וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת ליגת העל אישרה את עלייתה של אליצור נתניה

19.8.2021 / 7:43

בית הדין השיב בחיוב לעתירת הקבוצה בעקבות ההשתהות: "הציגה מסמכים כנדרש". המנהלת בירכה: "מקווים להתקדמות בבניית האולם הביתי"

עומרי כספי מודיע על פרישה מכדורסל/צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: עמית שמחה

בית הדין קבע: אליצור נתניה עומדת בקריטריונים לעלייה לליגת העל. הקבוצה הגישה הבוקר (חמישי) בקשה בהולה לבית הדין של איגוד הכדורסל להורות למנהלת הליגה על קבלת הקבוצה לליגת העל לאחר שלדברי הקבוצה עמדה בתנאי המנהלת, והעתירה התקבלה. נתניה טענה שההשתהות של מנהלת הליגה גורמת לקשיים גדולים לקבוצה בנוגע להבאת ספונסרים והתקדמות בבניית הקבוצה בתאריך מאוחר מאוד בקיץ מה שיקשה עליהם לקראת העונה הבאה.

השופט עודד מודריק כתב בנימוק להחלטה: "אליצור נתניה הציגה מסמך חתום על ידי מהנדס העיר והיועץ המשפטי של הוועדה המקומית כפי הנדרש בפסק הדין. משנעשה המהלך, חזקה שהמנהלת תקיים את מחויבותה לפי פסק הדין".

"בהמשך לבקשת ההבהרה של המשיבה קבע בית הדין הנכבד כי "הדברים עולים בבירור מן הפסק לאמור שהתב"ע מאפשרת להקים אולם כדורסל של 2500 מקומות אישור מהנדס העיר צריך להתייחס לתקפות התב"ע ולאפשרות להקים בשטח המדובר אולם בן 2500 מקומות", נכתב בבקשת נתניה, "המבקשת הציגה בפני המשיבה את מכתבם של אדריכל ארז טל, מהנדס העיר נתניה, ועו"ד אמיר חיל, סגן יועמ"ש לעיריית נתניה והיועץ המשפטי של הועדה המקומית נתניה. המכתב עומד בדיוק, ואף מעבר, לרשיות המתווה המתואר בפסק הדין".

שחקני אליצור נתניה. לירון מולדובן
הפעם היא תעלה סופית? אליצור נתניה/לירון מולדובן

"המבקשת אף הציגה שרטוט מדויק של מיקום המגרש על גבי תשריט במסגרת מכתביה הקודמים של עיריית נתניה למשיבה. דא עקא, שלמרות כל האמור לעיל, משתהה המשיבה בהכרזה על המבקשת כמי שהתקבלה לליגת העל בכדורסל. שיהוי זה, אשר גורם להתרחקות ספונסרים ותומכים, גורם נזק בל יתואר למבקשת ואף ייתכן ויביא דה פאקטו לכישלון המבקשת במטרותיה ובמטרות פסק הדין. לאור האמור לעיל, יתבקש בית הדין הנכבד להורות למשיבה ללא שיהוי על קבלתה של המבקשת לליגת העל מאחר ועמדה בתנאי המתכווה שסוכם".

ממנהלת הליגה נמסר בתגובה: "מנהלת ליגת העל מכבדת את החלטת בית הדין ומברכת את אליצור נתניה על עלייתה לליגת העל, בכפוף כמובן לאישור הבקרה התקציבית. טובת הכדורסל הישראלי והליגה עומדות לנגד עיניה של המנהלת בכל עת ולכן הוצגו הדרישות והתנאים אל מול ראשי אליצור נתניה, אנו שמחים שגם בית הדין הבין את חשיבותו של האולם הביתי עבור קבוצה שמשחקת בליגת העל והתנה את הישארותה של נתניה בליגה בהתקדמות בניית אולם חדש בעיר. עבור מנהלת הליגה מדובר בהישג גדול, זה לא סוד שאחת המטרות העיקריות של יו"ר המנהלת שמואל פרנקל, היא הקמת אולמות ראויים לקבוצות הכדורסל בליגה ואנו שמחים שעמידתה של המנהלת על העיקרון החשוב של אירוח באולם ביתי ראוי, נענה בנכונות של ראשת העיר מרים פיירברג להקים אולם כדורסל חדש בנתניה. בנוסף, אנו מאמינים כי בעקבות הדרישות של המנהלת והחלטת בית הדין, כל אחת מקבוצות הליגה הלאומית שרואה עצמה כמועמדת להגיע לליגת העל, תדאג טרם ההעפלה לליגה להקים אולם ביתי ראוי. אנו מאחלים לנתניה להצליח לבנות קבוצה חזקה שתוכל להתמודד בליגת העל ומקווים כי בניית האולם בעיר תתקדם בצורה מהירה".

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל הוסיף: "בירכתי את ראשת העיר של נתניה מרים פיירברג על ההחלטתה להקמת ההיכל החדש בעיר ואני בטוח שהיא תדחוף את הקמתו על מנת שיעמוד לרשות הקבוצה בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully