וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי שטויות: האם הפועל חיפה יכולה להציל את עצמה מעצמה?

22.8.2021 / 9:30

בהפועל חיפה היו הרבה רגעים ביזאריים בשנים האחרונות, ופרשת שטרלינג הייתה השיא שבהן. הקיץ נראה לא רע מבחינת בנייה, ועם חיזוק נכון בהגנה היא יכולה להגיע גם לעונת השיא שלה בשני העשורים האחרונים. מצד שני, היא עדיין הפועל חיפה. פרויקט פתיחת העונה

תקציר: הפועל נוף הגליל - הפועל חיפה 2:1/ספורט1

באו: סקו טורה - עירוני קרית שמונה, אלן אוז'בולט - סלובן ברטיסלבה, נועם כהן - הפועל חדרה, טל בומשטיין - הפועל רמת גן, לואי טהא - הפועל באר שבע, אוהד לויטה - הפועל באר שבע, דודי טויטו - הפועל באר שבע.

חזרו מהשאלה: דודו אלטרוביץ - הפועל פתח תקוה

עזבו: יהב גורפינקל - נורשופינג, רוסלן ברסקי - הפועל ירושלים, אחמד דראושה - הפועל ירושלים, רן קדוש - בני יהודה, עידו שחר - מכבי תל אביב, קייס גאנם - הפועל באר שבע, וויליאם אגאדה - הפועל ירושלים, עדן בן בסט, יסמין בוריץ'.

בעלי הפועל חיפה יואב כץ. שלומי גבאי
תמיד קורה משהו בקבוצה הזאת. יואב כץ/שלומי גבאי

מה עשיתם בקיץ?

במחזורים האחרונים של העונה שעברה הגיע אלישע לוי לקבוצה על מנת להשאיר אותה בליגה והצליח במשימה. בקיץ הנוכחי הבהיר לוי לבעלים יואב כץ, שכדי להעמיד קבוצה טובה הדבר החשוב ביותר הוא לחזק את חוליית ההגנה. ואכן, האדומים מהכרמל התמקדו בתחילת הקיץ בשחקני ההגנה והנחיתו שלישייה מהפועל באר שבע כדי לחזק את החולייה החלשה.

בהמשך התעסקו בקבוצה בעיקר במשימות ההשארה של לירן סרדל וחנן ממן, וקינחו בחיזוק בהתקפה בדמות החלוץ הסלובני אלן אז'ובלט והקשר המושאל סקו טורה. אם בחלק מהקבוצות האחרות הקיץ כבר נגמר, הרי שלוי עדיין לא יכול לנוח על זרי הדפנה. הוא עסוק בימים אלו בשלוש סוגיות עיקריות. הראשונה היא ניסיון להחתים קשר זר. לוי רוצה מאוד את ז'ואאו זאקיטה, אך יסתפק גם בקשרים אחרים. הוא הבהיר כבר לכץ שבלי חיזוק בעמדה זו יהיה קשה להצליח.

הבעלים, מצידו, חושב שרשת ביטחון כלכלית היא החשובה, ורק אם האדומים יצליחו לשחרר תקציב (הניסיון הוא בעיקר לשחרר את מיקי סירושטיין, שמרוויח משכורת גבוהה ולא בתוכניות המקצועיות) ינחת זר נוסף. הסוגייה השנייה היא החתמתו של עמנואל סמדיה, שכבר מתאמן עם הקבוצה וסיכם את פרטיו, אלא שהיעדר אישורים ממשרד הפנים מונעים את החתימה הרשמית. הסוגייה השלישית היא הלחץ של אוהדים להשאיר את עדן בן בסט, אך בשלב זה נראה שהצדדים רחוקים מאוד ובן בסט לא ימשיך.

עוד בוואלה!

מיקי סירושטיין נמצא חיובי לקורונה, שאר שחקני הפועל חיפה ייבדקו

לכתבה המלאה

תסריט אופטימי

לפי שלב הבתים של גביע הטוטו, הקבוצה של אלישע לוי יכולה גם בסגל הנוכחי, בטח עם החיזוק שהמאמן רוצה, להתברג בצמרת העליונה. התסריט האופטימי מבחינת כץ הוא מקומות 3-6, ובעונה הנוכחית אכן הפועל חיפה יכולה וצריכה להתברג בפלייאוף העליון. החלום הוורוד מבחינת המועדון יהיה השגת כרטיס לקונפרנס ליג בעונה הבאה. בנוסף, האדומים יתארחו אצל הפועל באר שבע בחצי גמר גביע הטוטו. אם יצליחו להפתיע, הרי שתואר, גם אם שלישי בחשיבותו, יהיה הישג אדיר לכץ וקבוצתו.

תסריט פסימי

חוליית ההגנה של הפועל חיפה לא תצדיק את עצמה, קשר אחורי יגיע ולא ישתלב והאדומים שוב יתעסקו בציטוטים של הבעלים ולא בהישגים על הדשא. בתסריט הפסימי הפועל חיפה שוב נמצאת בפלייאוף התחתון ואפילו בחלקים של העונה מוצאת עצמה במאבקי הישרדות.

אלון תורג'מן שחקן הפועל חיפה. לילך וייס רוזנברג
בכושר מעולה. אלון תורג'מן/לילך וייס רוזנברג

חיסון שלישי או בידוד

הקטגוריה הנוכחית הייתה מתאימה בעיקר לעדן בן בסט, אבל העובדה שכרגע הוא עדיין לא בקבוצה וכנראה גם לא ישחק בה מפנה את המקום ללואי טהא. הבלם, שהיה מהיותר טובים בליגה בשנים האחרונות ובאנקר גם בסגל הנבחרת, מוצא עצמו אחרי הרבה שנים מחוץ לחממת הפועל באר שבע. אחרי שהתרגל למאבקי אליפות יצטרך להתרגל למשימות של מרכז טבלה ומעלה. על כתפיו של טהא מונחות הרבה ציפיות לייצב את ההגנה האדומה שקרסה בעונה שעברה, ואם יצליח לעשות את זה ימצב עצמו כאחד הבלמים הטובים של העשור האחרון. אם לא, ימשיך את מגמת הירידה שבמעבר מהאדום של באר שבע לזה של חיפה.

הרגע שאסור שיחזור

לא מעט אירועים ביזאריים התרחשו בהפועל חיפה לאורך השנים, אך בעונה שעברה חווה המועדון אולי את אחת הפרשיות העגומות בתולדותיו. מתנדבת במועדון טענה שהמנכ"ל אורן שטרלינג ביצע עבירות עם אופי מיני כלפיה והמועדון כולו רעד. בימים אלו התיק בבחינת פרקליטות, שטרלינג בחופשה כפויה, אך בפועל נצפה לא פעם בקרבת אנשי מועדון, במשחקים ובאימונים ועל פי גורמים בסביבת המועדון מעורב מאוד בנעשה בקבוצה. בחיפה יצטרכו בעונה הנוכחית להתרחק מפרשיות שכאלה, על מנת להתמקד במה שחשוב - כדורגל.

שחקני הפועל חיפה חוגגים. לילך וייס רוזנברג
זה יכול להיגמר אחרת/לילך וייס רוזנברג

תחזית

הפועל חיפה עשתה חיזוק טוב, ולמרות הבעיות הכלכליות כנראה יוחתם קשר אחורי זר. עם הסגל הנוכחי ועם חנן ממן ואלון תורג'מן שנראים בכושר שיא , היא צריכה לסיים במקומות 4-6.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully