וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הוא השתווה לאלון מזרחי: ערן זהבי הגיע ל-334 שערים בקריירה, ויש שיאים בדרך

מספר 7 עשה עוד צעד בדרך להפוך לגדול הכובשים של ישראל בכל הזמנים עם השער מול כרונינגן. ומה השיא הבא על הכוונת? המספרים

תקציר: פ.ס.וו איינדהובן - כרונינגן 2:5 (ערן זהבי השווה את שיא הכיבושים של אלון מזרחי)/ספורט1

ערן זהבי במרחק נגיעה מאחד השיאים הגדולים ביותר של כדורגלן ישראלי. מספר 7 הגיע הערב (שבת) ל-334 שערים בקריירה, והשווה את שיא הכיבושים של כדורגלן ישראלי בכל הזמנים שהיה שייך עד היום לאלון מזרחי. הרגע הגדול של זהבי הגיע בדקה ה-56 של משחק הליגה של פ.ס.וו איינדהובן מול כרונינגן, כשבעט ברגל ימין לפינה התחתונה את השער הרביעי של קבוצתו.

מאחר שמזרחי וזהבי שיחקו לאורך הקריירה במסגרות שונות, הספירה כוללת שערים בכל המסגרות: שערי ליגה (כולל ליגה שנייה, בארץ ובחו"ל), שערי גביע, שערי גביע הליגה/טוטו, שערים במדי הנבחרת, בנבחרת הצעירה, ושערים במפעלים האירופיים - משמע כל שער במסגרת רשמית, מרגע ששחקן עלה לבוגרים.

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג שער. ANP Sport, GettyImages
גולר. זהבי/GettyImages, ANP Sport

זהבי כבש את השערים לאורך 14 עונות: זה התחיל ב-16 בפברואר 2007 באצטדיון העירוני בלוד, אז כבש פנדל בניצחון הליגה של רמת השרון על בני לוד. מאז כבש עוד 333 שערים: 183 שערים בבעיטה רגל ימין תוך כדי מהלך, עוד 19 בעיטות חופשיות מאותה רגל; 35 שערים ברגל שמאל; 40 בנגיחות ו-57 בפנדלים.

לזהבי יש גם 29 שערים במסגרות אירופיות, 19 בליגת האלופות ועוד 10 בליגה האירופית, והוא רחוק עוד גול אחד מהשיא של מונס דאבור. בסך הכל, הוא כבש 4 בשלב הבתים של ליגת האלופות ועוד 3 בשלב הבתים של הליגה האירופית. בנבחרת הוא כבש 9 במוקדמות היורו, 7 במוקדמות המונדיאל, 6 בגביע האומות ורק 4 במשחקי ידידות. כלומר, לזהבי יש 26 שערי נבחרת במפעלים רשמיים, ראשון בכל הזמנים, בהפרש גדול.

240 שערי הליגה של זהבי מתחלקים על פני 5 ליגות: 125 שערים בליגת העל, 91 שערים בסופר ליג הסינית, 13 שערים בליגה ההולנדית, 10 שערים בליגה הלאומית ושני שערים בסריה A. יש לו 127 שערים במדי מכבי תל אביב, 103 במדי גואנגז'ו ר.פ, 41 שערים במדי הפועל תל אביב, 26 כאמור בנבחרת, 22 שערים במדי פ.ס.וו איינדהובן, 13 במדי רמת השרון ו-2 במדי פאלרמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully