וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנבחרת הפראלימפית נחתה: "נקווה שהפעם לא ישכחו אותנו תוך שבוע"

אחרי שקטפו 9 מדליות באולימפיאדת טוקיו, נחתו עמי דדאון, מארק מליאר ואיאד שלבי בנתב"ג. המאמן ביננסון: "ניצחנו אימפריות"

קבלת הפנים החגיגית לכבוד נחיתת המשלחת הפראלימפית/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

המשלחת הפראלימפית של ישראל חזרה היום (ראשון) לארץ אחרי ההופעה המוצלחת באולימפיאדת טוקיו. השחיינים עמי דדאון, מארק מליאר ואיאד שלבי קטפו 8 מדליות, 6 מהן מזהב, והחותרת מורן סמואל הוסיפה מדליית כסף, בהופעה הטובה ביותר של ישראל במשחקים הפראלימפיים מאז 1988.

הנבחרת הפראלימפית של ישראל חוזרת מטוקיו. דני מרון
אלופים. המדליסטים מתקבלים בחום בשדה התעופה/דני מרון
קבלת הפנים למשלחת הפראלימפית של ישראל. דני מרון
אווירה מרגשת בנתב"ג. קבלת הפנים לספורטאים/דני מרון

ישראל דורגה במקום ה-22 בטבלת המדליות של האולימפיאדה הפראלימפיית, ונציגינו אף קבעו לא פחות מארבעה שיאי עולם - כולם בשחייה: בשלושה מקרים שיפרו שלבי, מליאר ודדאון את השיאים שהם עצמם קבעו קודם לכן, ובמקרה אחד שבר מליאר שיא שהיה שייך לשחיין האוקראיני יבגני בודייקו.

עמי דדאון הנרגש והנפעם מתשומת הלב אמר: "אני מודה לכל המשפחה שלי ולכל החברים שבאו לתמוך ולהראות אהבה, לא ציפיתי לכזאת קבלת פנים, אני מודה לכולם שבאו. באתי בלי פחד, להראות את היכולות שלי".

עמי דדאון שחיין פראלימפי ישראלי. דני מרון
"באתי בלי פחד". עמי דדאון והמדליות/דני מרון
איאד שלבי שחיין פראלימפי ישראלי. דני מרון
מתקשה להסתיר את התרגשותו. איאד שלבי/דני מרון

מארק מליאר הוסיף: "המדליות? זה כבד, אבל כיף, אין תלונות. לא ציפיתי לקבלת פנים כזאת, או לתמיכה מהארץ, הייתה חשיפה גדולה. דמייניתי לזכות במדליות, אבל לא חשבתי שזה יקרה. כיף להיות על הפודיום ולהרגיש את כל העבודה שעשית, ושהצלחת.

"אני חושב שהייתה לנו הכנה מעולה, גם במהלך הקורונה איפשרו לנו להתאמן, וזה מעולה בהשוואה לשאר העולם. מאמן מעולה, מעטפת מעולה, וכשהכל ביחד, זה עובד. מה המסר שלי? כל אחד צריך למצוא מה שהוא טוב בו, להתמקד בו, ובטוח יצליח".

מארק מליאר. דני מרון
"דמיינתי לזכות במדליות, אבל לא חשבתי שזה יקרה". מארק מליאר/דני מרון

מאמן נבחרת השחייה יעקב ביננסון, שנחשב לאחד מאנשי המפתח בהצלחה של המשלחת: "זה שבאתם זה מרגש, וטוב ויפה, אבל לא בשביל זה עבדנו. הבאנו משהו שאפילו אנחנו לא ציפינו. הייתה מוכנות טובה, ועשינו את המקסימום של המקסימום. אני לא עושה את זה בשביל קבלת פנים, וגם הספורטאים לא - אבל אם זה יקדם את ספורט הנכים, זה טוב. כל הספורטאים נמצאים בבית של איל"ן ועשו שם את הדרך, וחשוב לי להמשיך לעבוד שם ולהמשיך לקדם את הילדים הנכים.

"ספורט פראלימפי זה ספורט לכל דבר. מי שחושב שהבאנו מדליות כי לא הייתה תחרות, חייב להבין מול מי התחרינו, מול מדינות כמו גרמניה ויפן עם תקציבים גדולים בהרבה, נקווה שהפעם לא ישכחו אותנו אחרי שבוע, כמו שהיה בכל האולימפיאדות הקודמות. מקווה שנקבל תנופה ונלך קדימה, ושהספורט הפראלימפי יילך קדימה ושהותוצאות ייקחו אותנו קדימה ובפריס 2024 נעוף למעלה".

חברי איל"ן ממתינים למשלחת הפראלימפית. דני מרון
התרגשות רבה בנתב"ג. רו"ח רצאבי ובני המשפחות/דני מרון

את המשלחת שחזרה היום בירך גם יו"ר איל"ן, רו"ח אהוד רצאבי: "אנו מקבלים היום בברכות חמות ואוהדות אתכם השחיינים שלנו מאיל"ן חיפה ואת יעקב בייננסון המאמן המקצועי והמופלא. צפינו בכם מרחוק אך הרגשנו תמיד קרובים ונרגשים. אתם כדוגמא ומופת לנחישות ומצויינות והבאתם הישגים אדירים עבורכם, עבור בני משפחותיכם, לעמותת איל"ן והוועד הפארלימפי ולמדינת ישראל. אנו גאים בכם ואוהבים אתכם מאוד ונמשיך לתמוך בכם ובשאר הספורטאים שלנו ונקווה שההישגים שלכם יסייעו גם הם לאנשים עם מוגבלות להשתלב באופן מיטבי בחברה".

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "המשלחת הפראלימפית הוכיחה עוצמות מנטליות וספורטיביות יוצאות דופן. בתקופת הקורונה, מכון וינגייט שימש לנבחרת השחייה הפראלימפית כ'אי ירוק' ביישורת האחרונה של ההכנות לטוקיו. בימים אלו, כחלק מתנופת הבנייה והצמיחה הנרחבת במכון וינגייט, אנו מנגישים את שבילי המכון ואת מתקני האימונים כדי שנוכל לתת מענה טוב יותר גם לספורטאים ולסטודנטים עם צרכים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully