וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגיא מוקי: "פתאום מצאתי את עצמי בחוץ. אמשיך קדימה לפריז 2024"

הג'ודוקא המאוכזב לאחר ההדחה מטוקיו: "אין ספק שאני מסוגל לזכות במדליה אולימפית, אבל פתאום מצאתי את עצמי בחוץ. לא רציתי לסיים כך. סעיד מולאי מעורר השראה, ואני שמח שהגשים את החלום שלו"

שגיא מוקי אחרי ההדחה המוקדמות בטוקיו 2020/יניב טוכמן

חמש שנים חיכה הג'ודוקא הבכיר של ישראל, שגיא מוקי, לאולימפיאדת טוקיו. היום (שלישי) עלה מוקי לראשונה לזירה, ועל אף פתיחה טובה, שכללה ניצחון קליל באיפון על אדוארדו סנטוס הברזילאי בסיבוב הראשון, מוקי הודח מהטורניר האולימפי אחרי הפסד בשמינית הגמר ליריב אוסטרי, בסיומו של קרב מתיש שהגיע לניקוד הזהב.

"הדברים לא התחברו לי", הודה מוקי. "בקרב האחרון שנינו נלחמנו עד הסוף ונתנו הכול, אבל זה לא הסתדר. לא רציתי לסיים ככה, מאוד רציתי לנצח. הוא זרק אותי בתרגיל עם חיבוק ומצאתי את עצמי בחוץ פתאום. יום אחד אתה אלוף עולם, יום אחרי אתה בחוץ. הרבה דברים קרו בשנה האחרונה, המשכתי להתאמן חזק כדי להגיע מוכן, אבל זה לא הסתדר לי".

ומה הלאה? מוקי, שיהיה בן 32 בעוד שלוש שנים, אינו פורש ולא מוותר על החלום לזכות במדליה באולימפיאדה השלישית שלו. "אני מתכוון להמשיך קדימה לפריז", אמר. "אני אחזור לארץ ואעכל. מה עובר בלב? זה לא פשוט, הייתי במעמדים האלה ואין לי ספק שאני מסוגל להביא מדליה אולימפית, אבל ג'ודו זה ספורט אכזרי וידעתי את זה".

"היה יום לא פשוט", הוסיף מוקי. "בסופו של דבר לא הצלחתי לחבר את הדברים כדי לנצח. בג'ודו, שנייה אחת של חוסר ריכוז ואתה נופל, ואז אתה מחוץ לתחרות. כמובן שלא רציתי לסיים כך, אבל אני יודע שנתתי את כל כולי. אני צריך לראות את הקרב שוב כדי להבין מה היה לא בסדר. לנתח את הקרב עכשיו זה לא נכון. לאט לאט".

שגיא מוקי (כחול) ליד הג'ודוקא האוסטרי, שמיל בורכאשווילי. JACK GUEZ, GettyImages
לא ככה הוא ציפה לסיים את האולימפיאדה. שגיא מוקי ברגע ההפסד/GettyImages, JACK GUEZ

מוקי הוסיף: "באתי במטרה להילחם, לא לוותר ולתת את כל כולי. לצערי זה לא הספיק, וזה חלק מהספורט. אל תדאגו, הכול בסדר וממשיכים קדימה. יום אולימפי הוא יום מיוחד ואחר, שקורים בו המון דברים. לאט לאט אפענח את כל היום הזה בשביל להמשיך קדימה".

"לא רציתי לסיים כך את היום, אין ספק", ציין מוקי. "ספורטאי שמדורג שני בעולם יש ממנו המון ציפיות, והוא בעיקר מצפה מעצמו. בסופו של יום, כשאני מחוץ לתחרות, זה לא המקום שרציתי להגיע אליו וזה קרה. פעם אתה מנצח ופעם אתה מפסיד. ברגעים האלו הכי חשוב להרים את הראש, לזכור מי אתה ולהמשיך קדימה. הטלפון שלי מנותק כבר שבוע וחצי, אני לא מעודכן במה שהיה וברעש מסביב".

מוקי התייחס לסיכום גם לחברו האיראני סעיד מולאי, שייצג את מונגוליה וזכה במדליית הכסף. "אני סופר שמח בשבילו. אני יודע מה הוא עבר, וכמה הוא רצה את זה. מגיע לו, הוא מעורר השראה, ואני שמח שהוא הגשים את החלום שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully