וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלך השערים איננו: כדורגלן העבר ג'ימי גריבס מת בגיל 81

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 13:08

אבל באנגליה. הלך לעולמו אלוף העולם עם אנגליה ב-1966 וגדול הכובשים בכל הזמנים בליגה הבכירה: "לא יהיה עוד כדורגלן כמוהו"

תקציר: כל שערי המחזור בפרמיירליג ממשחקי שבת, 19 בספטמבר/ספורט1

אבל נפל היום (ראשון) על הכדורגל האנגלי עם היוודע מותו של כדורגלן העבר האגדי, ג'ימי גריבס. חלוץ העבר, מלך שערי טוטנהאם בכל הזמנים ואלוף העולם עם נבחרת אנגליה ב-1966, הלך לעולמו בגיל 81. באתר הרשמי של טוטנהאם נכתב: "לא יהיה עוד כדורגלן כמוהו".

גריבס החל את הקריירה בצ'לסי ואחרי ארבע שנים במדי הבלוז, עבר למילאן איתה זכה באליפות איטליה. הוא שב ללונדון ב-1961 כשחתם בטוטנהאם, ולבש את מדי התרנגולים ב-9 השנים הבאות. ב-381 משחקים רשמיים בכל המסגרות, הבקיע 266 שערים. ב-1970 עבר לווסטהאם ולאחר עונה אחת, ירד לליגות הנמוכות.

גריבס הוא מלך השערים בליגה הבכירה באנגליה עם 357 כיבושים והוא הוכתר למלך השערים בשש עונות שונות - יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה. בנוסף, הוא מצא את הרשת 44 פעמים ב-57 משחקים בנבחרת אנגליה. הוא זכה עם טוטנהאם בשני גביעי אנגליה ובגביע אירופה למחזיקות גביע, אבל מעולם לא זכה באליפות אנגליה.

שחקני טוטנהאם ג'ו קיניר, ג'ימי גריבס עם הגביע. GettyImages
מקום של כבוד בהיסטוריה של הכדורגל האנגלי. גריבס/GettyImages

גריבס שהתמודד עם אלכוהוליזם בשנות הקריירה האחרונות שלו, סבל לאורך השנים האחרונות מבעיות בריאות חוזרות ונשנות. הוא עבר שבץ מוחי קל ב-2012 ואחד נוסף, קשה יותר ב-2015. האירוע האחרון גרם לכך שאיבד את יכולת הדיבור והתנייד בעיקר בעזרת כסא גלגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully