2021
מכבי חיפה
  • דוד (85)
7:8
  • (45) באריירו
הפועל באר שבע
תקציר: מכבי תל אביב גוברת 1:2 על מכבי חיפה/ספורט1

מכבי חיפה

אחרי ההפסד למכבי תל אביב בליגה, במכבי חיפה רוצים להתאושש עם תואר נוסף (לצד הזכייה באלוף האלופים) וכדי לעשות את זה יצטרכו לנצח את הפועל באר שבע מחר (רביעי, 209:15) בגמר גביע הטוטו. לפי התרגול באימונים, נראה שברק בכר יערוך כמה שינויים. המאמן תרגל אופציה של שלושה בלמים וכן אופציה נוספת של ארבעה שחקני הגנה. יובל אשכנזי ומאור לוי יפתחו, כשישנה התלבטות בין חוסה רודריגס למחמוד ג'אבר, במקרה שבכר יעלה עם ארבעה שחקני הגנה. אם יפתח עם שלושה בלמים, ג'אבר ורודריגס צפויים להמתין על הספסל. גם בעמדת השוער עושה רושם שרועי משפתי יערוך הופעת בכורה.

בכר אגב חוגג יום הולדת היום ובקבוצה רוצים להעניק לו מתנה בדמות תואר. המאמן אמר לקראת הגמר שייערך בנתניה: "כל משחק על תואר הוא חשוב. אנחנו מודעים לחשיבות המשחק ויודעים שנפגוש קבוצה מצוינת, נעשה את הכול כדי לנסות לזכות בתואר נוסף".

על המשחק נגד מכבי תל אביב הוסיף המאמן: "לא היינו טובים ואכזבנו את עצמנו ואת האוהדים, אז נצטרך להגיע יותר דרוכים ואגרסיביים כדי לנסות לשמח את הקהל".

הקשר צ'ארון שרי הוסיף: "אחרי ההפסד למכבי תל אביב, אנחנו צריכים להראות לכולם שחזרנו ואנחנו נעשה את הכל כדי לזכות בתואר נוסף. הפועל באר שבע העונה קבוצה יותר טובה ועלינו להתרכז בעצמנו, אנחנו יודעים שיש לנו קבוצה טובה והכי חשוב שננצח ונזכה בתואר".

שוער מכבי חיפה רועי משפתי. דני מרון
צפוי לקבל הזדמנות ראשונה. רועי משפתי/דני מרון

הפועל באר שבע

קרוב לחודש אחרי שנפצע באימון המסכם למשחק מול אנורתוזיס פמגוסטה במוקדמות הקונפרנס ליג, חזר אתמול (שני) שגיב יחזקאל להתאמן בצורה חלקית בהפועל באר שבע. יחזקאל, שפתח את הקיץ כחלוץ הראשון של הקבוצה ובמועדון מקווים לחזרתו המלאה בקרוב, לא צפוי להיכלל בסגל מחר בגמר גביע הטוטו נגד מכבי חיפה, אבל עצם זה שכבר חזר להתאמן, התקבל בצורה מעודדת בקבוצה.

מי שעשוי להיכלל מחר בסגל בסופו של דבר הוא מיגל ויטור, אבל לא בטוח שיפתח ב-11. ויטור סיים את המשחק בסכנין בשבת כמוחלף אחרי שנפגע והיה חשש כי מדובר בפציעה משמעותית, אבל אתמול התאמן וההחלטה אם לשתפו תתקבל בסמוך למשחק על ידי רוני לוי, בעיקר מתוך ראיית משחק הליגה בשבת נגד מכבי תל אביב שהוא לא פחות חשוב ואולי בעיני רבים אף יותר.

עם זאת, המשחק מחר הוא משחק על תואר ובהפועל באר שבע היו מאוד רוצים לנצח בגמר, כל שכן כשמדובר ביריבה איכותית כמו האלופה מכבי חיפה. קרוב לוודאי שלוי יקיים שיחה בארבע עיניים עם ויטור וביחד הם יחליטו האם להעלות אותו מחר בהרכב או לשמור אותו לשבת.

את האימון שלה תקיים הפועל באר שבע הערב. לרוני לוי עוד כמה התלבטויות בעיקר בקישור אחרי שבשבת מול סכנין לא גילתה באר שבע עליונות במרכז השדה. ניקיטה רוקאביציה שיפגוש את מכבי חיפה, צפוי לקבל דקות רק כמחליף אבל יתכן שאיתי שכטר לא יפתח כחלוץ המרכזי, אלא דווקא יוג'ין אנסה.

המאמן אמר: "המשחק הזה הוא גמר גביע ואנחנו נבוא במלוא הריכוז ובמלוא המוכנות. אנחנו חייבים להיות במיטבנו כקבוצה ובאופן אישי, ואני סומך על השחקנים שנעשה את העבודה". תומר יוספי הוסיף: "יש לנו מטרה אחת והיא לזכות בגביע. זה משחק חשוב לנו להמשך הדרך ואנחנו רוצים לנצח ולשמח את הקהל שלנו".

עוד בוואלה!

מכבי חיפה, מכבי ת"א, בית"ר ירושלים וסכנין: 6 קבוצות עומדות לדין

לכתבה המלאה
מיגל ויטור שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
רוני לוי יחליט לגביו בסמוך למשחק. מיגל ויטור/דני מרון

טריוויה

* זהו גמר ראשון אי פעם בין שתי הקבוצות (שהוא לא אלוף האלופים). השלב הכי גבוה בו נפגשו בגביע הטוטו היה חצי הגמר. זה קרה פעמיים, ובשני המקרים הפועל באר שבע ניצחה: 2:3 בפנדלים (אחרי 2:2) באפריל 1989 באצטדיון רמת גן ו-0:1 בנובמבר 2017 בנתניה משער של מיכאל אוחנה.

* בששת המפגשים האחרונים ביניהן בגביע הטוטו, הפועל באר שבע שלטה עם שלושה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו. הניצחון האחרון של מכבי חיפה היה 1:2 בהארכה ברבע הגמר ב-2003/04, בעונת הבכורה של רוני לוי כמאמן בוגרים.

* מכבי חיפה לא זכתה בגביע הטוטו מאז עונת 2007/08, אז גברה 0:2 על בני סכנין בגמר וגם כאן מאמנה היה רוני לוי. סך הכול יש לה ארבע זכיות וארבעה הפסדים בגמר.

* הפועל באר שבע הניפה את הגביע הזה שלוש פעמים (לעומת שלושה הפסדים בגמר) כשהזכייה האחרונה הייתה לפני חמש שנים, עם ברק בכר כמאמן - 1:4 על עירוני קרית שמונה.

* באר שבע הייתה שותפה לגמר האחרון במפעל שלא הוכרע ב-90 דקות, כשהפסידה 1:0 בהארכה להפועל חיפה ב-2012/13.

הרכבי הקבוצות

שופט: יגאל פריד
אצטדיון: נתניה
קהל: 13000

מכבי חיפה עברה בדרך לגמר את מכבי תל אביב (0:2 באלוף האלופים) ואת הפועל תל אביב (0:2 בחצי הגמר).

הפועל באר שבע עברה את מ.ס. אשדוד (1:2 במפגש האירופיות) ולאחר מכן את הפועל חיפה (4:5 בפנדלים בחצי הגמר, אחרי 0:0 ב-90 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully