וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין אליאנץ ארנה לדוחא: בני סכנין - קבוצת ליגת האלופות של ישראל

31.7.2021 / 15:30

בירם כיאל קיבל עוד ארבעה חברים עם ניסיון בשלב הבתים של ליגת האלופות וכך סכנין משקיפה מלמעלה על מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי חיפה במספר ההופעות במפעל. הנתונים המפתיעים

תקציר: צפו בשני השערים של קשר בני סכנין בירם כיאל מול בית"ר ירושלים/ספורט 1

בני סכנין נפרדה בחודש שעבר מאחד הסמלים שלה, המגן עלי עוסמאן, שעבר להפועל קלנסווה ויתרוצץ בין מגרשי ליגה ב' כשבאמתחתו ארבע הופעות בליגת האלופות. אז אחרי הפרידה הזו, וכדי שבירם כיאל לא יישאר לבד, סכנין מיהרה למלא את השורות: לא רק עוד שחקנים מנוסים, אלא כאלה שהופיעו גם הם במפעל המרכזי של אירופה.

34 הופעות בצ'מפיונס ליג (משלב הבתים) מסתתרים בסגל החדש של בני סכנין, וגם שער אחד. כמות מפתיעה ומרשימה עבור כל קבוצה ישראלית, בטח אחת שרק בעונה שעברה חזרה לליגת העל וסיימה במקום ה-12.

לשם השוואה, לכל שחקני הסגל הנוכחי של מכבי תל אביב יש 20 הופעות, להפועל באר שבע יש 19 (בעיקר בזכות יוצאי מכבי תל אביב) ולמכבי חיפה יש 12 הופעות בשלב הבתים (אם נוסיף גם את טאלב טואטחה). בזכות כיאל וארבעת המצטרפים החדשים, סכנין משקיפה על שלושתן מלמעלה.

שחקן סלטיק בירם כיאל חוגג עם וירג'יל ואן דייק. Scott Heppell, AP
בירם כיאל חוגג את השער מול אייאקס עם וירג'יל ואן דייק ב-2013/AP, Scott Heppell

בירם כיאל - 14 הופעות ושער

הקשר בן ה-33 שיחק לראשונה בליגת האלופות לפני כמעט 14 שנה, כשפתח בהרכב מכבי חיפה בהפסד 3:0 לבאיירן מינכן באצטדיון רמת גן. הוא הורחק נגד בורדו והחמיץ את שני המשחקים מול יובנטוס, אבל הוסיף לאחר מכן חזר להרכב בשני המשחקים האחרונים. ב-2012/13 שותף כיאל בכל ששת המשחקים של סלטיק בבתים ועונה לאחר מכן רשם עוד ארבע הופעות וגם שער בכורה במפעל, ב-1:2 הביתי מול אייאקס.

עוד בוואלה!

מרואן קבהא חתם לשנתיים בבני סכנין: "תמיד שאפתי להיות חלק מהמועדון"

לכתבה המלאה
מרואן קבהא שחקן מאריבור (משמאל) מול אלכס אוקסלייד צ'מברליין שחקן ליברפול. רויטרס
פתח פעמיים מול ליברפול. מרואן קבהא לפני אלכס אוקסלייד צ'מברליין/רויטרס

מרואן קבהא - 6 הופעות

המוחתם הטרי של בני סכנין היה שותף לאליפות של מאריבור ב-2017, השלים 90 דקות בכל ששת משחקי מוקדמות ליגת האלופות, כולל במפגש הכפול עם הפועל באר שבע בשלב הפלייאוף, ושמר על מקומו ב-11 גם לאורך כל שלב הבתים. קבהא היה על המגרש ב-524 מתוך 540 דקות הצ'מפיונס של אלופת סלובניה, שאמנם לא ניצחה בבית שכלל את ליברפול, סביליה וספרטק מוסקבה, אבל השיגה שלוש תוצאות תיקו.

איברהימה קונטה במדי אנדרלכט בליגת האלופות מול סוקרטיס פפאסטאטופולוס במדי בורוסיה דורטמונד, 2015. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
פתח בכל משחקי שלב הבתים. איברהימה קונטה מול סוקרטיס מדורטמונד ב-2014/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

איברהימה קונטה - 6 הופעות

שחקן נבחרת גינאה בן ה-30 פתח גם הוא בכל שלב הבתים. קונטה עשה את זה בעונת 2014/15, אז לבש את מדי אנדרלכט במשחקי בית ד' מול גלאטסראיי, בורוסיה דורטמונד וארסנל. שחקן הכנף לא כבש או בישל, ולאחר מכן הסתפק רק בהופעות בליגה האירופית.

שחקן צ'לסי אדן הזאר מול שחקן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש. קובי אליהו
נאבק בכוכבי צ'לסי ב-2015. עומרי בן הרוש מול אדן הזאר/קובי אליהו

עומרי בן הרוש - 5 הופעות

שחקן ההגנה מגיע כעת לתחנה השישית בקריירה שלו, כשבתחנה השנייה גם ביקר בליגת האלופות. את הבכורה שלו במדי מכבי תל אביב ערך מול באזל במוקדמות ב-2013. שנתיים לאחר מכן הוא לא שיחק בפלייאוף מול השוויצרים, אבל בשלב הבתים פתח כמגן שמאלי בחמישה משחקים: ארבעה מלאים ורק בבית מול פורטו הוחלף במחצית. הצהובים סיימו אז ללא נקודות בבית שכלל גם את צ'לסי ודינמו קייב, ועם שער זכות בודד.

אנטה פוליץ' במדי דינמו זאגרב גולש לרגלי זלאטן איברהימוביץ' במדי פריז סן ז'רמן, 2012. Xavier Laine, GettyImages
לא היה פשוט מול זלאטן. אנטה פוליץ' מנסה לעצור את השבדי ב-2012/GettyImages, Xavier Laine

אנטה פוליץ' - 3 הופעות

הבלם הקרואטי המנוסה זכה בשתי אליפויות עם דינמו זאגרב והיה שותף (שולי) גם לזכייה ההיסטורית של גנט באליפות בלגיה ב-2015, לצד רמי גרשון וקני סייף. את גנט עזב מיד לאחר התואר, אבל לפני כן, בעונת 2012/13 עם דינמו זאגרב הספיק לחוות את ליגת האלופות כשפתח בשני ההפסדים לפריז סן ז'רמן וסבל מנחת רגליו של זלאטן איברהימוביץ'. לאחר מכן הוסיף עוד 13 דקות בהפסד לפורטו וקבוצתו סיימה עם נקודה אחת ושער אחד.

מכבי תל אביב - 20 הופעות

  • אבי ריקן 6
  • טל בן חיים 6
  • לואיס הרננדס 4
  • אייל גולסה 4

הפועל באר שבע - 19 הופעות

  • מיגל ויטור 5
  • איתי שכטר 5
  • איתן טיבי 5
  • דור מיכה 4

מכבי חיפה - 12 הופעות

  • בן שהר 6
  • חוסה רודריגס 4
  • רמי גרשון 1
  • טאלב טואטחה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully