וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמנים היוונים ישלטו ביורוליג? ספרופולוס: "הרווחנו את האמון"

ארבעה יוונים יעמדו על הקווים במפעל - יותר מכל מדינה אחרת. מאמן מכבי תל אביב: "קיבלו אותנו בחשדנות, אבל היום אנחנו קונצנזוס"

חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/צילום לילך וייס

המאמנים היוונים הפכו בשנים האחרונות לטרנד בכדורסל הישראלי. אפקט השרשרת בעקבות ההצלחה של יאניס ספרופולוס במכבי תל אביב הביא ארצה את סטפנוס דדאס להפועל חולון ואת יאניס קסטריטיס להפועל תל אביב, ולמרות שרק אחד מהם יפתח את העונה הקרובה בישראל, מגמת ה"התיוונות" מורגשת היטב גם ברמות הגבוהות של הכדורסל האירופי.

בעונת היורוליג שבפתח יעמדו על הקווים ארבעה יוונים - יותר מאשר כל מדינה אחרת. יאניס ספרופולוס במכבי תל אביב, דימיטריס איטודיס בצסק"א מוסקבה, דימיטריס פריפטיס בפנאתינייקוס ויורגוס ברצוקאס באולימפיאקוס יקוו להגיע להישגים ולשמור על המוניטין שלהם.

"ב-7-8 השנים האחרונות המאמנים היוונים התבססו בתודעה של הכדורסל האירופי. הרמנו את הרמה, והפכנו לקונצנזוס", אמר ספרופולוס בריאיון לתקשורת היוונית שערכה כתבה נרחבת בנושא. "לא היה קל להרוויח את האמון מקבוצות ממדינות זרות, אבל קיבלנו על עצמנו את האתגר וגרמנו לחששות של מנהלי הקבוצות להתפוגג. פשוט התמודדנו".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב עם דימיטריס איטודיס מאמן צסק"א מוסקבה. דני מרון
זו כבר מגמה. ספרופולוס עם איטודיס/דני מרון

ספרופולוס מונה לכך שתי סיבות עיקריות. "הליגה היוונית עזרה לנו להתפתח. זה ליגה שעובדים בה באווירה לא קלה, עם הרבה לחץ, ובחלק מהמקרים זה עוזר לך מאוד להצליח גם בחו"ל. במקביל, חלקנו עבדנו עם כמה מאמנים זרים בכירים ביבשת. למדנו מהם, לקחנו מהם דברים, קיבלנו מהם המון ידע, והשתמשנו בו".

ספרופולוס התייחס גם לשלב הביניים בו מצויות פנאתינייקוס ואולימפיאקוס, שתיים מהקבוצות הבכירות ביבשת שבשנים האחרונות מגיעות להישגים דלים ביורוליג. "אני חושב ששני המועדונים נמצאים במגמת התחדשות. גם גובה התקציבים משפיע, כי מלכתחילה המטרות פחות גבוהות. אבל אני מאמין שזה יסתיים תוך כמה שנים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully