וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינה אברינה התקבלה כאלופה ברוסיה: "היה צריך לירוק בפרצוף של השופטים"

מדליסטית הכסף נחתה במולדת אחרי הסערה, הג'ודוקא דמיטרי נוסוב תמך בה: "אם הייתי באולם, הייתי פוגע במישהו". שר החוץ לברוב: "הספורטאים שלנו נקיי כפיים, אבל מה עם השופטים?"

לינוי אשרם מגיבה לאחר הזכייה במדליית זהב בטוקיו/יניב טוכמן, שליחנו לטוקיו

דינה אברינה, מדליסטית הכסף בתחרות הקרב רב האישי בטוקיו, נחתה אתמול (שני) ברוסיה וזכתה לכבוד של מלכים יחד עם שאר משלחת ההתעמלות האמנותית. אברינה הונפה על כתפיהם של כמה מעריצים והתאחדה עם בני משפחתה, שניחמו אותה בעקבות ההפסד. עשרות אנשים שהגיעו לתמוך במשלחת שסיימה את המשחקים האולימפיים בצורה מאכזבת, הניפו שלטי תמיכה באברינה בה נכתב בין היתר "מבחינתנו, את האלופה".

בריאיון לתקשורת הרוסית שפורסם אמש, הסבירה מרינה ניקולאייבה, שופטת בינלאומית בהתעמלות אמנותית, שלינוי אשרם זכתה בזהב בגלל החוקים החדשים וההנחיות החדשות לשופטים, שאמורים להעניק ניקוד גבוה יותר למתעמלות שמבצעות תרגילים בדרגות קושי גבוהות.

"אשרם עושה תרגילים מסובכים מאוד. אני לא נכנסת לשאלה האם הם מסובכים יותר משל דינה אברינה או לא, אבל במובנים מסוימים, האתגר שלה יותר גדול. היא לוקחת יותר סיכונים, והיא מאסטר בחלק מהתרגילים", הסבירה ניקולאייבה.

המתעמלת האמנותית הרוסייה דינה אברינה. רויטרס
"מבחינתנו, את האלופה". דינה אברינה/רויטרס

אמש אברינה גם ביקשה באופן פומבי להפסיק את העליהום על אשרם ברשתות החברתיות, אחרי שקיבלה מאות תגובות מגולשים רוסים באינסטגרם. אבל גם התחינות וההסברים לא עוצרים את הביקורות ברוסיה, שמכוונות בעיקר כלפי השופטים.

דמיטרי נוסוב, ג'ודוקא לשעבר שזכה במדליית ארד באתונה 2004 ואף שימש בעבר כסגן יו"ר הוועד האולימפי הרוסי, אמר אתמול ש"אם הייתי נמצא באולם באותם רגעים, הייתי יורק לשופטים האלה בפרצוף".

"אני לא מצליח להבין את מי שחושב שזכינו במדליית כסף. מבחינתי, זכינו בזהב. אנחנו שולטים בתחרויות ההתעמלות האמנותית במשך עשרות שנים, גם כשממשיכים לנסות לשכתב את החוקים כדי לפגוע בנו. השופטים שנתנו ציונים כאלה לדינה אברינה חייבים להיענש. אם הייתי נמצא שם, הייתי יכול לפגוע בהם מרוב כעס. כשצפיתי בתחרות, כמו כל רוסי ממוצע, הדם שלי רתח. זו הייתה שערורייה ממדרגה ראשונה".

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בירך את נבחרת ההתעמלות הרוסית, ובנאום הסיכום שלו למשחקים האולימפיים אמר ש"אנחנו חשים גאווה גדולה. כבר שנים שיש מסע הכפשה נגד הספורט הרוסי, אבל בטוקיו הוכח שכל הספורטאים שלנו נקיי כפיים. השאלה היא האם נכון לומר זאת גם על השופטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully