וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור על: המסע הבלתי אפשרי של איאד שלבי למדליה, מהלידה עד התהילה

25.8.2021 / 13:30

הוא נולד חירש ואילם, נותר משותק בפלג גופו התחתון בעקבות נפילה טרגית בגיל 7 ועבר שיקום ארוך בבית לוינשטיין. רוב בני האדם לא היו עומדים באתגרים שהוצבו בפני מדליסט הזהב החדש, אבל הוא הביס אותם. כעת מצהירים בוועד הפראלימפי: "זו לא המדליה האחרונה"

צפו בקבלת הפנים של לינוי אשרם בנתב"ג עם שובה מטוקיו/צילום: ראובן קסטרו, צילום וידאו: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

איאד שלבי הוא גיבור על אמיתי. סיפור חייו רצוף קשיים שספק אם אדם רגיל היה יכול לעמוד בהם, אבל השחיין הפראלימפי בן ה-34 משפרעם, כנראה קורץ מחומרים אחרים.

כבר כשנולד סבל מנכות עקב היותו חירש ואילם מבטן ומלידה - כמו אחיו התאום. אביו שנמצא איתו בטוקיו סיפר בעבר לאנשי הוועד הפראלימפי שכאשר איאד היה בן שבע, הוא נפל מגג לרצפת בטון בעת אירוע משפחתי ונותר משותק בפלג גופו התחתון אחרי ששבר חוליות בגב.

שלבי עבר שיקום ארוך בבית חולים רמב"ם ובבית לוינשטיין, ואביו לא זנח אותו לרגע. בגיל 13 לקח אותו לשיעורי שחייה בבריכה בקרית חיים. מכאן החל המסע הארוך של איאד שלבי שכלל שלושה משחקים פראלימפיים עד זה שבטוקיו בו זכה לראשונה במדלית הזהב במקצה ל-100 מטר גב.

השחיין הפראלימפי איאד שלבי. רויטרס
סיפור חיים יוצא דופן. שלבי/רויטרס

שלבי מתקשר באמצעות שפת הסימנים עם אביו שהיה נרגש מאוד הבוקר עם הזכייה במדלית הזהב שנתנה תוקף למאמצים האדירים ששלבי השקיע כל חייו. מבחינת קטגורית הנכות שלו הוא נמצא בדרגה הכי גבוהה. נכותו נחשבת לקשה ביותר בתחרויות. ובכל זאת - שום דבר לא עמד בדרכו.

מי שמאמן את שלבי כמו גם את כל נבחרת השחייה הפראלימפית הוא יעקב בנינסון לו חולקים בוועד הפראלימפי קרדיט רב. "יעקב בנינסון עושה עבודה מעולה עם הנבחרת ואנחנו מאמינים שהמדליה הקסומה של איאד הבוקר היא לא היחידה של ישראל בשחייה", העריך יושב ראש הוועד הפראלימפי שוקי דקל. "איאד שלבי הוא גיבור ומה שהוא עשה בטוקיו, פנטסטי. האמנו שהוא פייבוריט למדליה אחרי שהוא זכה גם באליפות העולם. אנחנו גאים בו כל כך ומאושרים עבור משפחתו ואביו הנפלא".

השחיין הפראלימפי איאד שלבי. רויטרס
זו רק יריית הפתיחה? שלבי עם המדליה/רויטרס

שלבי צפוי לשחות גם במקצה של 150 מטר מעורב ויכול לזכות במדליה נוספת. "יש לנו משלחת איכותית ואני שמח שכמו המשלחת האולימפית, פתחנו נהדר את המשחקים הפראלימפיים".

  • עוד באותו נושא:
  • איאד שלבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully