וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליית זהב ושיא עולם למארק מליאר במשחקים הפראלימפיים

עודכן לאחרונה: 27.8.2021 / 15:35

זהב אולימפי שני לישראל בטוקיו. מליאר שנחשב לאחד השחיינים הבולטים בעולם, עצר את השעון על 2:29.01 דקות ב-200 מטר מעורב. ראש הממשלה: "אתם אלופי העולם שלנו"

הישג מרשים לשחיין הפראלימפי מארק מליאר, שזכה היום (שישי) במדליית זהב באולימפיאדת טוקיו תוך שהוא שובר את שיא העולם במשחה ל-200 מטר מעורב אישי בדרגת נכות S7.

מליאר נולד עם שיתוק מוחין והוא מתאמן בבריכת איל"ן בקרית חיים. הוא נחשב לאחד השחיינים הפראלימפיים הבכירים בעולם ובשנה שעברה זכה באליפות העולם במשחה ל-400 מטר מעורב אישי, תוך שהוא שובר את שיא העולם.

מליאר עצר את השעון על 2:29.01 דקות, שיפור משמעותי לשיא הקודם שעמד על 2:30.72 דקות ושאותו קבע ייבגני בוגודאיקו האוקראיני בריו דה ז'נרו 2016. היום הוא הקדים את אנדריי טרוסוב (אוקראינה) שקבע 2:29.99 דקות ואת קרלוס סראטה (קולומביה) שעצר את השעון על 2:31.58 דקות.

זו מדליית הזהב השנייה של המשלחת הישראלית במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, אחרי שאיאד שלבי זכה בתחרות הזכייה ל-100 מטר גב בדרגת נכות S1.

מארק מליאר שחיין פראלימפי ישראלי. Adam Pretty, GettyImages
עוד הישג למשלחת הישראלית. מליאר/GettyImages, Adam Pretty

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם מליאר. בשיחתם בירך הנשיא את מארק וסיפר לו כי האזין לראיון עם אביו המספר עליו ועל אחיו התאום המשתתף במשחקים גם הוא. "מארק - זה כל כך מרגש. שום דבר לא יכול לעצור אותך. גם מדליית זהב וגם שיא עולם כחול-לבן. מאחל לאחיך וגם למאמן יעקב ביינינסון המיוחד שלך מדליות בהמשך המשחקים. כל הכבוד!", הוסיף הנשיא וציין כי הוא מצפה לראותו בבית הנשיא לצד המשלחת כולה בהקדם.

ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ בטוויטר: "מארק מליאר ואיאד שלבי - אלופי העולם שלנו! בשם מדינת ישראל כולה אני מברך אתכם על הישג אדיר ושתי מדליות זהב, ועל שבירת שיא עולמי (!) של מליאר. הנבחרת הפראלימפית - אתם הנבחרת הכי מרגשת ומעוררת השראה בעולם, ההישגים הנפלאים שלכם הם רק בונוס".

בהודעה מטעמו של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, נכתב: "שיא עולמי אדיר למארק מליאר! מארק זכה במדליית זהב אדירה עם משחה מדהים וממלא שוב את כולנו בתחושת גאווה גדולה. עוד מדליית זהב לישראל ועוד ניצחון של כישרון ייחודי ורוח גדולה".

רו"ח אהוד רצאבי, יו"ר עמותת איל"ן: "מארק הוכיח שוב שהוא אלוף עולם. הוא דוגמא ומופת לנחישות ומצויינות. מארק הביא לנו הישג אדיר עבורו, עבור משפחתו, לעמותת איל"ן ולמדינת ישראל. אנו גאים בו ואוהבים אותו מאוד".

יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לטיפול באנשים עם מוגבלויות: "מארק, הבאת גאווה לעם ישראל כולו, אבל בעיקר תקווה וחזון לכלל האנשים והילדים עם מוגבלויות בישראל ובעולם כולו. שברת תקרת זכוכית ונתת תקווה לכל כך הרבה אנשים ומשפחות שראו אותך צולח בנחישות את כל האתגרים ושובר את השיא העולמי. בשם כל ילדי ודיירי רשת 'עלה' אנו גאים בך. עלה והצלח!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully