וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים בבליץ: אנתוני בנט, ת'ון מייקר ושון קילפטריק חתמו

25.8.2021 / 17:23

הקיץ השחון הסתיים עם שלוש החתמות בארבע שעות: האדומים הכריזו על צירופם של הבחירה מספר 1 בדראפט 2013 (עם סעיף יציאה במידה שיאכזב), הענק הדרום סודני והסקורר שמגיע מגראן קנאריה

אורן עמיאל במסיבת פתיחת העונה של הפועל ירושלים/צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

במשך קיץ שלם נאלצו אוהדי הפועל ירושלים להסתפק בשני זרים בלבד שחתמו בקבוצה, והערב (רביעי) הצטרפו שלושה זרים בתוך פחות מארבע שעות: האדומים הודיעו על הגעתם של הסנטר ת'ון מייקר, הגארד שון קילפטריק והפורוורד אנתוני בנט לעונה אחת.

מייקר (24, 2.13) נבחר על ידי מילווקי באקס במקום העשירי בדראפט 2016, ונחשב לשחקן מעניין, מגוון ואטרקטיבי, שזו תהיה ההזדמנות הראשונה עבורו באירופה. הוא הופיע בחמש השנים החולפות ב-NBA, אבל לא הצליח להפוך לשחקן דומיננטי, ובינואר האחרון נחתך מקליבלנד ועבר לליגת הפיתוח.

לדרום סודני ממוצעים של 4.6 נקודות ו-2.8 ריבאונדים ב-13.8 דקות במדי מילווקי, דטרויט והקבאלירס, ופגע ב-32.7% לשלוש. הוא נמנה גם על הסגל הרחב של נבחרת אוסטרליה.

ת'ון מייקר סנטר הפועל ירושלים. Gregory Shamus, GettyImages
החתמה בפרופיל גבוה, תרתי משמע. ת'ון מייקר/GettyImages, Gregory Shamus

למייקר סיפור אישי ייחודי: כילד קטן הפך לפליט, כשהוא ומשפחתו נמלטו ממלחמת האזרחים בסודן לאוגנדה, עד שנקלטו באוסטרליה. כשהיה בן 14 התגלה ככדורגלן, ואחר כך "אומץ" על ידי אדם שלקח אותו לסידני והפך אותו לכדורסלן בגיל מבוגר יחסית. הוא הפך לכוכב בליגת התיכונים בארה"ב, ומשם יצא לדראפט.

קילפטריק (31, 1.93) מגיע עם רקע שונה לחלוטין ועם ניסיון שצבר בשלוש השנים האחרונות ביבשת הישנה. הוא לא נבחר בדראפט 2014, ובארבע עונות ב-NBA הגיע ל-10.3 נקודות בממוצע בשש קבוצות שונות. ב-2019 הגיע לפנאתינייקוס, וקלע 9.3 נקודות למשחק ביורוליג תחת ריק פיטינו, ומאז הספיק לעבור בבודוצ'נוסט, טופאש בורסה וגראן קנאריה.

בנט (28, 2.03) הוא השחקן הראשון שנבחר במקום הראשון בדראפט (ב-2013) ומגיע לישראל. לאור יכולתו המאכזבת בשנים האחרונות, לירושלים יש אפשרות לבטל את חוזהו כבר בתחילת העונה, בחודש אוקטובר, במידה שלא ישתלב במהירות.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות אישר: מכבי תל אביב תצא ליוון בסוף השבוע הבא

לכתבה המלאה
שון קילפטריק. פנאתינייקוס, אתר רשמי
שתי החתמות בקיץ שלם, שלוש החתמות ביום אחד. שון קילפטריק/אתר רשמי, פנאתינייקוס

הפאוור פורוורד הקנדי היה רחוק מלהפוך לכוכב ב-NBA והחזיק מעמד פחות מארבע שנים בליגה עם ממוצעים דלים של 4.4 נקודות ו-3.1 ריבאונדים. הייתה לו גם קדנציה קצרה אצל ז'ליקו אוברדוביץ' בפנרבחצ'ה ב-2017, ואת העונה האחרונה סיים בפורטו ריקו.

המאמן אורן עמיאל התייחס להחתמות האחרונות ואמר: "אנחנו מאוד שמחים שהצלחנו להביא לכאן שחקן איכותי ומגוון כמו ת'ון. מעבר לאישיות יוצאת דופן ופוטנציאל התקפי גבוה, הוא גם שחקן הגנה עילאי שיספק לנו מטריה אווירית בצבע. מדובר בשחקן שמאוד מתאים לכדורסל שאנחנו רוצים לשחק העונה, ואני משוכנע שכולנו ניהנה ממנו ושהוא יסייע לנו רבות בהשגת המטרות.

"קילפטריק הוא שחקן בעל יכולות מוכחות ברמות הגבוהות ביותר. הוא שחקן קשוח וקלעי מחונן. הניסיון שלו ב-NBA ובאירופה, יחד עם המשחק המגוון, זה בדיוק מה שחיפשנו לקבוצה שנבנית פה".

שחקן פנרבחצ'ה אנתוני בנט. GettyImages
הראשון שנבחר ראשון והגיע לישראל. אנתוני בנט/GettyImages

בנוגע לבנט אמר המנהל המקצועי יותם הלפרין: "אנחנו רואים באנתוני פוטנציאל גדול, ואנחנו משוכנעים שבסיטואציה הנכונה, הוא יכול להתחיל לממש את הפוטנציאל שטמון בו. אני מאמין שהמעטפת שניתן לו, יחד עם סגנון המשחק של אורן, יכולים להוציא מהשחקן המוכשר הזה, דברים שטרם ראינו"

כעת חתומים חמישה זרים בירושלים (כולל הגארדים רטין אובסוהאן וג'יילן אדאמס, שהצטרפו קודם לכן), ונותרה להם עוד החתמה אחת להשלמת הסגל. כבר בשבוע הבא, בהרכב קצר במיוחד, תפגוש הקבוצה את עירוני נס ציונה. ב-3 בספטמבר היא תשחק נגד גלבוע/גליל בטורניר הכנה מרובע בבירה. הפועל חולון והפועל אילת ייפגשו בחצי הגמר המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully