וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה הודיעה: אליצור נתניה לא תוכל לשחק בליגת העל

5.9.2021 / 17:12

המועד האחרון להגשת תקציב המינימום בסך 6.5 מיליון שקלים חלף, למנהלת לא נותרה ברירה אלא להודיע כי היא לא תשחק בליגה הבכירה

עומרי כספי מודיע על פרישה מכדורסל/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: עמית שמחה

אליצור נתניה עשתה ככל שביכולתה כדי להשתתף העונה בליגת העל, אבל סאגה ארוכה במיוחד הגיעה היום (ראשון) לסיומה, כאשר הודיעה מנהלת הליגה כי הקבוצה לא הגישה במועד את התקציב לעונת 2021/22 ועל כן לא תוכל לקחת חלק במשחקי הליגה הבכירה.

אליצור נתניה נדרשה להגיש את תקציב המינימום בסך 6.5 מיליון שקלים עד היום ב-16:00, אבל לא עשתה זאת ותישאר בליגה הלאומית. "לצערנו, הקבוצה לא יכלה לעמוד בתקציב הזה", הודיעה המנהלת.

שחקני אליצור נתניה. לירון מולדובן
התקציב לא הוגש, אליצור נתניה לא תעלה לליגת העל/לירון מולדובן

עוד לפני סיום הדד ליין, שלחה מנהלת הליגה ליו"ר אליצור נתניה אבידן נגר מכתב תגובה על בקשתה של נתניה להורדת תקציב המינימום. במכתב נכתב בין היתר: "הסעיף בתקנון המאפשר ליו"ר המנהלת לאשר השתתפות בליגת העל בכדורסל בתקציב נמוך מ-6.5 מיליון שקלים, נוצר לפני שנים רבות. הוא לא הופעל לפחות בעשור האחרון (ולא זכור לנו שהופעל מאז שהותקן) וגם לא נתבקשה הפעלתו בתקופה זו. אדרבא, חלק לא מבוטל מקבוצות ליגת העל מציגות תקציב גבוה - לעתים גבוה משמעותית - מסכום של 6.5 מיליון ש"ח. בתקופה בה הותקן אותו סעיף, העבירה המנהלת סכום שנתי לקבוצות של 600-800 אלפי שקלים לשנה. מאידך, כיום, מעבירה המנהלת לקבוצות מעל 2 מיליון שקלים בשנה והקבוצות כוללות תקבול זה מהמנהלת בהצגת תקציב לרשות לבקרת תקציבים. יוצא אפוא, שבעת תיקון התקנה, היתה המנהלת מעבירה לכל קבוצה כ-12%-15% מתקציב המינימום של הקבוצות. בעוד שכיום, מעבירה המנהלת לכל קבוצה סכום המהווה מעל 30% מתקציב המינימום.
 
"נודע לנו (גם מהקבוצה עצמה) כי קבוצתכם הציגה לרשות לבקרת תקציבים יכולת לעמוד בתקציב המינימום של 6.5 מיליון ₪, ורק עתה, זמן רב אחר כך, מוצאת ומודיעה כי היא אינה יכולה לעמוד בו. מצב זה אינו מקובל. מצופה, כי עם שני מיליון שקלים מהמנהלת ועוד סכום נכבד של תקציב עירייה, תמיכות, ועוד כיוצ"ב, תדע הקבוצה לעמוד בתקציב המינימום הנדרש כפי שהציגה בתחילה לרשות לבקרת תקציבית. כחודש לפני פתיחת העונה, הקבוצה טרם הודיעה על החתמת מאמן ושחקנים, טרם החלה להתאמן ולא ניכרת היערכות מספקת של הקבוצה לעונת הכדורסל הקרובה בליגת העל. מנהלת הליגה לא משנה את תנאי ההשתתפות בליגה, המחייבים בין היתר כי קבוצה תקבל אישור של הרשות לבקרת תקציבים על עמידת הקבוצה בתקציב המינימום של 6.5 מיליון שקלים, ללא הפחתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully