וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום ה-MVP המרגש של יאניס אנטטוקומפו: "גרמתי לאנשים בכל העולם לחלום"

אחרי שהוכרז פה אחד כמצטיין הגמר, כוכב מילווקי סיפק נאום מעורר השראה, נזכר במסע הארוך שעבר בליגה, דמע כשהקדיש את ההישג לאביו המנוח ("עשיתי לו חיים קשים") ועקץ את קבוצות הכוכבים ("ככה עושים את זה נכון"). לברון הצטרף למברכים: "הרווחת את זה"

אוהדי מילווקי באקס חוגגים זכייה באליפות/מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של הבאקס

יאניס אנטטוקומפו ממשיך להשתלט על ה-NBA. אחרי ההצגה המפלצתית הלילה (בין שלישי לרביעי) שהובילה את מילווקי לאליפות ראשונה מאז 1971 והבחירה המובנת מאליה ל-MVP של הגמר, הגריק פריק כבר מחזיק ברוב התארים האפשריים ב-NBA: אליפות, MVP של הגמר, פעמיים MVP העונה, שחקן ההגנה של העונה, וגם חמש הופעות באולסטאר.

אנטטוקומפו זכה ב-MVP פה אחד, כשכל 11 העיתונאים שהכריעו את זהות מצטיין הגמר בחרו בו. יאניס ידע שהטבעת היא מה שחסר לו כדי להסיר את סימני השאלה שהצטברו בשנתיים האחרונות בעקבות היכולת שלו בפלייאוף. מיד עם שריקת הסיום הוא פרץ בדמעות של אושר, ונראה נרגש גם בריאיון לאחר המשחק: "אני מודה למילווקי שהאמינה בי. סמכתי על הקבוצה הזאת, רציתי לעשות את זה בעיר הזאת, עם האנשים שאני אוהב. אין מאושר ממני שהצלחנו לעשות את זה".

יאניס נתן את הקרדיט גם לכריס מידלטון, הכוכב שלידו, ואמר ש"הוא דחף אותי בכל יום. כיף לעלות למגרש עם חבר כזה. אנחנו יחד שמונה שנים, ואני מאושר שעשיתי את זה יחד איתו. עכשיו נצטרך לעשות את זה שוב".

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. רויטרס
מגיע לו. יאניס/רויטרס

יאניס ואחיו חגגו יחד דקות אחרי סיום המשחק

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק, יאניס הודה שלאור נסיבות חייו הייחודיות, לא היה יכול לדמיין שיגיע לרגע הזה. "לא דמיינתי שבגיל 26 אגיע לאן שהגעתי. התחלתי לשחק כדורסל כי רציתי לדאוג למשפחה שלי, להורים, לאחים. כשהייתי ילד, לא ידעתי מאיפה נשיג ארוחת צהריים. אמא שלי נאלצה למכור כל מיני שטויות ברחוב. לעזאזל, לא יכולתי להעלות על דעתי שאגיע לכאן. אני יודע שאני מודל לחיקוי בשביל הרבה אנשים, אבל מה שקרה לי צריך לגרום לכל אחד ברחבי העולם להאמין בחלומות שלו. כשאתה מרגיש רע, כשאתה מתחיל לפקפק בעצמך, תאמין ותמשיך לעבוד קשה. אל תיתן לאף אחד לומר לך שאתה לא מסוגל לעשות משהו. אמרו שאני לא מסוגל לקלוע עונשין! והיום פאקינג עשיתי את זה".

יאניס הוסיף: "אני נותן לאנשים באירופה, באפריקה, בכל רחבי העולם, שאפשר לעשות את זה. כשהגעתי ל-NBA, לא ידעתי לאן הגעתי. ועכשיו אני יושב כאן, בטופ שבטופ. גם אם לא אצליח לשבת כל הכיסא הזה יותר לעולם, אני מרגיש בסדר עם זה. העיקר שנתתי לאנשים את האפשרות לחלום".

יאניס נזכר בשנותיו הראשונות ב-NBA, שלא היו קלות. "עשיתי הכל כדי להגיע למקום הזה. עברתי הכל בשנים האלה - עליתי מהספסל, כמעט הלכתי לג'י-ליג, שיחקתי בתור רכז, שיחקתי בתור סנטר. היום כל זה בא לידי ביטוי - הייתי צריך לעשות הגנה, לעשות התקפה, הכל מהכל. היום העבודה הקשה השתלמה".

אנטטוקומפו המשיך והסביר למה לתואר במילווקי יש משמעות מיוחדת בשבילו. "יכולתי לעבור לסופר-טים, לעשות את החלק שלי ולזכות באליפות. כנראה שהייתי לפחות באליפות אחת ככה. לא יכולתי לעזוב, כי הרגשתי שהמשימה לא הושלמה. אבל החלטתי להישאר ולעשות את זה כמו שצריך. ככה עושים את זה! ככה עושים את זה! פאקינג עשינו את זה!".

על החלק של קובי בריאנט בהישג האישי שלו, אמר יאניס: "יש לו הרבה משמעות. בהתחלה, זו הייתה סתם בדיחה, אבל הוא הציב לי מטרות והאמין בי. אם קובי חשב שאני מסוגל להיות MVP ולהוביל קבוצה לאליפות, כנראה שזה נכון. כנראה שאני צריך לעבוד קשה ולהשיג את זה. אני אחד שאוהב לרצות אנשים, אני לא אוהב לאכזב אף אחד. זאת הסיבה שחתמתי על חוזה חדש במילווקי - לא רציתי לאכזב אותם, לא רציתי לעזוב בלי שעמדתי ביעד".

יאניס התרגש במיוחד כשדיבר על בני משפחתו ועל אביו שהלך לעולמו. "כמה ההורים שלי סבלו כדי שאגיע לרגע הזה, זה לא ייאמן. ראיתי את זה מדי יום בחיי. התואר הזה הוא בשביל אמא שלי, שעבדה כל כך קשה בשביל כדי שאגיע לזה. זה בשביל אבא שלי שצופה בי מלמעלה וגאה. זה בשביל אשתי, שעוזרת לי כל כך. זה בשביל האחים שלי. אני יכול להיות מטופש לפעמים, אני יכול להתנתק מהעולם כי אני כל כך רוצה להצליח. אבל אנשים עזרו לי להגיע לזה, לא עשיתי את זה לבד".

ב-NBA הצדיעו ליאניס על ההצגה ועל הטבעת. "ברכות ליאניס. הרווחת את החרא הזה!", צייץ לברון ג'יימס בתגובה. רודי גובר כתב: "אני כל כך שמח בשביל יאניס ובשביל מילווקי. מדהים לראות מה יכול לקרות כשאתה מקדיש את הלב והנשמה שלך למשהו, ונשאר אמיתי עם עצמך. מעורר השראה".

"אני כל כך מבורך על הזכות לעבוד איתו. לפני שהוא שחקן מדהים, הוא בן אדם מדהים", אמר מאמן מילווקי מייק בודנהולזר. "אני כל כך גאה בו, למדתי כל כך הרבה ממנו, מהמנהיגות שלו. כריס ויאניס הנהיגו את הקבוצה הזאת, וזה היה יפהפה".

יאניס עמד בהבטחה משנת 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully