וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקרב באוסטרפארק". כשריימונד אטפלד וארווין קומאן נבעטו ליציע

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 11:59

אטפלד חבט עם מרפק, קומאן התקוטט ותקרית שאיבדה שליטה לפני קרוב ל-25 שנה, שלחה את מאמני בית"ר ירושלים ומכבי נתניה לעונשי השעיה כבדים. החמצת הפנדל, זריקת האבנים והמהומות שלא נרגעו גם שעתיים אחרי שריקת הסיום. הערב (20:15, ספורט2) הם יוכלו להעלות זיכרונות

תקציר ניצחונה של מכבי נתניה 1:2 על בית"ר ירושלים בגביע הטוטו/ספורט1

קצת פחות משנה וחצי ארכה הדרך המשותפת של ארווין קומאן וריימונד אטפלד והערב (ראשון, 20:15, ספורט2) הם ייפגשו שוב. הפעם, בניגוד להתרחשויות לפני כ-24 שנה, הם ינסו לנצח אחד את השני; קומאן על הקווים של בית"ר ירושלים ואטפלד כמאמן מכבי נתניה.

קומאן, המבוגר בין השניים, החל את הקריירה בכרונינגן וב-1994 חזר לקבוצה מצפון הולנד כדי להעביר בה את שנותיו האחרונות כשחקן פעיל. אטפלד הצטרף אליו בינואר 1997 והם בילו על הדשא וחלקו את אותן מטרות ב-33 משחקים עד קיץ 1998. היו שם - בהיסטוריה המשותפת של שני ההולנדים - מעט ניצחונות, הרבה הפסדים, כמה תבוסות, ירידת ליגה וגם ישיבה משותפת ביציע אחרי עונשים כבדים. זה הזמן לחזור ל-21 במרץ 1997.

ארווין קומאן במדי כרונינגן בשנת 1983. VI-Images, GettyImages
התחיל את הקריירה בכרונינגן וחזר אליה כדי להעביר את שנות הקריירה האחרונות. קומאן ב-1983/GettyImages, VI-Images

כ-11,450 צופים מילאו כל פינה באצטדיון אוסטרפארק המנוח בכרונינגן למשחק במסגרת המחזור ה-25 בליגה ההולנדית בעונת 1996-97. הקבוצה המקומית הייתה צמודה לקו האדום והייתה נואשת לנקודות נגד נאק ברדה ממרכז הטבלה.

אטפלד וקומאן פתחו בהרכב של המאמן הזמני יאן ואן דייק והדקות הראשונות הניבו אופטימיות. כבר אחרי 8 דקות השופט רנה טמינק פסק על פנדל מפוקפק לזכות כרונינגן. מאמן מכבי נתניה ניגש לבעוט והכניע את השוער האורח ג'ון קארלסה, אבל טמינק פסק על בעיטה חוזרת בגלל כניסה מוקדמת של מאגנו הברזילאי לתוך הרחבה. אטפלד בעט שוב לאותה פינה, אבל הפעם קארלסה עצר. הזרעים של איבוד השליטה נטמנו באדמה באותו אירוע.

עד סיום המחצית הראשונה, ארני סטיוארט האמריקאי העלה את נאק ברדה ל-0:2 עם צמד ומפלס העצבים באוסטרפארק טיפס, הרבה בגלל אותה שריקה לפנדל חוזר בתחילת המשחק. מריאנו בומברדה שנכנס כמחליף צימק עם פנדל מפוקפק נוסף בפתיחת המחצית השנייה ועל המגרש התפתח משחק עצבני ואגרסיבי. ואז בדקה ה-84 הכול התפרץ.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ריימונד אטפלד במדי כרונינגן. ., צילום מסך
כבש את הפנדל הראשון, אבל החמיץ את הבעיטה החוזרת. אטפלד אחרי הבעיטה השנייה/צילום מסך, .

כ-6 דקות לסיום המשחק, קורט אלשוט המארח פגע בחרט ברוסלס האורח וספג צהוב שני ואדום. בין השחקנים פרצה מהומה וקומאן החליף דחיפות ומהלומות עם אותו ברוסלס. שוער ברדה, ג'ון קארלסה, נאלץ לתמרן בין מטר אבנים שהושלכו לעברו מהיציע של אוהדי כרונינגן וכמה אוהדים אורחים פרצו לכר הדשא. המאמן האורח וים רייסברגן, סגן אלוף העולם עם נבחרת הולנד ב-1974 ו-1978, רתח מזעם בפניו של השופט הרביעי וכמעט פגע בו.

השופט טמינק איבד שליטה לחלוטין והמשחק עמד על סף פיצוץ ולבסוף חודש אחרי רבע שעה. אחרי שהאבק התפזר, האיש עם המשרוקית רשם בפנקס 4 מורחקים ו-9 מוצהבים. לאלשוט שהעבירה שלו הציתה את האירוע, הצטרפו קומאן וברוסלס, גם המאמן האורח וייסברגן נשלח ליציע. כרונינגן הייתה בחיסרון מספרי - 9 שחקנים מול 10 - אבל בומברדה הצליח לכבוש שער שוויון בדקה ה-89 ולקבוע 2:2 בסיום.

המהומות על כר הדשא אמנם הסתיימו מבחינת השחקנים, אבל לא מבחינת האנשים ביציעים. במשך כשעתיים אחרי שריקת הסיום, כוחות המשטרה התעמתו עם אוהדים שהשליכו אבנים, בקבוקים ובעצם מכל הבא באזור האצטדיון. למרכז העיר כרונינגן נשלחו כוחות גדולים כדי להקדים תרופה למכה, וזה עבד כשהמתפרעים חששו להתקרב לשם.

בתקשורת ההולנדית כתבו ש"המשחק יצא מכלל שליטה" וציינו שזה היה "קרב באוסטרפארק". מאמן נאק ברדה, רייסברגן שהיה אחד מהמורחקים, רתח: "אם אתם רוצים הסבר למה שקרה פה היום, תדברו עם השופט. זה היה בלגן אטומי".

ארווין קומאן מאמן בית"ר ירושלים עם ריימונד אטפלד מאמן מכבי נתניה. ברני ארדוב
שיתפו פעולה בשנות הקריירה האחרונות שלהם. אטפלד וקומאן/ברני ארדוב

אחרי המשחק הגיע זמן העונשים. קומאן הורחק מ-4 משחקים בגלל שחבט בברוסלס, וההשעיה הוארכה ל-5 בגלל צבירת כרטיסים צהובים. אבל קפטן כרונינגן לא היה היחיד שספג עונש כבד. גם אטפלד נבעט ליציע, למרות שכלל לא הורחק בכרטיס אדום. כבר במהלך המשחק התברר ששחקן ההגנה פגע באותו חרט ברוסלס אומלל בעזרת המרפק. אף אחד לא ראה, לא השופט וגם לא הקוון שהיה קרוב, אבל מצלמות הטלוויזיה תיעדו הכול.

בהולנד החליטו להעמיד את אטפלד לדין על סמך הצילומים ושלחו אותו ליציע ל-5 משחקים. בעוד העונש של קומאן הומתק במעט אחרי ערעור, על אטפלד אף אחד לא ריחם. בכרונינגן מאוד כעסו עליו והוא שב למגרש רק לשני המחזורים האחרונים של העונה.

seperator

קומאן ואטפלד המשיכו לשתף פעולה בכרונינגן גם בעונה הבאה בה הקבוצה שלהם כבר לא הצליחה לשרוד ונשרה לליגת המשנה. בסיום אותה עונה, קומאן - אז כבר בן כמעט 37 - תלה את הנעליים.

במרץ 2007, 10 שנים אחרי ה"קרב באוסטרפארק", הם נפגשו משני צדי המתרס, קומאן כמאמן פיינורד ואטפלד על הקווים של רודה. התוצאה הייתה 1:1 על כר הדשא, ללא מורחקים (אבל עם 8 צהובים). לפני כחודש הם עשו זאת בגביע הטוטו, והערב הם יוכלו להעלות זכרונות מאותו משחק פרוע לפני קרוב ל-25 שנה, בתקווה שעל כר הדשא בטדי המצב יהיה הרבה יותר רגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully