וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הברקה, ועוד תואר לטוכל בצ'לסי: "קפה הפך מנבל לגיבור"

עודכן לאחרונה: 12.8.2021 / 6:54

צ'לסי זכתה בסופר קאפ האירופי אחרי שהפעם קפה עלה מהספסל וסייע לקבוצתו בפנדלים. טוכל הסביר את המהלך המנצח בדקה ה-119: "זה לא היה ספונטני". עם זאת, צ'לסי מודאגת לפני פתיחת הפרמיירליג

תומאס טוכל עשה את זה שוב: צ'לסי זכתה אמש (רביעי) בסופר קאפ האירופי, אחרי שגברה בפנדלים על ויאריאל בבלפסט, והמאמן הגרמני המשיך את הקדנציה המוצלחת שלו עם הבלוז - כשזכה בתואר שני ב-31 משחקים בלבד. אלופת אירופה צ'לסי עלתה ליתרון משער של חכים זייש, ויאריאל השוותה מרגלי ג'רארד מורנו שכפה הארכה, אבל בדקה האחרונה של תוספת הזמן טוכל העלה מהספסל את השוער המחליף קפה אריזבאלגה (שהחליף את אדוארד מנדי), ובבעיטות ההכרעה מהנקודה הלבנה קפה עצר שני פנדלים כדי להעניק את התואר לצ'לסי - הסופר קאפ האירופי הראשון של המועדון מאז 1998 (אחרי שלושה הפסדים רצופים, מול אתלטיקו, באיירן וליברפול).

שוער צ'לסי קפה. רויטרס
עלה, והפך לגיבור. קפה/רויטרס

"זה לא היה משהו ספונטני", אמר טוכל על ההחלטה לעשות חילוף לפנדלים, "דיברתי על זה עם השוערים שלנו עוד לפני משחק הגביע הראשון שלי מול בארנסלי. הייתה לנו סטטיסטיקה ונתונים שהראו שווילי קבאז'רו הוא השוער שמציל הכי טוב פנדלים, אחרי שניתחנו בערך אלף פנדלים של ווילי. השני היה קפה, ואדו שלישי. האנליסטים הראו לי את הנתונים, דיברנו עם שלושת השוערים בצורה פתוחה על מה שעלול לקרות במשחקי נוקאאוט. ואם נותר לנו חילוף, נעשה את השינוי, ולא בגלל סיבות אישיות, אלא כדי לעזור לקבוצה, כדי לשפר את הסיכויים ולהוכיח את הסטטיסטיקה. זה נהדר שמנדי קיבל את זה. הוא יודע שזה לא רעיון פתאומי של המאמן".

גם קפה הודה: "זה לא מצב נורמלי, אבל הייתי מוכן כי ידעתי שזה יוכל לקרות, וניסיתי להיות מוכן פיזית ומנטלית". מנדי: "אני מאושר כי ניצחנו, ועבדנו קשה בשביל זה. ידעתי כבר מהשנה שעברה שאם קפה זה עולה לשחק הוא יעזור לקבוצה, ואני שמח בשבילו. זה מאמץ קבוצתי". כזכור, קפה כבר היה מעורב בעבר באירוע דומה, כאשר התבקש לצאת על ידי מאמן צ'לסי מאוריציו סארי לפנדלים - וסירב, במה שהפך לתקרית מביכה ומתוקשרת. "קפה הפך מהנבל של הפנדלים לגיבור", נכתב ב-BBC על השוער.

שחקני צ'לסי חוגגים עם גביע הסופרקאפ. רויטרס
טוכל הפך אותם לווינרים. צ'לסי/רויטרס

הדבר שכן מדאיג את צ'לסי זה הפציעה של חכים זייש, שנפצע בכתפו והוחלף במחצית הראשונה. טוכל אמר על הפציעה: "אם אתה מוציא שחקן במחצית הראשונה, זה רציני. לצערנו, כי הוא היה טוב מאוד". וכעת, צ'לסי מתכוננת למשחק הראשון של העונה בשבת מול קריסטל פאלאס, והמאמן יודע: "מבחינה מנטלית הזכייה טובה לנו, אבל מבחינה פיזית אחרי ההארכה זה הכי גרוע שיכול לקרות. הניצחון והתואר יעזרו לנו, אבל נהיה חייבים להיות זהירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully