וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים תארח בפעם השלישית את מרוץ אופני הכביש GFNY

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 16:18

מרתון אופני הכביש היוקרתי והגדול בעולם לרוכבים מקצוענים וחובבים יתקיים בפעם השלישית בירושלים. המרוץ, שיכלול מסלול תחרותי ארוך ומסלול לא-תחרותי בינוני, צפוי לארח כ-2,000 משתתפים שירכבו בין אתרים היסטוריים ונופים מדהימים ברכיבה מאתגרת בתנאי שטח משתנים

ירושלים תארח ביום שישי ה-1 באוקטובר את המהדורה השלישית של מרוץ גראן פונדו GFNY ירושלים. מרתון אופני הכביש הבינלאומי מניו-יורק יתקיים בעיר הבירה, לאחר הפסקה בת שנה עקב מגפת הקורונה, ויציע לרוכבי האופניים רכיבה מאתגרת בנופים המדהימים והמסלולים התלולים של ירושלים. ה-GFNY מתקיים ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, היזמים שון גד, יניב כהן ואילן זביב, ובהפקת חברת "כפיים", החברה המובילה בישראל בהפקת אירועי Active Life Style.

GFNY ירושלים הוא אירוע המשויך למרוץ גראן פונדו ניו יורק, מרתון הרכיבה הבינלאומי הגדול והיוקרתי בעולם, המיועד לרוכבים מקצוענים וחובבנים כאחד ומציע אתגר רכיבה תחרותי בשני מקצים שונים בהתאם לכישורי הרכיבה. כ-2,000 משתתפים צפויים לקחת חלק באירוע בירושלים, שנבחרה על ידי מארגני המרוץ מניו-יורק כמיקום אידיאלי לקיום התחרות המקצועית המאפשר רכיבה מאתגרת בנופים עוצרי נשימה.

המרוץ מיועד לרוכבי אופניים בכל הרמות - מחובבים ועד לרוכבי אופניים תחרותיים מנוסים. מרוצי GFNY מוגדרים על פי סוגי המקטעים השונים המוצעים במסלול, כגון: טיפוס במדרון תלול, רכיבה ברוחות חזקות, או אתגרים משולבים.

מרוץ GFNY ירושלים. רועי קפרו,
מרוץ GFNY ירושלים/רועי קפרו

ה-GFNY מציע שני מסלולים: המסלול התחרותי הארוך שהרוכבים בו יהיו זכאים לדירוג לפי קטגוריות ופרסי פודיום, כאשר למדורגים בין 10% הראשונים לפי קבוצת הגיל, מיקום מובטח באליפות העולם של GFNY בניו-יורק. מסלול זה, שאורכו 125 ק"מ, כולל 2,500 מטרים של טיפוס מצטבר. המסלול השני, המסלול הלא-תחרותי והבינוני, יאפשר לרוכבים שיבחרו בו להנות מתנאי רכיבה של מקצוענים ומדידת זמנים מחציית קו הזינוק ועד לסיום. דירוג תוצאות הזמן יופיע לפי סדר הא'-ב' של שמות הרוכבים. כמו כן, משתתפים שסיימו בין 20% המובילים בקטגורית הגיל שלהם, יהיו זכאים לעמדת זינוק במרוץ של 2022.

שני מסלולי המרוץ יוזנקו מרחבת קריית הספורט של ירושלים, בין אצטדיון טדי והארנה ומשם ימשיכו הרוכבים לכיוון חומות העיר העתיקה. הרוכבים ייהנו מרכיבה לאורך אתרים היסטוריים מרכזיים ובהם העיר העתיקה, מגדל דוד, שער יפו, הר הצופים, האוניברסיטה העברית, תצפית על הרי יהודה, הכנסת, עין כרם, נס הרים ועוד.

כחלק מאירוע יתקיים יריד אקספו גדול במתחם התחנה הראשונה באקספו יוצעו לרוכבים מיטב המוצרים והמותגים העדכניים ביותר בתעשיית הרכיבה ומרוצי האופניים ותתקיים במסגרתו חלוקת הערכות של GFNY ירושלים. כל הרוכבים המשתתפים זכאים לקבל חולצת מרוץ רשמית של GFNY ירושלים, המעוצבת בניו-יורק ומיוצרת באיטליה. כלל המשתתפים מחויבים ללבוש אותה בעת השתתפותם במרוץ. בנוסף, כל רוכב זוכה למדידת זמנים אישית עם שבב שימוקם על לוחית המספר שתוצב בקדמת האופניים ותשדר את הזמן בו חצה את קו הזינוק, את ציוני הדרך לאורך המסלול ואת קו הסיום. התוצאות יהיו זמינות במתחם הסיום ובאתר המרוץ. כמו כן, כל מסיימי מרוץ GFNY ירושלים יקבלו מדליה ללא קשר למסלול בו בחרו לרכב. באם הרוכבים המסיימים השתתפו במרוצים נוספים, הם זכאים למדליית GFNY נוספת בגודל שונה.

ראש העיר ירושלים, משה לאון: "העיר ירושלים מארחת תחרויות ספורט מכל רחבי העולם לאורך כל השנה. כל תחרויות מביאה לעיר את הייחודיות שלה וכך גם זו. אני מברך את הרוכבים ומאחל לכולם בהצלחה. אין ספק שהמסלול הירושלמי הוא המיוחד בעולם".

הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, אילנית מלכיאור: "העיר ירושלים מברכת על פרויקט הרכיבה הבינלאומי בנופים הקסומים של ירושלים. מדובר בפרויקט תיירותי בינלאומי ראשון לאחר שנה מאתגרת, שמהווה יריית פתיחה שתבשר הגעה של תיירים לישראל עם מאות רוכבים רשומים ממעל 20 מדינות שונות".

  • עוד באותו נושא:
  • אופניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully