וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מאבק בקורונה: סלבה ברזילאי הלך לעולמו בגיל 69

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 22:28

עיתונאי הספורט שהיה מזוהה עם הכדורגל הברזילאי נכנע למאבק בנגיף למרות שהיה מחוסן 3 פעמים. משפחתו נפרדה: "הוא היה אדם נפלא עם צחוק מתגלגל"

עיתונאי הספורט, השחקן ואיש המוזיקה סלבה ברזילאי הלך הערב (רביעי) לעולמו והוא בן 69. ברזילאי, פרשן הספורט האגדי, נפטר ביחידה לטיפול נמרץ כללי באיכילוב לאחר מאבק בנגיף הקורונה, למרות שהיה מחוסן שלוש פעמים.

משפחתו נפרדה ממנו עם הודעה מרגשת: "סלבה היה אדם נפלא, איש של אנשים, עם שמחת חיים וצחוק מתגלגל שאהב מאוד את אישתו, ילדיו ונכדיו. הוא עזב לבדו את החופים של ריו דה ז'אנרו ועלה מציונות ואהבת ישראל כבר בשנת 1971 כשהוא בן 19 בלבד לטובת שירות צבאי כחובש צבאי. הוא ייצג בגאון את התרבות הברזילאית, הספורט, התיאטרון בו הפליא לשחק והמוזיקה, אותם ינק מילדותו ולעולם לא הפסיק לאהוב. סלבה נאבק על חייו במשך שבועיים ולבסוף נכנע לנגיף הקורונה, כשלצדו משפחתו האוהבת שנפרדה ממנו בדמעות".

הפועל תל אביב צייצה בטוויטר: "מועדון הכדורגל הפועל הכשרה תל אביב מרכין ראש על לכתו בטרם עת של הפרשן האגדי, סלבה ברזילאי, שנפטר בגיל 69 בלבד. ב-2007 הצטרף סלבה לצוות של הפועל, כאשר תפקידו היה לעזור לקשר וולינגטון בהתאקלמות בקבוצה. סלבה היה פרשן ססגוני, נמרץ, בעל חוש הומור, קול ייחודי ומבטא מדבק. יהי זכרו ברוך". הזמר והיוצר מיקי גבריאלוב כתב: "איזה איש מקסים שהלך. חבל חבל ומצער".

סלבה ברזילאי עיתונאי ספורט. ., אתר רשמי
יהי זכרו ברוך. ברזילאי/אתר רשמי, .

ברזילאי בן ה-69 נולד בריו דה ז'נרו כילד שלישי ל-11 אחים וב-1971 עבר לישראל והתיישב בקיבוץ ברור חיל שבדרום. ברזילאי למד חינוך גופני במכון וינגייט ובסוף שנות ה-70' החל את הקריירה המוזיקלית שלו וחבר עם להקת ברור חיל למתי כספי וביחד העלו את המופע ארץ טרופית יפה שהתקיים ברחבי ישראל וצולם לרשות השידור באוקטובר 1978.

לאחר מכן החל לימודי משחק ותיאטרון והשתתף במספר הצגות ב"הבימה", בתיארון באר שבע ובעוד מספר תאטראות. ב-1982 הקליט יחד עם חברו הקרוב אריק איינשטיין את השיר "בשבחי הסמבה" מתוך האלבום "יושב על הגדר", שם הוא מצר על הפסדה של נבחרת ברזיל במונדיאל 1982. כמו כן, השתתף בהקלטת השיר "מתוק התפוח" של הפרברים.

בשנת 1989 החל לעבוד ככתב ספורט של העיתון מעריב, שם עבד עד 1994. ב-1990 החל לעבוד בערוץ הספורט וראיין מספר כוכבים גדולים כמו רונאלדו, לואיס פליפה סקולארי ורומאריו. בנוסף הוא כתב טורי דעה למדור הספורט של "ידיעות אחרונות" במשך שנים. מ-2005 החל לעבוד כפרשן בערוצי ספורט1 והיה שותף לשידורי הליגה הברזילאית, הפורטוגלית והליגה האירופית, גביע ליברטדורס ועוד. לאורך השנים הוא סיקר שמונה מונדיאלים מאיטליה 1990 עד רוסיה 2018.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully