וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי העולמית" חגגה 100 שנה והכריזה על פתיחת אירועי המכביה

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 17:37

בטקס שנערך במעמד נשיא המדינה ושר התרבות והספורט, ראשי "מכבי" ומדליסטים אולימפיים, נפתחו אירועי 100 שנים למכבי העולמית ואירועי המכביה 2022

בטקס שנערך היום (ראשון) בכפר המכביה במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ובהשתתפות שר התרבות והספורט חילי טרופר, ראש עיריית רמת גן כרמל שאמה הכהן, ראשי תנועת מכבי העולמית ומדליסטים אולימפיים נפתחו אירועי 100 שנה ל"מכבי עולמית" ואירועי המכביה ה-21 שתתקיים ב-2022.

בטקס הוענקו מדליות 100 שנים לתנועת מכבי העולמית למנהיגי התנועה לדורותיה ולנשיא המדינה. נערך פאנל הענקת לפיד המכביה מהמדליסטית אגניס קלטי (12 מדליות אולימפיות), שהעבירה את הלפיד למדליסטית יעל ארד וזו העבירה את הלפיד לקראת המכביה ה-21 לשתי המדליסטיות הטריות לינוי אשרם ואבישג סמברג.

באירוע עו"ד שמעון מזרחי יו"ר קבוצת מכבי תל אביב בכדורסל ושחקני העבר טל ברודי, אולסי פרי ומוטי ארואסטי העניקו את גביע אירופה לאלופות משנת 1977 למוזיאון הספורט היהודי שייפתח במסגרת אירועי ה-100 שנים ועוד.

המדליסטיות האולימפיות לינוי אשרם, אבישג סמברג. אריאל שלום
שתי המדליסטיות. אשרם וסמברג/אריאל שלום
נשיא המדינה יצחק הרצוג, חגיגות 100 שנה למכבי העולמית. אריאל שלום
"100 שנים הן לא דבר מובן מאליו". הרצוג/אריאל שלום
אולסי פרי, שוקי שוורץ, מוטי ארואסטי, שמעון מזרחי, טל ברודי, טקס 100 שנה למכבי העולמית. אריאל שלום
עו"ד שמעון מזרחי עם שחקני מכבי תל אביב לשעבר, אולסי פרי, טל ברודי, שוקי שוורץ ומוטי ארואסטי/אריאל שלום
יעל ארד יו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי עם המדליסטיות לינוי אשרם, אבישג סמברג. אריאל שלום
אשרם וסמברג עם ארד/אריאל שלום
שר התרבות והספורט חילי טרופר, חגיגות 100 שנה למכבי העולמית. אריאל שלום
שר התרבות והספורט חילי טרופר/אריאל שלום

נשיא המדינה יצחק הרצוג ציין בטקס: "100 שנים הן לא דבר מובן מאליו, לכל ארגון, ובטח לתנועה חינוכית, ערכית, ציונית ויהודית משמעותית כל כך כמו 'מכבי העולמית'. מכבי היא שילוב מופלא. היא מצליחה להיות בה בעת, גם סמל למצוינות בספורט, להישגיות ולחתירה לניצחון; וגם תנועה ציונית ערכית שנוגעת בצעירים וצעירות יהודיים בעולם ומעירה בהם את הזיק הציוני. המפעל הבולט ביותר של התנועה, המכביה, צועד איתנו בתחנות חיינו. המכביה היא לא רק מפעל ספורט, אלא מפעל חינוכי ציוני ולאומי. השפעותיו של המפעל הזה, על אבני היסוד החשובות ביותר של אומתנו, ניכרות יום יום, שעה שעה".

אמיר פלד, יו"ר "מכבי עולמית": "התנועה חוגגת היום 100 שנים להיווסדה והפכה במשך השנים לתנועה הגדולה והמובילה בעולם היהודי בכל הקשור לספורט, חינוך ציוני ואהבת ישראל ועוד. תנועת מכבי העולמית גדלה משנה לשנה וכיום חברים בתנועה כ-450,000 יהודים מ-80 מדינות מכל רחבי העולם. אני מברך את נשיא המדינה יצחק הרצוג וסוגר עם הנשיא מעגל - אבי ישראל פלד ז"ל שהיה היו"ר הראשון של תנועת מכבי העניק את אות המכביה ה-12 לנשיא חיים הרצוג ז"ל בעוד אני מעניק היום כיו"ר התנועה את אות המכביה ה-21 לבנו הנשיא יצחק הרצוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully