וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסוף והחלומות: יוסוף דמיר יהיה האס של פודה מול ישראל?

4.9.2021 / 14:29

רק ביוני מלאו ליוסוף דמיר 18, אבל אחרי שרשם הופעת בכורה מוקדמת מהצפוי בקבוצה הבוגרת של ברצלונה, קשר נבחרת אוסטריה עשוי להשתלב כמחליף מול ישראל. על היהלום שמשגע את אוסטריה וכבר זכה להשוואות למסי

תקציר כל השערים מהמחזור הרביעי במוקדמות המונדיאל/ספורט1

"החלום הגדול הוא לשחק בבוא העת בברצלונה, אבל זה לא יהיה הצעד הבא. סביר להניח שהמעבר יהיה לבונדסליגה, ואנחנו כבר נמצאים בקשר עם מספר קבוצות. חשוב להתקדם בהדרגה", אמר בשלהי 2020 סוכנו של יוסוף דמיר.

ואולם, החלום התגשם הרבה יותר מהר מהמתוכנן. ביולי הודיעה לפתע ברצלונה כי סיכמה את השאלתו של דמיר מראפיד וינה לעונה אחת תמורת 500 אלף יורו בלבד, עם אופציה לרכוש את כרטיסו בעונה שנה ב-10 מיליון יורו. לפי ההצהרה, היה אמור הנער האוסטרי בן ה-18 להשתלב בקבוצת המילואים של בארסה בליגה השלישית, אך גם כאן חלה במהרה תפנית לא צפויה. דמיר הרשים באימונים את המאמן רונאלד קומאן, וההולנדי החליט לשלב אותו כבר עכשיו בסגל הראשון. לפני שבועיים ערך היהלום החדש את הבכורה שלו בליגה הספרדית, באיצטדיונה הקשה של בילבאו, הראה בטחון עצמי והיה מעורב במספר מהלכים מבריקים ב-28 הדקות שקיבל. לא לחינם הישוו הקטלונים והשיגו תיקו 1:1 דווקא כאשר היה על הדשא.

יוסוף דמיר שחקן ברצלונה. Quality Sport Images, GettyImages
החלום התגשם מהר מהמתוכנן. יוסוף דמיר/GettyImages, Quality Sport Images

בשלב זה, ליאו מסי כבר היה בפריז, בסגל הקטארי עמוס הכוכבים של סן ז'רמן, אחרי הפרידה הכואבת והדרמטית מקאמפ נואו. מבחינת דמיר, היתה זו אכזבה עצומה. כאשר חתם בברצלונה, הוא התרגש במיוחד מהאפשרות להתאמן לצד אלילו הגדול. כי הרי הארגנטיני היה ונשאר המודל האולטימטיבי שלו לחיקוי. מאז שהחל יוסוף לבעוט בכדור ברחובות וינה, הוא לבש תמיד את החולצה 10 של בלאוגרנה, עם שמו של מסי על הגב. כמו ילדים רבים מאוד ברחבי תבל, הוא דימיין כיצד ישחזר את מעלליו של הפרעוש ויזכה יום אחד בכדור הזהב. לכל הילדים אין סיכוי לעשות זאת, אבל דמיר היה קצת שונה. כשרונו בלט למרחקים, ובשלב די מוקדם באקדמיה של ראפיד אכן הדביקו לו את הכינוי המחייב. הוא היה "מסי האוסטרי".

כי הסגנון שלו באמת מזכיר מאוד את הארגנטיני בנעוריו. דמיר נמוך קומה, צנום, זריז מאוד, שמאלי, מכדרר בחסד, אוהב לשחק הן באגף הימני והן במרכז, וגם מתמחה בביצוע בעיטות נייחות. כאשר הכדור מגיע לרגליו, יש ציפיה למשהו מיוחד. הוא לא אוהב פתרונות שגרתיים ונוטה ללכת על כל הקופה - פריצות יומרניות, מסירות מתוחכמות קדימה, בעיטות מכל הטווחים. הוא משך אליו תמיד את שחקני ההגנה, סחט המון עבירות, וגם פינה שטחים עבור חבריו. סקאוטים נהרו למשחקי הנוער של ראפיד כדי לעקוב אחריו מקרוב. שמו קושר כבר לפני שנתיים לבאיירן מינכן, בורוסיה דורטמונד ומנצ'סטר יונייטד.

עוד בוואלה!

הרצוג מזהיר מפני ערן זהבי: "מעשר בעיטות, הוא מבקיע שמונה"

לכתבה המלאה
יוסוף דמיר, שחקן נבחרת אוסטריה. Franz Kirchmayr/SEPA.Media, GettyImages
כוכב אוסטריה הצעירה, הערב בבוגרת מול ישראל. דמיר/GettyImages, Franz Kirchmayr/SEPA.Media

לדמיר לא היה מה לעשות עם בני גילו, והוא שיחק תמיד עם בוגרים ממנו. בתחילת 2019, כאשר עוד היה בן 15, לקחה אותו ראפיד לטורניר יוקרתי בגרמניה לקבוצות עד גיל 19. הבחור הצעיד את הירוקים-לבנים לגמר וזכה בתואר השחקן המצטיין. בחלוף שנה, הוא שוב נסע לטורניר המדובר, ושוב הוכתר לשחקן המצטיין בפער עצום. בשלב זה, איש באוסטריה כבר לא הופתע, כי בדצמבר 2019 הפך דמיר לשחקן ראפיד הצעיר ביותר אי פעם ששיחק בליגה הבכירה.

החל מיוני 2020, הוא כבר היה חלק אינטגרלי מהסגל והלהיב בבונדסליגה, גם אם ראפיד היתה זהירה והקפידה לשלב אותו בעיקר כמחליף. הוא הספיק לכבוש 7 שערים בכל המסגרות, שבה את הלבבות עם הסגנון הראוותני והחיוך הנבוך, זומן לנבחרת הצעירה, ובתקשורת החל קמפיין כדי לזמנו לנבחרת הבוגרת. זה היה חשוב במיוחד, כי דמיר יכול היה עקרונית לבחור לייצג את טורקיה, מולדת הוריו, ובאוסטריה ניכר לחץ להוריד את האופציה הזו מהשולחן אחת ולתמיד.

שחקן ברצלונה, יוסוף דמיר. Eric Alonso, GettyImages
יצדיק את הכינוי "מסי האוסטרי"?/GettyImages, Eric Alonso

ואכן, המאמן פרנקו פודה נענה לקריאות. דמיר שיחק 5 דקות מול איי פארו במוקדמות המונדיאל במרץ, והטורקים כבר לא יוכלו לחלום לגייס אותו. פודה אף כלל את דמיר בסגל המורחב לקראת יורו 2020, ואוהדי ראפיד פינטזו לראות אותו בפעולה בקיץ - אך התאכזבו כאשר שמו לא הופיע בסגל הסופי. ואולי טוב שכך, כי הנער היה זקוק למנוחה לקראת העונה החדשה, וכפי שהצהיר סוכנו לא ממש כדאי לקפוץ מהר מדי למים העמוקים.

את ההתפתחויות הדרמטיות שהגיעו לאחר מכן איש לא חזה מראש, והמעבר לברצלונה בהחלט מסוכן עבור דמיר, שזקוק לשחק באופן קבוע. מצד שני, בהתחשב בעובדה כי מדובר בהשאלה בלבד, ותג המחיר היה נמוך מאוד, לא יהיו ממנו ציפיות אסטרונומיות בקאמפ נואו, והלחץ התקשורתי יהיה סביר בהחלט. בתנאים כאלה, אין לו מה להפסיד מלבד עונה אחת שעלולה להתבזבז, אך גם במקרה הגרוע ביותר הוא יצבור בכל זאת נסיון באימונים עם קומאן. ובתסריט

האופטימי ביותר, הוא יגשים את השאיפות כבר עכשיו, ויצדיק את הכינוי שלו על הבמה האמיתית. הוא נותר "המסי היחיד" של ברצלונה בימים אלה, ויש כאן הזדמנות מדהימה. הסיכויים לכך קטנים? אולי, אבל באוסטריה עוקבים אחריו בהתלהבות עצומה. עם דייויד אלאבה בריאל מדריד, יש להם נציגים בשתי הגדולות של ספרד.

אז דמיר הפך לתקווה הגדולה של אוסטריה, וכעת - אחרי הבכורה במדי ברצלונה - דורשים פרשנים לא מעטים מפודה לתת לו את המושכות בנבחרת, ולמצוא עבורו את המשבצת המתאימה. הקולות התגברות אחרי משחק פושר למדי במולדובה, על אף שהושג בו נצחון 0:2, ויש יסוד סביר להניח כי דמיר ייטול חלק משמעותי במשחק מול ישראל בשבת, כנראה כמחליף.

אם כך יהיה, האוהדים בחיפה יהיו הראשונים לחזות במסי האוסטרי בפועלה במדים הלאומיים. זה לא דבר של מה בכך, וגם קומאן עשוי לעקוב בעניין אחרי ההופעה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully