וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לנשום לרווחה: הפועל באר שבע שחררה לחץ גדול

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 6:51

הרבה היה על הכתפיים של רוני לוי ושחקניו לפני המשחק מול ארדה, אך הבכורה באירופה עברה בשלום. המאמן שמר על מאזן מרשים מול הבולגריות, שכטר וטיבי הביאו את הניסיון. ויטור: "יש הרבה חדשים, מנסים ללמוד"

תקציר: ארדה קרדז'אלי - הפועל באר שבע 2:0/ספורט1

1. בהפועל באר שבע נשמו לרווחה לאחר הניצחון 0:2 על ארדה אמש (חמישי) בבולגריה במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג. לפני המשחק נרשמה דריכות גדולה אצל הצוות המקצועי והשחקנים, מתוך חשש שהמשחק יסתבך להם. בסיום ניתן היה לראות מעט חיוכים אצל כולם, כולל אלונה ברקת ובעלה ביציע. שחקנים בקבוצה סיפרו: "הגול של מריאנו שיחרר אותנו, המשחק היה מראש על התוצאה וברגע שהבקעת שער במשחק כזה בחוץ הלחץ יורד".

רוני לוי אמר לשחקנים לפני המפגש: "אני לא צריך להדגיש לכם את חשיבות המשחק, זאת תחילת הדרך שלנו אבל היא חשובה לנו מאוד, המועדון מסמן לעצמו מטרות ורוצה לעמוד בהן, בארץ ובאירופה. תמשיכו את הרצינות וההשקעה הקבוצתית ותביאו את זה למגרש, התוצאות כבר יבואו, אני סומך עליכם".

הבלם מיגל ויטור אמר בסיום: "תמיד טוב לנצח. אנחנו יודעים שזה המשחק הראשון של העונה, יש לנו הרבה שחקנים חדשים ואנחנו מנסים להכניס את כולם לעניינים במהירות, להכיר אחד את השני וללמוד את הרעיונות של המאמן. עשינו עבודה טובה, לא ספגנו שערים ואנחנו חוזרים עם 0:2 לישראל, אבל אנחנו יודעים שהכול פתוח ואנחנו צריכים לסיים את העבודה".

הפורטוגלי התייחס לכך שקבוצתו שמרה על שער נקי: "למדנו את ארדה וידענו שהם מרבים להחליף מקומות בהתקפה. הם ניידים מאוד וזה לא קל לשחקני ההגנה כשאין מטרה ברורה לשמור עליה. אבל עשינו עבודה טובה בעצירת היתרונות שלהם, יש להם שחקנים איכותיים מקדימה וזו אולי הנקודה הכי חזקה שלהם. לא אפשרנו להם הרבה מצבים ועשינו עבודה טובה בהגנה"

שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור. אריאל שלום
מרוצה. מיגל ויטור/אריאל שלום

2. כאשר מדברים על הלחץ שלפני המשחק, אולי על המאמן זה ישב יותר מאשר על השחקנים. כל הזמן מזכירים לרוני לוי את ההדחות מול נומה קאליו וטאוטה עם מכבי חיפה ובית"ר ירושלים, ולמרות שיש גומלין, גם הוא יודע מה היה קורה אם הייתה תוצאה רעה אמש, ולכן את המכשול הראשון בעונה הזאת הוא עבר בשלום.

ללוי יש עבר מוצלח נגד הבולגריות. הוא ניצח עם מכבי חיפה את ליטקס לובץ' ב-2006 ועלה לשלב הבתים של גביע אופ"א, וב-2011 ניצח עם סטיאווה בוקרשט את צסק"א סופיה ועלה לשלב הבתים של הליגה האירופית. נקווה בשבילו ובשביל הפועל באר שבע שהניצחון אתמול זה סימן.

עוד בוואלה!

רוני לוי: "זה בידיים שלנו, אבל צריך להשלים את העבודה בבית"

לכתבה המלאה
מאמן הפועל באר שבע רוני לוי. מאור אלקסלסי
הרבה לחץ השתחרר. רוני לוי/מאור אלקסלסי

3. אם מנסים לחפש את הפועל באר שבע החדשה, אפשר לראות אותה דווקא במחצית הראשונה. כשדברים פחות הלכו, כשהקבוצה חיפשה את עצמה בדקות מסוימות, אפשר היה לראות את הניסיון של שחקנים כמו איתן טיבי ואיתי שכטר. טיבי השתלב יפה בהגנה לצד מיגל ויטור ואילו שכטר שמר על הכדור ועשה פעולות שנתנו אוויר ושיחררו מלחץ - בדיוק מה שצריך במשחק חוץ בסגנון הזה. אלה הדברים שרוני לוי מצפה משכטר ובגללם צירף אותו. הוא לא בונה על כמות דו ספרתית של שערים, אלא שיביא בחלק הקדמי את מה שהיה חסר לו. בקדנציה במכבי חיפה רוני לוי ושכטר פספסו אחד את השני, השנה נראה ששניהם רוצים לעשות תיקון בעניין.

בהסתכלות כללית, אחרי שתשלים צירוף מגן שמאלי וחלוץ, באר שבע תהיה קבוצה כמעט חדשה, עם 13 שחקני רכש, מתוכם 7-8 שחקני הרכב. מדברים על מאבק אליפות, בכדורגל הכל יכול להיות, אך זה לא נראה ריאלי. אם מכבי חיפה ו/או מכבי תל אביב ימשיכו כמו בשנים האחרונות עם 80% הצלחה לאורך רוב העונה, קשה לראות קבוצה שנבנית כמעט מחדש בקיץ נמצאת בקרב על התואר. יש מרקם חברתי בריא, רעב, הרבה רצון ואת האצטדיון הכי ביתי בארץ, אבל צריך גם סבלנות למה שנבנה הקיץ. באר שבע צריכה להיות הרבה יותר קרובה למקום הראשון ממה שהייתה בשנים האחרונות, אך עדיין, אליפות זאת כן מילה גסה כשבונים קבוצה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully