וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילטון אחרי התאונה: "חיי ניצלו". ורשטאפן מסרב לקחת אחריות

המתח בפורמולה 1 גובר: הבריטי טוען שמתקן הבטיחות "Halo" הציל את חייו בתאונה, ורשטאפן מתעקש: "צריך שני אנשים כדי לגרום לזה לקרות". האירוניה: המילטון התנגד למתקן וכינה אותו "מכוער"

לואיס המילטון טוען שה-"HALO", מתקן הבטיחות של פורמולה 1, היה זה שהציל אתמול (ראשון) את חייו בתאונה שעבר במהלך הגראנד פרי האיטלקי. המילטון בן ה-36, אלוף העולם שבע פעמים, נפגע כאשר יריבו מקס ורשטאפן מרד-בול נכנס בו, ורכבו של ההולנדי ממש עלה מעל המרצדס של המילטון. ה"HALO" הוא מתקן שעשוי מטיטניום שמוצמד לתא הנהג ומגן על ראשו של הנהג, והיום ממש מנע מהבריטי להימחץ.

"אני מרגיש בר מזל מאוד היום," אמר המילטון. "תודה לאל על ה'היילו' שהצילה אותי, והצילה לי את הצוואר. אני כל כך אסיר תודה שאני עדיין כאן. אני מרגיש מבורך, מישהו השגיח עליי היום.

"אני לא חושב שאי פעם נפגעתי בעבר בראש על ידי מכונית - וזה הלם די גדול עבורי. אנחנו לוקחים סיכונים במקצוע הזה, אבל רק כשאתה חווה דבר כזה אתה מקבל את ההלם האמיתי, ומסתכל על החיים אחרת, כמה שברירי הכול".

לואיס המילטון נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1. רויטרס
יצא ללא פגע הודות למערכת ה-HALO. המילטון/רויטרס

למרבה האירוניה, המילטון היה די סקפטי בהתחלה בנוגע למתקן הבטיחות "HALO" וכינה אותו "השינוי המכוער ביותר" בהיסטוריה של הספורט, אך החל לשנות את דעתו עם השקתו של המתקן בסבב לפני שלוש שנים. "ההיילו בהחלט הצילה את חייו של לואיס היום", הוסיף מנהל צוות מרצדס, טוטו וולף. "בלעדיה, זו הייתה יכולה להיות תאונה נוראית שאני אפילו לא רוצה לחשוב עליה".

התקרית אירעה בהקפה ה-26 מתוך 53 במונזה. ורשטאפן ניסה לעקוף את המילטון, השניים נהדפו לשוליים, נהג רד בול איבד שליטה והגלגל הימני האחורי ממש מחץ את החלק העליון של המרצדס של המילטון. ורשטאפן הואשם כאחראי לאירוע על ידי מנהלי הסבב וקיבל עונש של הורדה של שלושה מקומות למירוץ הבא - הגרנד פרי הרוסי בסוצ'י ב -26 בספטמבר.

ורשטאפן בן ה-23 מתעקש שזו לא רק אשמתו, וכתב בטוויטר: "היום היה מצער מאוד. היה אפשר להימנע מהתקרית אילו היה נשאר לי מספיק מקום לעשות את הסיבוב. אתה צריך שני אנשים כדי לגרום לזה לקרות, ואני מרגיש שנדחקתי לזה. במירוצים זה מול זה, הדברים האלה יכולים לקרות, למרבה הצער".

רכבו של מקס ורשטאפן עולה על רכבו של לואיס המילטון, פורמולה 1. רויטרס
מפחיד. רגע התאונה/רויטרס

זוהי הפעם השנייה ששני הנהגים מתנגשים בעונת 2021, כאשר המילטון היה האשם לתקרית בסילברסטון, שהותירה את ורשטאפן מחוץ למרוץ. המילטון קיבל עונש של 10 שניות, אך עדיין הצליח לזכות בגראנד פרי הבריטי, ואילו וראסטפן נאלץ לקבל טיפול בבית החולים.

ורשטאפן, שמעולם לא זכה בתואר העולמי בפורמולה 1, מוביל ב-5 נקודות על המילטון בדירוג הנהגים לאחר 14 מתוך 22 מירוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully