וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי חליקה: "צריכים לדבר במונחים של מדליה אולימפית"

עודכן לאחרונה: 31.8.2021 / 14:36

שחיין העבר החליף את ח"כ סימון דוידסון כמ"מ יו"ר איגוד השחייה: "לא תמיד הסכמתי איתו, אבל ראינו את ההישגים". היו"ר היוצא: "הישגי המשלחת בטוקיו? זה קסם, אבל לא לטווח הארוך"

העברת השרביט בראשות איגוד השחייה הושלמה היום (שלישי) באופן רשמי. במסיבת עיתונאים שקיים האיגוד, חבר הכנסת הטרי, סימון דוידסון, פינה את מקומו לשחיין העבר, מיקי חליקה, שמונה לממלא מקום יושב ראש האיגוד.

דוידסון, שכיהן כיו"ר האיגוד כחמש שנים, סיכם קדנציה: "לקחתי את התפקיד בהרבה אהבה ותשוקה, לא מצטער על אף רגע. התברכתי באנשים שמבינים ואוהבים שחייה שלא עצרו אותי בשום מהלך. בלי השחיינים אין ספורט, הם עם מופלא, אנשים מאוד אינטיליגנטיים שעושים הכל כדי להצליח. להיות שחיין זה דבר מאוד מורכב. אין בכל ענף ספורט את העבודה, ההתמדה והוויתורים כמו בשחייה, שם זה בולט יותר מהשאר כי הם נמצאים שעות רבות לבד בבריכה".

סימון דוידסון. דני מרון
מסיים את דרכו אחרי חמש שנים. סימון דוידסון/דני מרון

בהמשך, דוידסון סימן מטרה לקראת המשחקים האולימפיים בפריז ב-2024: "המטרה זו מדליה אולימפית. צריכים לחשוב הכי גבוה, זה מה שהמאמן דייב מארש אמר מהרגע הראשון. הדבר הכי חשוב בספורט זה הצבת מטרות, כאשר המטרה לפריז חייבת להיות מדליה, גם במים הפתוחים". כזכור, בטוקיו סיים השחיין מתן רודיטי במקום הרביעי במקצה זה.

על ההישגים הגדולים של המשלחת הישראלית בטוקיו אמר היו"ר היוצא: "מה שהמשלחת עשתה בטוקיו זה פשוט קסם. אני לא יודע איך הם מצליחים לעשות את זה, אבל זה לא יהיה לטווח ארוך. שיגעתי חברי כנסת ושרים בכל ועדה שאני נמצא. אם תלכו לראות באיזה תנאים שוחים באגודות לא תאמינו שזה 2021. לא תאמינו בישראל לפעמים אין לאגודות איפה לשחות. מה שקורה בווינגייט עם שחייני הצמרת זה לא מה שקורה בשחייה הישראלית. הקושי הגדול זה המתקנים, לא רק בשחייה. הדגל של ממשלת ישראל, שאני בתוכה, צריך להיות הקמת מתקנים בבתי ספר יחד עם משרד החינוך. משם יקומו האלפים ומהם נעשה אלופים".

מחליפו בתפקיד, מיקי חליקה, החל את דבריו בברכות לשחיינים הפראלימפיים, שהביאו הישגים רבים עד כה בטוקיו: "זו כבר לא סתם נבחרת. אלה תוצאות של כמה רמות מעל המשחקים האולימפיים".

מיקי חליקה. דני מרון
"נכנס לנעליים גדולות". מיקי חליקה/דני מרון

"אני נכנס לנעליים גדולות", אמר חליקה, "כל החזון שהיה לדוידסון בחמש השנים האחרונות התנקז לדברים שהוא הצליח להשיג. אני לא תמיד הסכמתי איתו אבל במבחן התוצאה ראינו את ההישגים ואת ההתקדמות של הענף. אני רואה במשימה שלי להמשיך את מה שנעשה פה מתוך מחויבות להשלים את המשימה ולדבר במונחים שישראל לא הייתה רגילה לדבר עליהם, מדליה אולימפית. כמעט הייתה זכייה במדליה במים הפתוחים, אבל כשהמשחה התקדם התחלנו לדמיין את הצבע של המדליה.

לסיכום, דיבר ממלא המקום על התכניות להמשך: "בזירה של נבחרת בוגרת הדברים ישארו כפי שהם. ננסה להביא עוד שחיינים לרמה הזו. מעבר לשחיינים שאתם מכירים מטוקיו, יש נבחרות נוער ברמות גבוהות. אנחנו נדרוש מכל השחיינים שנמצאים בארצות הברית, בין אם במכללות ובין אם במרכזי המצוינות, להתאמן עם דייב מארש. אנחנו לא נכריח, אבל ברור שמי שירצה לקבל את התכנית של האיגוד יצטרך להיצמד לדבר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully