וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקנה ב-120, נמכר ב-40 כדי לחסוך את המשכורת: מאחורי מכירת גריזמן

ברצלונה רכשה את הצרפתי מאתלטיקו בכסף שלוותה מהבנק ועל ידי שיעבוד של הכנסות עתידיות. הלילה היא נפרדה ממנו אחרי שתי עונות לא מוצלחות וסיכמה חלון בו עמדה במטרה העיקרית שלה: קיצוץ של למעלה מ-200 מיליון יורו בשכר שחקנים

תקציר: אתלטיק בילבאו - ברצלונה 4:0 (גמר גביע המלך)/ספורט1

בשבוע השני של יולי 2019, ברצלונה החליטה לממש את סעיף השחרור בחוזהו של אנטואן גריזמן, שילמה עבורו 120 מיליון יורו לאתלטיקו מדריד והחתימה אותו לחמש שנים.

גריזמן היה הכוכב הבלתי מעורער של הקולצ'ונרוס, שצירפואותו מריאל סוסיאדד עבור 54 מיליון יורו בקיץ 2014. בחמש שנים הבקיע עבורם 133 שערים ובישל 50 נוספים ב-257 הופעות - מהם 21 שערים ב-48 הופעות בליגת האלופות ו-94 שערים ו-34 בישולים ב-180 הופעות ב"לה ליגה". ביחד הם זכו בליגה האירופית ב-2017/18, הגיעו לגמר ליגת האלופות ב-2015/16 והכוכב הצרפתי גם נבחר לשחקן השנה בצרפת ושל הליגה הספרדית ב-2016.

שחקן ברצלונה אנטואן גריזמן. רויטרס
כשנתיים אחרי שלקחה הלוואה, ברצלונה עשתה הכל כדי להיפטר ממנו. גריזמן/רויטרס

כידוע, גריזמן גם הצטיין בנבחרת צרפת ביורו 2016 - סיים כמלך שערי הטורניר עם שישה כיבושים ולצערו לא הצליח לסייע בגמר נגד פורטוגל - וגם במונדיאל ב-2018 כיכב וב-2:4 על קרואטיה בגמר, בו היה מעורב בשלושה מארבעת שערי הטריקולור ונבחר לאיש המשחק.

אז כיצד קרה שברצלונה עשתה הכל כדי להיפטר ממנו, השאילה אותו בחזרה לאלופת ספרד המכהנת ללא תמורה ועוד עם אופציית רכישה בגובה 40 מיליון יורו בלבד?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אנטואן גריזמן שחקן ברצלונה. רויטרס
ברצלונה רכשה את גריזמן ב-120 מיליון יורו, אולי תזכה להחזיר מתוכם 40/רויטרס

לצערה של ברצלונה, רצונות לחוד ומציאות לחוד. גריזמן הגיע כדי להוביל את הקבוצה ולהחזירה יחד עם ליאונל מסי ושאר כוכבים לימי השיא, אבל ב-102 הופעות בברצלונה הבקיע 35 שערים ובישל 17 בלבד. בליגה הספרדית הוא כבש 9 שערים בעונתו הראשונה ו-13 בשנייה, גם בליגת האלופות כבש ארבעה שערים בלבד בשנתיים ובסופו של דבר התואר היחיד בו זכה עם הקבוצה היה גביע המלך בעונה שעברה.

לכל זה מצטרפת העובדה, כפי שהעיד לפני כשבועיים הנשיא החדש-ישן של ברצלונה, ז'ואן לאפורטה, כי המועדון בגירעון של 451 מיליון יורו וחובות של 1.35 מיליארד יורו. יתרה מכך, כדי לרכוש את גריזמן לפני שנתיים, ברצלונה לקחה הלוואה של 35 מיליון יורו ובנוסף משכנא בגובה 85 מיליון יורו על יתרת הסכום, סכומי עתק בנוסף לשכר המוערך בכ-24 מיליון יורו בכל עונה עד קיץ 2024.

אנטואן גריזמן שחקן ברצלונה. רויטרס
הפך למשתכר הבכיר בעידן שאחרי מסי. גריזמן/רויטרס

למעשה, הצרפתי הפך למשתכר הבכיר של ברצלונה בעידן שאחרי ליאו מסי עם 800 אלף יורו בשבוע, שכר שחייב את המועדון להיפרד ממנו בנקודת הזמן הנוכחית כשהוא במשבר כלכלי חריף וחובות כבדים. בסך הכול בארסה נפטרה מחוזים של למעלה מ-200 מיליון יורו בחלון ההעברות הנוכחי.

וכך, בלית ברירה ואחרי ניסיונות להיפטר ממנו זו השנה השנייה ברציפות, ברצלונה נפרדת מאלוף העולם במחיר הפסד רק כדי שלא לשאת בשכרו. ואתלטיקו מדריד? אחרי שהכניסה ממכירתו 120 מיליון יורו בקיץ 2019, לפחות בשנה הבאה היא שוב תהנה משירותיו וזאת רק בתמורה לתשלום שכרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully