וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורגלנים מוסלמים הזדהו עם חכימי, פוצ'טינו: "היה לו קשה להתרכז"

קריאות הבוז בבלומפילד לשחקן פ.ס.ז' בעקבות ציוציו הפרו-פלסטינים עוררו סערה: חברו לנבחרת מרוקו תמך, כדורגלנים נוספים הצטרפו, בצרפת ביקרו את ההתאחדות שהסכימה לקיום המשחק בישראל. מאמנו שיבח: "דיברנו איתו על השריקות, הוא הצליח להישאר מפוקס"

תקציר ניצחונה של בני סכנין 1:2 על הפועל נוף הגליל בגביע הטוטו/ספורט1

ליל זכתה אמש (ראשון) בסופרקאפ הצרפתי עם 0:1 על פריז סן ז'רמן במשחק שנערך בבלומפילד. אחרי שמונה שנים שבהן פריז זוכה בתואר הזה, ליל האלופה עשתה לזה סוף עם שער יפהפה של שקה על סף השריקה למחצית. אלא שבעולם הערבי זעמו על כך שאוהדים שרקו שריקות בוז בתחילת המשחק לאשרף חכימי, שחקנה המרוקאי של פריז סן ז'רמן. זאת בעקבות ציוצים פרו פלסטיניים שלו מהעבר.

אשרף חכימי שחקן פריז סן ז'רמן מול ג'ונתן במבה שחקן ליל. ברני ארדוב
ספג שריקות בוז. חכימי/ברני ארדוב
איסמעאל בנאסר. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
מתוך האינסטגרם של בנאסר/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

בצרפת היה מי שלא הבין את הרקע לקריאות הבוז, וב"לה פריזיאן" תהו האם מדובר בגזענות של הקהל הישראלי כלפי חכימי אך ורק בשל מוצאו המרוקאי.

כמו כן, היה גם האשימו את ההתאחדות שהחליטה לקיים את המשחק בישראל. העיתואי הוגו גילמה מ"ל'אקיפ" כתב: "המשחק והתוצאה בו צריכים לקבל חשיבות משנית לאור האירועים ביציע. צריך לחזק את אשרף חכימי. שחקן לא צריך לקבל שריקות בוז בגלל שתמך בזכות לחירות. והגיע הזמן לחזור על זה, גם אם זה לא מפתיע: "ההחלטה של ההתאחדות הצרפתית לקיים את המשחק בישראל איומה ונוראה".

"זו השפלה, הוא בכלל לא היה צריך לשחק במדינה הציונית", נכתב באחד הציוצים. חכימי זכה לתמיכה נרחבת ברשתות החברתיות ואפילו בחשבון הרשמי של פריז סן ז'רמן צייצו תמונה של חכימי עם סימנים של לבבות.

איסמעיל בנאסר שחקנה של מילאן העלה לסטורי באינסטגרם תמונה של חכימי בצירוף של לב עם סימן השתקה ואגרוף.

גם חברו של חכימי לנבחרת מרוקו, אמין האריט שמשחק בשאלקה 04, הביע תמיכה, וכדורגלן העבר הסנגלי ז'אק פאטי, מוסלמי אף הוא, כתב: "חכימי, אינשאללה תבקיע אחי היקר".

מאמן פריז סן ז'רמן מאוריסיו פוצ'טינו התייחס לתקרית בסיום ואמר ש"היה לאשרף קשה מאוד להתרכז, אבל דיברנו איתו על זה, והוא הגיב בצורה מעוררת כבוד. אני גאה בו על התגובה שלו. הוא נשאר מפוקס והציג יכולת טובה". פוצ'טינו סירב להתייחס לנושא מעבר לכך ואמר על חכימי: "זה היה המשחק הרשמי הראשון שלו בקבוצה ויש לו עדיין הרבה מה לשפר, אבל ביחס להופעת בכורה, הוא הראה דברים טובים מאוד - גם ברמה המקצועית וגם ברמה ההתנהגותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully