וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוף לים: הפועל נוף הגליל תצליח לשרוד בליגת העל?

23.8.2021 / 12:00

ירון הוכנבוים החזיר את הצפוניים לליגה הבכירה אחרי 15 שנים ארוכות, אבל האם שני זרים מוצלחים בהגנה יספיקו להם כדי להימנע מחזרה מהירה ללאומית? פרוייקט פתיחת העונה

תקציר: הפועל חדרה - הפועל נוף הגליל 2:3/ספורט 1

באו: גוטיירי "גוטי" טומלין, דולב אזולאי, סולומון דניאל, ויקי כחלון, סטפן מרינוביץ', מתן עמבר, קוון פרייטר, סתיו נחמני, ירין פרץ, אלעד שחף.

הלכו: דובב גבאי, שגיא מלול, איתן וולבלום, מחמוד ג'אבר, גיא דיין, מתן פלג, מתיאוס לימה.

מתנדנדים: מוטי מלכה, פאדי נג'אר.

מה עשיתם בקיץ?

אחרי חגיגות החזרה לליגת העל אחרי 15 שנים המאמן ירון הוכנבוים שהוביל את הקבוצה למקום הראשון בלאומית אשתקד קיבל את המושכות גם העונה וחיפש כמה שיותר שחקנים עם ניסיון בליגת העל. אלא שהוכנבוים יצטרך להסתפק בתקציב השחקנים הנמוך בליגה, וגם השמות שצורפו דוגמת דולב אזולאי, ויקי כחלון ןרועי שוקרני לא נחשבו לשחקנים בכירים בקבוצותיהם הקודמות בליגת העל.

התוצאות בגביע הטוטו עד כה (שלושה הפסדים ותיקו) מלמדים שהעולה החדשה עדיין לא מוכנה, אבל הצטרפותו של הבלם הברזילאי גוטי והחתימה הצפויה של לוואגה קיזיטו שירד ליגה עם הפועל כפר סבא אמורים לשדרג אותה. מי שעשוי להיות אחד העוגנים המרכזיים הוא שוער נבחרת ניו זילנד, סטפן מרינוביץ', שהגיע לקבוצה בהמלצתו של מאמן השוערים תום אלמדון.

ירון הוכנבוים מאמן הפועל נוף הגליל. לילך וייס רוזנברג
חיפש שחקנים עם ניסיון בליגת העל. ירון הוכנבוים/לילך וייס רוזנברג

תסריט אופטימי

אצטדיון גרין הקומפקטי והביתי הופך למבצר אמיתי ועוזר לקבוצה הצנועה לצבור נקודות יקרות, סטפן מרינוביץ' נבחר לשוער העונה, סתיו נחמני וקיזיטו הופכים לצמד חמד בהתקפה ונוף הגליל מצליחה לשרוד את מאבקי ההישרדות בפלייאוף התחתון.

תסריט פסימי

הסגל שמתבסס על שחקנים בינוניים לצד אלה שהעלו את הקבוצה בעונה שעברה ומקומם האמיתי הוא הליגה השנייה קורס כבר בסיבוב הראשון, ונוף הגליל מבלה את העונה מתחת לקו האדום. איצטדיון גרין הופך לעיסת בוץ, כבר אחרי המבול הראשון באמצע אוקטובר ואיתו טובעת כל הקבוצה בתחתית. קיזיטו רושם ירידת ליגה שנייה ברציפות, ונוף הגליל חוזרת במהירות ללאומית.

הרגע שאסור שיחזור

הביקור הקודם של המועדון בליגה הבכירה, אז בשמו הקודם, הפועל נצרת עילית, היה קצר. שנתיים עברו בין העלייה ב-2004 לירידה ב-2006, ומאז כאמור עברו עליה 15 שנים ארוכות. אם גם הפעם היא תשוב בתום זמן קצר ללאומית, אסור שיעברו שוב כל כך הרבה שנים עד שנראה אותה על הבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.

סטפן מרינוביץ' שוער הפועל נוף הגליל. מאור אלקסלסי
בילגו בשער? סטפן מרינוביץ'/מאור אלקסלסי

חיסון שלישי או בידוד

עבור קבוצת תחתית חוליית ההגנה חשובה במיוחד, ובהנחה שנוף הגליל פגעה בינגו בשני הזרים שלה מאחור - מרינוביץ' וגוטי - מעניין יהיה לעקוב אחר ג'ניה ברקמן, שצפוי להתחרות עם דולב אזולאי על עמדת הבלם הנוסף בהרכב. הוכנבוים ישחק העונה גם במערך של שלושה בלמים ואז ברקמן, ששיחק רוב הקריירה בלאומית, יקבל דקות רבות יותר ויצטרך להוכיח שבגיל 30 הוא מסוגל לתת פייט גם לחלוצי ליגת העל.

תחזית

נכון לעכשיו, גם על פי הסגל שנבנה וגם על פי תוצאות משחקי גביע הטוטו, נוף הגליל מסומנת כמועמדת לירידה. נראה שלא יהיה לה מנוס ממאבקי תחתית, וכל דבר פרט לירידת ליגה יחשב עבורה כהצלחה אדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully