וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועדה המארגנת של האולימפיאדה לא פוסל את ביטולה

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 18:09

טושירו מוטו אמר שמארגני המשחקים האולימפיים לא יודעים מה יקרה אם תחול עלייה משמעותית במספר הנדבקים ביפן: "נקיים דיונים במקרה כזה". תומאס באך: "לא היה לנו מושג כמה שזה יהיה מורכב, עברנו הרבה לילות נטולי שינה"

לקראת טוקיו 2020/אתר האולימפיאדה

ראש הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים טושירו מוטו, לא שלל ביטול מאוחר שלה אם תהיה עלייה משמעותית במקרי הקורונה ביפן. מוטו אמר שהוא ישים עין על המספרים וינהל שיחות עם המארגנים במידת הצורך.

כזכור, המשחקים האולימפיים והפראלימפים כבר נדחו בשנה בשל התפרצות הקורונה. יושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך דיבר היום (שלישי) בטוקיו ואמר: "הוועד האולימפי הבינלאומי לא נוטש או מזניח את הספורטאים. הביטול לא היה קל לנו. יכולנו לקבל את כספי הביטוח ולהתקדם הלאה לאולימפיאדת 2024 בפריז. אבל ביטול מעולם לא הייתה אופציה עבורנו. כדי להגיע ליום הנוכחי היינו צריכים לתת ביטחון. היינו צריכים להראות דרך החוצה מהמשבר הזה. היינו צריכים לספק יציבות, לבנות אמון, להעניק תקווה".

טושירו מוטו יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים בטוקיו. GettyImages
"לא יכולים לחזות מה יהיה". מוטו/GettyImages

באך המשיך ואמר: "אני יכול להודות שלא ידענו כמה שזה יהיה מורכב. לא היה תקדים, אף אחד לא עשה את זה בעבר. ב-15 החודשים האחרונים, היינו צריכים לקחת החלטות על בסיס לא ברור. היו לנו ספקות מדי יום. קיימנו הרבה דיונים ובחנו הרבה אפשרויות, היו הרבה לילות נטולי שינה. כמו כולם בעולם, לא ידענו, אני לא ידעתי מה העתיד צופן בחובו. תתארו לכם לרגע מה היה קורה אם מישהו מבכירי הוועד האולימפי הבינלאומי היה מוסיף משהו לספקות סביב המשחקים. זה היה מוסיף דלק למדורה. הספקות שלנו היו עלולים להפוך לנבואה שמגשימה את עצמה. המשחקים האולימפיים היו יכולים להתרסק לחתיכות. לכן שמרנו את הספקות לעצמנו. עשינו את זה ביחד, עשינו את זה למען הספורטאים".

בינתיים, התקשורת היפנית דיווחה על אנשים עם אשרת כניסה למשחקים שמבלים בטוקיו ומפרים את הנחיות הבידוד. מוטו עצמו אמר: "אנחנו לא יכולים לחזות מה יקרה אם תהיה עלייה במספר מקרי הקורונה, אז נקיים דיונים במקרה שכזה. נכון לעכשיו יכולה להיות עלייה במספר מקרי הקורונה או ירידה, אנחנו לא יודעים. נקיים דיונים במקרה הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully