וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי ריבלין: "תיאוריית הגזע הנאצית הופרכה דווקא על מסלול הריצה"

מכבי תל אביב, בשיתוף המרכז לאימפקט יהודי וההסתדרות הציונית ערכה טקס לציון 85 שנה לאולימפיאדת ברלין, בו נשא דברים גם הנשיא לשעבר

מכבי תל אביב ערכה הערב (שלישי) כנס מיוחד במלאת 85 שנים לאולימפיאדת ברלין 1936. האירוע התקיים בהיכל מנורה מבטחים והתקיים בשיתוף עם המרכז לאימפקט יהודי וההסתדרות הציונית העולמית. בין המשתתפים באירוע נכללו גם נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין, שר התיירות יואל רזבוזוב ושר התפוצות נחמן שי.

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי אמר באירוע: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב מודה וגאה על הכבוד שניתן לו לארח כאן במוזיאון שלנו אירוע כה חשוב לציון 85 שנים למשחקי ברלין 1936 המתקיים תחת הכותרת מאוחדים תחת הספורט. עם איתן וחזק אנו ולא ניתן לשום גוף בעולם להרכין את ראשנו".

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי עם אלי דריקס, דורון ג'מצ'י, רובי ריבלין. דני מרון
גם נשיא המדינה הגיע/דני מרון
יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. דני מרון
שמעון מזרחי/דני מרון
מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס עם יפתח זיו. דני מרון
יפתח זיו עם ספרופולוס/דני מרון

הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין: "התכנסנו לערב חשוב במיוחד לאנושות. מדינת ישראל היא מדינתנו, היא חלומנו בן אלפיים שנה. המאבק באנטישמיות, בגזענות ובשנאת חינם הוא דבר שצריך להיות מיוחס לכל האנשים בעולם".

עוד הוסיף ריבלין: "גרמניה הנאצית ראתה באולימפיאדה בברלין שתי מטרות: השגה הכרה בינלאומית במפלגה הנאצית שעלתה לשלטון שלוש שנים קודם לכן, והוכחת תיאוריית הגזע המעוותת ועליונותו לכאורה של הגזע הארי. לשם כך הנאצים היו מוכנים לייצר מראית עין שקרית של פתיחות. אולם אופיה המופרך של תיאוריית הגזע הנאצית התגלתה בפני העולם כולו דווקא על מסלול הריצה של המשחקים האולימפיים בברלין. ג'סי אוונס, אפרו-אמריקאי, נציג של נבחרת האתלטיקה של ארצות הברית, עשה היסטוריה כשזכה לראשונה אי פעם בארבע מדליות זהב באולימפיאדה אחת".

שחקן מכבי תל אביב לשעבר טל ברודי עם רובי ריבלין. דני מרון
רובי ריבלין עם טל ברודי/דני מרון

קומישינר ה-NBA אדם סילבר שלח מסר מוקלט ששודר בכנס ובו אמר: "אנו ב-NBA מתגאים מאוד בתפקיד הספורט בחברה. הוא משמש מקור להשראה, מלמד אותנו ערכים חשובים כמו עבודת צוות, הכלה וכבוד הדדי, ובעיקר מפגיש בין אנשים ותרבויות. הכוח המאחד הזה, מראה לנו שספורט הוא תחום שחשוב לקדם עכשיו יותר מתמיד, במיוחד כאשר אנו מתמודדים עם עלייה מטרידה ברחבי העולם של התבטאויות שנאה, אפליה ואנטישמיות. עלינו להשתמש בהשפעות הקולקטיביות שלנו בכדי לגנות את המעשים הללו ואין לנו מקום לזלזל בכח העוצמתי שיש לנו, כקהילת הספורט, על מנת לאחד בין אנשים ברחבי העולם. מודה לכם על הפלטפורמה החשובה".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית: "המאבק באנטישמיות הוא אחד מערכי הליבה של ההסתדרות הציונית העולמית, החיבור עם המרכז לאימפקט יהודי ומכבי ת"א מהווה מכפיל כח בפעילות בינלאומית להעלאת המודעות למאבק באנטישמיות ואני גאה במהלך היחודי הזה שיוביל חיבור של קהילות יהודיות ברחבי אירופה לישראל, להגברת הזהות והגאווה היהודית ולמאבק באנטישמיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully