וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיירן מינכן כבר לא לבד: האם מאבק האליפות בגרמניה נפתח מחדש?

13.8.2021 / 11:00

באיירן דרסה ללא רחמים את יריבותיה בשנים האחרונות, אולם רגע לפני פתיחת העונה העסק שם לא משדר יציבות, החל מסימני השאלה דרך המאמן נאגלסמן ועד לסגל שמתחיל להישחק. האם דורטמונד, לייפציג ושאר היריבות לצמרת ינצלו את זה למהפך?

כתבה לקראת פתיחת הבונדסליגה/ספורט1

באיירן מינכן מחפשת אליפות עשירית ברציפות. זו הכותרת המרכזית של הליגה הגרמנית שנפתחת בסוף השבוע, וכל האוהדים במדינה סקרנים לדעת אם המכונה הבווארית תמשיך לדרוס את הכול ללא מעצורים. הפעם ניכרים סימני שאלה מסוימים, ויש מקום לאופטימיות גם ליריבות.

זה מתחיל במאמן החדש, יוליאן נאגלסמן. אין עוררין על כך שמדובר בעילוי, אבל הגאון בן ה-34 עבד עד כה רק בקבוצות ללא לחץ מיוחד. הופנהיים ולייפציג הן פרוייקטים חדשים שנתפסים על ידי רבים כמלאכותיים. אין להן קהל נלהב, אין ציפיות אסטרונומיות, והבוסים מגלים סבלנות - קל וחומר כאשר אין משברים עמוקים. בבאיירן, גם שבוע בעייתי אחד עלול להוביל לסערה תקשורתית, ונאגלסמן ממש לא מכיר על בשרו את האתגרים שצפויים לו. הוא יצטרך להוכיח את עצמו באווירה שונה בתכלית, ומעולם לא היה לבאיירן מאמן כה צעיר וחסר ניסיון.

שחקני באיירן מינכן חוגגים אליפות. Matthias Schrader, AP
שחקני באיירן חוגגים אליפות תשיעית ברציפות בסיום העונה שעברה/AP, Matthias Schrader

תהליך בניית הסגל טרם התסיים, ויש לא מעט חורים שדורשים סתימה. ההרכב הראשון פנטסטי, במיוחד בקישור ובהתקפה, אבל פציעות של שחקני מפתח עלולות להיות הרסניות. רוברט לבנדובסקי הוא עדיין האופציה האמיתית היחידה כחלוץ המרכזי, בקישור אין תחליף אמיתי לצמד המדהים של יוזואה קימיש ולאון גורצקה, ואפשר להבין את הרצון להחתים כבר בימים הקרובים את מרסל זאביצר הרב גוני, אותו מכיר נאגלסמן מצוין מלייפציג.

בעורף, עזיבתו של דויד אלאבה לריאל מדריד משמעותית ביותר, חוזהו של ג'רום בואטנג לא חודש, וגם חאבי מרטינס סיים את דרכו. ההגנה תיבנה מחדש סביב דאיו אופמקאנו שהוחתם מלייפציג, אבל השותפים שלו לא ברורים. ניקלאס זולה לא ממש הוכיח את עצמו, וגם נוטה להיפצע, טאנגי ניאנזו בן ה-19 הוא כשרון מבטיח שרק מתחיל את הקריירה, ואולי יהיה הגיון להסיט למרכז את לוקא הרננדז. כך או כך, גם כאן עלולות להיות בעיות ללא חיזוק, ותשומת הלב תופנה למנכ"ל החדש אוליבר קאן אם משהו לא יעבוד.

יוליאן נאגלסמן מאמן באיירן מינכן. רויטרס
לא כולם בבאיירן היו בעד המינוי שלו. נאגסלמן/רויטרס

המערכת הפוליטית הפנימית במועדון עדינה כמו תמיד, לא כולם היו בעד מינויו של נאגלסמן, והוויכוחים שפרצו בהנהלה לגבי החזרתו האפשרית של פרנק ריברי לא רק היו סוערים למדי, אלא גם הודלפו הישר לעיתונים. באיירן התגברה על מכשולים לא מעטים בדרך לשליטה אבסולוטית במשך כמעט עשור, והיא פייבוריטית ברורה גם העונה, אבל יש תקווה למתחרות - ובמיוחד לדורטמונד שיודעת כי זו תהיה בסבירות גבוהה השנה האחרונה של ארלינג הולאנד במועדון.

בורוסיה כבר מכרה את ג'יידון סאנצ'ו למנצ'סטר יונייטד תמורת 85 מיליון יורו, וסעיף השחרור של החלוץ הנורבגי צפוי להיות מופעל ב-2022 תמורת 75 מיליון. בינתיים, הצהובים-שחורים חייבים לנצל אותו על מנת לתת פייט לבאיירן בצמרת, ומקווה כי דונייל מאלן ההולנדי שהוחתם מאיינדהובן ייכנס לנעליו של הכוכב האנגלי. כלל לא בטוח שזה אפשרי, בוודאי בטווח הקצר, אבל לפחות יש לקבוצה מאמן שמתאים - לפחות על הנייר - להיות היורש האולטימטיבי של יורגן קלופ, אשר אחריו נערכו חיפושים מאז 2015.

מרקו רוזה, שעזב את מנשנגלדבאך לטובת הג'וב המרתק, שיחק בזמנו אצל קלופו במיינץ, אפילו בליגה השנייה. הוא חי ונושם את הסגנון של קלופ, קבוצותיו תמיד דגלו במעברים מהירים ולחץ גבוה מאוד, והשידוך הזה מבטיח רבות ומעלה את רף הציפיות בעונה שתהיה קצת מוזרה מבחינת האוהדים, כי לא יהיה הדרבי הגדול של עמק רוהר. שאלקה ירדה לליגה השנייה ביחד עם ברמן, והצטרפה שם להמבורג.

ג'סי מארש מאמן רד בול זלצבורג. רויטרס
תפס את מקומו של נאגלסמן בלייפציג. ג'סי מארש/רויטרס

קריסת האימפריות רק מדגישה את עליית הכוחות החדשים, ובראשם לייפציג שמקווה להתגבר באופן חלק על עזיבת נאגלסמן באמצעות קידומו של ג'סי מארש האמריקאי מזלצבורג. מארש כבר עבד במועדון כעוזרו של ראלף ראנגניק ב-2018/19 ומכיר את כל הקונצרן מבפנים. השוורים האדומים היו כהרגלם נבונים מאוד בשוק ההעברות. לצד המכירה של אופמקאנו לבאיירן ושל עמיתו לעורף איברהימה קונאטה לליברפול, ולעזיבה המסתמנת של זאביצר, גויסו למערך הסקורר הפורטוגלי אנדרה סילבה שחזר לחיים בפרקנפורט, הבלם-מגן הקרואטי יושקו גווארדיול, החלוץ ההולנדי בריאן ברובי מאייאקס, ובלם שטרסבורג מוחמד סיבקאן - השם החדש בפס הייצור האינסופי של כשרונות צרפתים שמושבחים בלייפציג.

באופן כללי, היה זה קיץ של חילופי מאמנים בבונדסליגה - כיסאות מוזיקליים. כדי למלא את מקומו של רוזה, בחרה מנשנגלדבאך את אדי הוטר, האוסטרי שחולל שינוי מהפכני בפרנקפורט. כדי למלא את מקומו של הוטר, החתימה פרנקפורט אוסטרי אחר - אוליבר גלאסנר שבדיוק הצליח להעפיל על חשבונה עם וולפסבורג לליגת האלופות. וכדי להחליף את גלאסנר, הביאה וולפסבורג את מארק ואן בומל - אחד המינויים המסקרנים ביותר באירופה. הקשר הקשוח לשעבר סיים לפני שנתיים קדנציה סוערת באיינדהובן אהובתו, וכעת מתחיל הרפתקה חדשה הישר בצ'מפיונס-ליג, עם הסקורר ההולנדי ואוט וחהורסט שינסה להיות שלישי ברשימת מלך השערים, אחרי לבנדובסקי והולאנד.

ואם זה לא מספיק, הרי שגם לברקוזן מתחילה את העונה עם מאמן חדש, חרארדו סאואנה השווייצרי שהצעיד את יאנג בויז ל-3 אליפויות רצופות. הוא יצטרך להתמודד עם מכירתו של ליאון ביילי לאסטון וילה, אבל המועדון עשוי להשקיע בתבונה 32 מיליון יורו שקיבל תמורתו, ובינתיים בטחונו העצמי של פטריק שיק הצ'כי האמיר לגבהים חדשים אחרי ההופעה הפנומנלית ביורו 2020.

ארלינג הולאנד שחקן בורוסיה דורטמונד. רויטרס
ימשיך לשבור שיאים במה שמסתמנת כשנתו האחרונה בדורטמונד? הולאנד/רויטרס

איך שלא תסתכלו על זה, העונה החדשה בבונדסליגה היא עונה של התחדשות. כולם החליפו מאמנים, הסגלים עוברים שינויים, וכל קבוצות הצמרת צפויות להציג כדורגל התקפי. זה מבטיח שערים רבים ודרמות - ואם נקבל גם מאבק אמיתי על הכתר, הרי שיהיה זה הבונוס הטוב מכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully