וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות באנגליה: גמר היורו היה אירוע הדבקה המוני

החשש הגדול התממש: באנגליה טוענים שלמעלה מ-2,000 צופים הגיעו לאירוע ההמוני בוומבלי כשהם חיוביים לקורונה, וגרמו להדבקה המונית: "מדובר בסיכון הציבור"

תקציר גמר היורו: איטליה גוברת 2:3 על אנגליה בפנדלים וזוכה בטורניר, אחרי 1:1 בתום 120 דקות/ספורט1

על רקע חזרת ליגות הכדורגל לפעילות ברחבי אירופה, באנגליה חוששים שגמר היורו שנערך בחודש שעבר בלונדון עלול להיות זרז להתפרצות זן הדלתא של הקורונה ברחבי הממלכה. על פי נתונים שפורסמו בסוף השבוע בבריטניה, נראה כי יותר מ-9,000 מקרי הידבקות חדשים קושרו למשחק - וזאת על פי מערכת שמנטרת אוכלוסייה באירועים המוניים.

על פי הנתונים, בגמר אליפות אירופה שנערך בין אנגליה לאיטליה (שבו ניצחו האיטלקים לאחר ניצחון בפנדלים) 2,295 צופים הגיעו לאצטדיון וומבלי כאשר הם חיוביים לנגיף הקורונה, ובכך גרמו להפצתו. המשחק, שנערך לעיני 67,173 צופים, כבר מכונה באנגליה כ"אירוע הדבקה המוני".

אוהדי נבחרת אנגליה חוגגים במתחם האוהדים. רויטרס
"הסיכון נגרם גם בהתכנסויות שנגרמו עקב נסיעות משותפות ואירועים המוניים אחרים". אוהדי אנגליה/רויטרס

במשרד הבריאות באנגליה מעריכים כי ישנם 3,404 צופים שנכחו באירוע וייתכן שהם נדבקו במהלך הגמר. לפי הבדיקה, נראה כי יותר מ-85 אחוז ממקרי הקורונה באנגליה יוחסו ל-49 הימים בהם נערכו שורה ארוכה של אירועי ספורט ומוסיקה, כולל שמונה משחקים שנערכו בוומבלי במסגרת אליפות אירופה.

במשרד הבריאות באנגליה כבר צצות לא מעט ביקורות על קיום הטורניר. "מדובר בסיכון בריאות הציבור ברחבי בריטניה, גם כאשר הנבחרת שיחקה במדינה אחרת", אמרו. "הסיכון נגרם לא רק מאנשים פרטיים שהגיעו לאירוע עצמו, אלא גם בהתכנסויות שנגרמו עקב נסיעות משותפות ואירועים המוניים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully