וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרקדן האוטומטי: הכירו את ג'וסואה מחיאס, הבלם החדש של בית"ר ירושלים

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 10:54

הוא נטש עתיד מזהיר בבייסבול, הגיע לאתלטיקו מדריד לבקשת סימאונה והדהים עם הנבחרת הצעירה של ונצואלה. אבל בגיל 24 יש מאחוריו בעיקר הופעות בליגה השלישית בספרד ופרשת קורונה שקצת יצאה מפרופורציות. 15 עובדות שלא ידעתם על הבלם החדש של בית"ר, ג'וסואה מחיאס

תקציר ניצחונה של מכבי נתניה 1:2 על בית"ר ירושלים בגביע הטוטו/ספורט1

1. ב-2017 ג'וסואה מחיאס היה חלק מסגל הנבחרת הצעירה של ונצואלה שהדהימה עם העפלה עד לגמר אליפות העולם עד גיל 20. אחרי ששיחק 120 דקות נגד אורוגוואי בחצי הגמר, הוא ישב על הספסל בהפסד 1:0 לאנגליה במשחק על התואר.

2. אחרי אותה אליפות עולם, לגאנס שאלה אותו מקראבובו הוונצואלית ובקיץ הבא מימשה את אופציית הרכישי שהייתה לה ושילמה עליו 450 אלף יורו.

3. ב-4 השנים שלו בספרד, מחיאס נע ונד לאורכה ולרוחבה של המדינה. הוא שיחק בקרטחנה, אתלטיקו מדריד ב', ז'ימנסטיק ובעונה שעברה במלאגה. דווקא את מדי לגאנס אליה הוא שייך, הוא לא לבש מעולם במשחק רשמי.

4. לאתלטיקו מדריד ב' הגיע בהשאלה על פי בקשתו של דייגו סימאונה. מחיאס שיחק במילואים, אבל התאמן עם קבוצת הבוגרים פעמים רבות ובתקשורת בבירה סיפרו אז שלאתלטיקו יש אופציית רכישה בגובה 2 מיליון יורו. בסופו של דבר הוא לא הרשים מספיק כדי להישאר במועדון הפאר מעבר לתקופת ההשאלה.

5. בעונה שעברה רשם 21 הופעות בליגה השנייה בספרד במדי מלאגה, אליה הושאל מלגאנס. יחד עם זאת, יש לו רק 16 דקות משחק מאז סוף מרץ, אחרי שהפך לשחקן ספסל בעקבות התבוסה 3:0 לאלמריה במחזור ה-32 בעונה שעברה.

ג'וסואה מחיאס במדי מלאגה מול שחקן מאיורקה, דני רודריגס. Quality Sport Images, GettyImages
בלם מהיר שאוהב להניע את הכדור ולא להרחיק אותו ללא כתובת. מחיאס בכחול-לבן/GettyImages, Quality Sport Images

6. 92 הופעות של מחיאס בכדורגל הספרדי מתחלקות כך: 60 משחקים בליגה השלישית (כולל פלייאוף עלייה), 28 משחקים בליגה השנייה, 4 משחקים בגביע.

7. מחיאס הוצע לאחרונה ללוגו מליגת המשנה בספרד, אך היא החליטה שהוא לא השחקן המתאים לה. ולמה זה מעניין? כי לבסוף הקבוצה הקטנה מגליסיה החתימה את אלכס פרס, שבעצמו היה האופציה המועדפת על בית"ר ירושלים.

8. בתחילת 2021 מחיאס עלה לכותרות בספרד אחרי שתועד חוגג את תחילת השנה תוך הפרה בוטה של הנחיות הקורונה. אחרי שספג אש צולבת, הבלם הצעיר ביקש סליחה בפומבי: "זה המכתב הכי קשה שכתבתי בחיי. עשיתי טעות קשה ואני מתנצל בפני חבריי לקבוצה, משפחתי והאוהדים".

9. מחיאס הוא בלם זריז שבזכות המהירות שלו תופקד בעבר גם כמגן ימני מפעם לפעם. הוא שחקן טכני שתמיד מעדיף לחפש אופציית מסירה מאשר להרחיק כדורים ללא כתובת.

10. לגאנס אמנם לא רשמה את מחיאס לליגה והמתינה כל הקיץ עד שהוא ימצא קבוצה חדשה, אבל בזמן הזה הוא התאמן כרגיל וזו בשורה חשובה בשביל בית"ר ירושלים: היא מקבלת שחקן שעשה הכנה מלאה ונמצא בכושר טוב יותר מרוב השחקנים החופשיים שנמצאים בשוק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

11. ענף הספורט הכי פופולארי בוונצואלה הוא בייסבול וכילד מחיאס בכלל על קריירה מקצוענית ב-MLB. יותר נכון, אביו וסבו חלמו. "הייתי מצוין, יש לי בבית הרבה יותר מדליות וגביעים של בייסבול מאשר של כדורגל", סיפר בריאיון.

12. ומחיאס באמת היה שחקן בייסבול כשרוני מאוד. כשהיה בן 17, סקאוט של סן פרנסיסקו ג'יאנטס איתר אותו ורצה לקחת אותו לארה"ב למחנה אימון מיוחד של קבוצת הבייסבול המפוארת. בשלב הזה, מחיאס החליט לוותר על המחבט: "הבייסבול התחיל לשעמם אותי. הבנתי שאני הרבה יותר נהנה לשחק כדורגל. אבא שלי בכה מצער, אבל כשהוא ראה שאני מאושר בכדורגל, הוא הבין אותי".

13. על עצמו סיפר בריאיון: "אני אוהב מאבקים, אני לוחם על המגרש. אני אוהב כדורגל מהיר ואינטנסיבי שמכריח אותך לתת את המקסימום. מבחינה אישית אני אדם שמח שאוהב לרקוד ומנסה להעביר את שמחת החיים שלי לאחרים".

14. היסטוריית המספרים שעל החולצה שלו ארוכה ומגוונת: 17 ו-4 בנבחרות הצעירות של ונצואלה ובקבוצות היו לו על הגב 2, 14, 6, 5, 27 ו-15.

15. מחיאס הוא כמובן הבלם השני של בית"ר ירושלים מוונצואלה. קדם לו אנדרס טונייס שרץ ובעט בטדי בעונת 2013/14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully