וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין ישראלי: "האנטישמיות שוברת שיאים - אל תתנו לה לנצח"

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 11:02

מצעד החיים, מכבי תנועה עולמית, המכביה והמדליסטים האולימפיים יוצאים בקמפיין בינלאומי נגד אנטישמיות וגזענות, בהשראת המשחקים האולימפיים, טוקיו 2020

מצעד החיים, יחד עם מכבי תנועה עולמית והמכביה ובשיתוף ספורטאי העבר האולימפיים מישראל יוצאים בקריאה משותפת נגד האנטישמיות והגזענות. מטרת הקמפיין העולמי, תחת הסיסמה: "האנטישמיות שוברת שיאים - ספורטאים אומרים לא לאנטישמיות", היא להעלות מודעות לחשיבות המאבק, ולגייס ספורטאים לעמוד בחזית נגד השנאה והגזענות בתקופה שבה האנטישמיות ברחבי בעולם שוברת שיאים שליליים, כשיהודים, קהילות ומוסדות יהודיים נמצאים תחת מתקפה שהגיעה לשיאה בעקבות מבצע 'שובר החומות' (שבמהלכו מספר התקריות האנטישמיות הכפיל את עצמו בהשוואה לשנה קודמת, כך ע"פ נתוני הליגה נגד השמצה ADL).

גם הספורטאים האולימפיים עטורי המדליות מישראל, ובהם הג'ודוקאים יעל ארד, אורן סמדג'ה, אריק זאבי, גולש הרוח שחר צוברי הצטרפו ושיתפו ברשתות החברתיות שלהם בקריאה לעצור את השנאה.

הקמפיין לוקח השראה מענפי הספורט הבולטים במשחקים האולימפיים כגון: התעמלות אמנותית, שחייה, ג'ודו ואתלטיקה קלה מתאר סיטואציות ספורטיביות שבהן הספורטאים והספורטאיות מנצחים את השנאה ומתעלים מעליה. הקמפיין יעלה ברשתות החברתיות ויקודם ברחבי העולם בתקופת המשחקים האולימפיים.

קמפיין האנטישמיות שוברת שיאים. יחצ,
הקמפיין נגד אנטשימיות/יחצ

לדברי יעל ארד, המדליסטית הראשונה של ישראל באולימפיאדת ברצלונה ב-1992: "האולימפיאדה היא שיא אישי שאין דומה לו עבור כל ספורטאי וספורטאית, אבל גם שיא עולמי עבור כולנו כחברה אחת גלובלית, שיודעת להתאגד סביב מכנה משותף אחד שחוגג את הספורט העולמי. העובדה שאנחנו יודעים להתעלות מעל דעות קודמות, שנאה וגזענות בזמן המשחקים האולימפיים היא שיעור חשוב לדרך שבה עלינו לחיות גם בתום המשחקים האולימפיים, בכבוד ובסובלנות".

יו"ר המכביה ה-21 המדליסט האולימפי וג'ודקא העבר אריק זאבי מסר היום מטוקיו כי: "האנטישמיות והגזענות מנוגדות לרוח הספורט ואין להן מקום. ספורטאים יכולים וצריכים לשמש מודל לחיקוי גם לאיך אפשר לקבל אחד את השני ולראות את המאחד ולא את המפריד. בכל מקום אליו הגעתי תמיד הייתי גאה ביהדותי ומעולם לא נתקלתי באפליה. זו רוח הג'ודו, זו רוח הספורט וזו הרוח האנושית".

יו"ר מצעד החיים העולמי ד"ר שמואל רוזנמן: "האנטישמיות ברחבי העולם שוברת שיאים שליליים ועלינו לעשות כל מה שניתן כדי לעצור אותה. ספורטאים הם מודלים לחיקוי עבור מיליארדי אנשים ברחבי העולם, ועיני העולם יהיו נשואות בשבועות הקרובים למשחקים האולימפיים. באירוע אוניברסלי שכזה, בזמן שהעולם חוגג את הישגיו האנושיים והמקצועיים אני קורא לספורטאים להשמיע קול חזק וברור נגד אנטישמיות, גזענות ושנאה".

  • עוד באותו נושא:
  • קמפיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully