וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: המסע המדהים נמשך, ליילה פרננדס עלתה לחצי הגמר

אחרי שהדיחה את אוסקה וקרבר, הקנדית בת ה-19 חלפה גם על פני סביטולינה (5) בדרך למפגש מול סבאלנקה. מדבדב עלה לחצי הגמר בפעם השלישית ברציפות אחרי שניצח את ואן דה זאנדסחלופ, אוז'ה עליאסים העפיל לאחר שאלקראס נפצע

תקציר גמר טורניר סינסינטי 2021/ספורט1

אמש (שלישי) יצאו לדרך משחקי רבע הגמר באליפות ארצות הברית הפתוחה. דניל מדבדב (2) פגש את ההולנדי המפתיע בוטיק ואן דה זאנדסחלופ, וגבר עליו בארבע מערכות בדרך לחצי הגמר. יריבו של הרוסי בחצי הגמר יהיה פליקס אוז'ה עליאסים (12), שהעפיל לאחר פציעתו של קרלוס אלקראס. בנשים, ליילה פרננדס המפתיעה גברה גם על אלינה סביטולינה (5), והיא תפגוש את המדורגת שנייה, ארינה סבאלנקה, שגברה על ברבורה קרייצ'יקובה (8).

הטניסאי הרוסי דניל מדבדב. רויטרס
צעד נוסף לעבר המטרה. מדבדב/רויטרס
הטניסאי הרוסי דניל מדבדב מברך את יריבו בוטיק ואן דה זאנדסחלופ. רויטרס
היה ממש נחמד. ואן דה זאנדסחלופ/רויטרס

גברים

דניל מדבדב (רוסיה, 2) - בוטיק ואן דה זאנדסחלופ (הולנד) 3:6, 0:6, 6:4, 5:7


מדבדב, החזק והיציב, אומנם איבד מערכה ראשונה בטורניר, אבל הצליח להשלים את הניצחון תוך שעתיים ו-22 דקות, ולקטוע את המסע המרשים של יריבו ההולנדי. הרוסי ניצח את שתי המערכות הראשונות בצורה חלקה, ואומנם הפסיד בשלישית, אבל התאושש ברביעית בדרך לחצי הגמר בארה"ב בפעם השלישית ברציפות. מדבדב נהנה מהגשה יעילה (13 אייסים, 83 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה), ושבר 7 פעמים את ההגשה של ההולנדי.

ואן דה זאנדסחלופ המפתיע, שבקרוב ייכנס לרשימת 100 הטובים בעולם לאחר שהדיח את דייגו שוורצמן (11) בתום חמש מערכות, הגיע תשוש אחרי ששיחק 27 מערכות בארצות הברית (עלה למשחק אחרי ששיחק פי 3 זמן מאשר מדבדב), אך יחזור הביתה גראה ומלא תקווה לעתיד. בחצי הגמר מדבדב יפגוש את המנצח בין פליקס אוז'ה עליאסים לקרלוס אלקראס.


פליקס אוז'ה עליאסים (קנדה, 12) - קרלוס אלקראס (ספרד) 3:6, 1:3

עוד לפני שעלו למגרש, שני הטניסאים עשו היסטוריה בכך שהפכו לרבע הגמר הכי צעיר מזה שנים ארוכות. מאז שרפאל נדאל בן ה-20 פגש את נובאק דג'וקוביץ' בן ה-19 ברולאן גארוס בצרפת ב-2006, לא היה מפגש בין שני טניסאים כה צעירים בשלב זה בגרנד סלאם. אוז'ה עליאסים בן ה-21 חיפש הופעה ראשונה בחצי גמר גרנד סלאם, ומצא אותו לאחר שיריבו בן ה-18 נאלץ לפרוש עקב פציעה במערכה השנייה. הקנדי שבר פעם אחת את ההגשות של הספרדי במערכה הראשונה כדי לנצח בה 3:6, וכשהוביל 1:3 במערכה השנייה יריבו הודיע כי הוא לא יכול להמשיך.

הטניסאית הקנדית ליילה פרננדס. רויטרס
זה לא נגמר. ליילה פרננדס/רויטרס

נשים

אלינה סביטולינה (אוקראינה, 5) - ליילה פרננדס (קנדה) 6:3, 3:6, 7:6 (5)

הקנדית בת ה-19 ממשיכה להדהים: אחרי שהדיחה את האלופה המכהנת נאומי אוסקה ובסיבוב הקודם יצאה מפיגור מערכה בדרך לניצחון על אנג'ליק קרבר (עוד אלופה לשעבר בניו יורק), היום היא גברה על המדורגת 5 סביטולינה כשהיא מפגינה ווינריות ואופי, כולל ניצחון 5:7 בשובר השוויון המכריע במערכה השלישית - ונקודה עם המון מזל לפני המאצ' פוינט, עם כדור שקפץ מעל סביטולינה בעזרת הרשת והיה קריטי בהכרעת ההתמודדות.

האוקראינית הצליחה לחלוף על פני סימונה האלפ בצורה מרשימה בסיבוב הקודם, אבל נכנעה לקנדית שדורגה 71 לפני הטורניר, ותעלה לפחות למקום ה-36 בעולם. פרננדס מעולם לא עברה את הסיבוב השלישי בטורניר גרנד סלאם, אבל יום אחרי יום הולדה ה-19 העפילה לחצי הגמר, כמובן ההישג הגדול בחייה. סביטולינה הגיעה למשחק ברצף של תשעה ניצחונות ועד למשחק היום לא הפסידה אף מערכה בטורניר, אבל לא הצליחה להעפיל בפעם השנייה לחצי הגמר בארצות הברית. פרננדס, שמאומנת על ידי אביה, סיימה את המשחק עם 96 נקודות בסך הכל לעומת 99 נקודות לאוקראינית, אבל כאמור ידעה להתעלות ברגע הנכון, ולנצח אחרי שעתיים ו-24 דקות (ועל הדרך להבטיח זכייה ב-675 אלף דולר).

ארינה סבאלנקה (בלארוס, 2) - ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה, 8) 1:6, 4:6

המדורגת השנייה המשיכה נמצאת במומנטום נפלא ולזכותה כבר ארבעה תארים ב-2021, ועם כושרה הנוכחי ייתכן כי היא בדרך לתואר גרנד סלאם ראשון. הבלארוסית הרשימה עם 1:6 במערכה הראשונה, שברה את ההגשות של הצ'כית במשחקון הראשון של המערכה השנייה, וזה הספיק כדי להבטיח 4:6 ו-0:2 במערכות בדרך למפגש מול פרננדס בארבע האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully