וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבנה של 12 איש: צפו בשבירת שיא ישראל בצניחה חופשית

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 15:09

בסופ"ש האחרון התקיים אירוע שבירת השיא הישראלי בצניחה חופשית. במסגרתו הצליחו 12 צונחים חופשיים ליצור מבנה תוך כדי הצניחה באוויר, מבנה אשר מוכן ומאושר מבעוד מועד על הקרקע ומאושר על ידי חבר השופטים. בעת הצניחה עצמה חברי הקבוצה מתחברים באופן מדויק

הקמת מבנה בצניחה חוםשית/עמית צדוק

לפני 5 שנים בלבד היו רק 5 אנשים שיכלו להתחבר לתעופה מורכבת בישראל במסגרת ענף הצניחה החופשית הפועל בישראל תחת התאחדות "אילת". אך המצב השתנה כאשר ב-2016 נבנתה מנהרת הרוח הראשונה במתחם פלייבוקס (FlyBox) בראשון לציון. השימוש בה אפשר לעבור ממצב שבו לא ניתן היה לקבוע שיא ישראל מפאת מחסור בספורטאים, למצב שבוא רבים עוברים סינונים ומגיעים 16 הספורטאים הטובים והיציבים ביותר למשימת שבירת שיא, שכאמור התקיימה בסוף שבוע האחרון במועדון פרדייב, ובהובלתו של המדריך הראשי זיו כוכבא המארגן של השיא הקרוב בחוף הבונים. מה שמרשים לא פחות זו הקפיצה האדירה בתחום המתרחשת בפרק זמן קצר במיוחד יחסית של מספר שנים בודדות. נזכיר עוד כי לפני חודשיים נשבר השיא הישראלי העומד כרגע על 10 משתתפים במבנה.

המטרה היא לייצר במהלך הקפיצה מבנה עם המספר הרב ביותר של כלל המשתתפים יחד, תוך כדי נפילה חופשית על הראש (הד-דאון) במהירות של 300 קמ"ש. הצנחנים ביצעו בשבועות האחרונים אימונים מיוחדים, הן באוויר והן במנהרת הרוח פלייבוקס, והשתתפו בהדרכות ותחקורים עם מאמנת מקצועית בתחום המבנים מארה"ב, בעלת ניסיון והשתתפות בכמה וכמה שיאי עולם. השיא צריך להיות מאושר על ידי שופטים של האיגוד הישראלי לצניחה חופשית, ולהיות קביל גם לפי חוקי האיגודים בעולם.

"הענף מתקדם"

השיא העולמי עומד על 164 משתתפים, ונעשה בשיקגו, ארה"ב. השיא העולמי לפני כניסתן של מנהרות רוח עמד על 30 בלבד. שרון הרנוי, המאמנת של הקבוצה הישראלית, הייתה אחת מתוך 164 המשתתפים ששברו את השיא העולמי. היא ייצגה את ישראל בשלל אליפויות עולם, ובשיאה הייתה מדורגת בעשירייה הראשונה בשנים 2005-2010. בחלקה העליון של מנהרת הרוח ממוקמים 4 מנועים (1200 כח סוס) אשר יונקים את האויר מתא התעופה ודוחפים אותו בחזרה מלמטה בפעולה סרקולטיבית.

עד היום הוקמו מעל 150 מנהרות רוח ברחבי העולם. בתחילה שימשה המנהרה לאימון צבא וצנחנים מקצועיים, אך עם הזמן החל להתפתח ענף ספורט חדש בעולם תעופת הגוף וכיום ישנם מעל ל-9 מיליון אנשים שכבר התנסו בחווית התעופה ברחבי העולם. במנהרת הרוח אפשר לעוף מגיל 4 עד 104, בצניחת טנדם אפשר להשתתף החל מגיל 12. במנהרת הרוח כאן בישראל עפה אישה בת 94, באוויר עפה אישה בת 100, האדם המפורסם ביותר שצנח בגיל מתקדם הוא ג'ורג בוש האב.

אריק קפלן, נשיא התאחדות "אילת": "שבירת השיא הנוכחי מוכיחה על התקדמות הענף בשנים האחרונות. אני שמח על הפעילות שנעשית באופן אינטנסיבי, וכי הספורטאים הישראלים בענף הצניחה החופשית מתחרים ברחבי העולם. חשוב לציין כי מדובר בענף של "משחקי העולם", ואף היה ייצוג של המדינה ע"י ספורטאי ישראלי במשחקים. אנו תקווה שהייצוג ימשיך. בהזדמנות זו רוצה לברך את כל המשתתפים באירוע החשוב".

יו"ר איגוד הצניחה, אילן דהן: "איגוד הצניחה הישראלי מתרגש לקראת שבירת שיא ישראלי בצניחה חופשית במבנה Head Down שלא היה כדוגמתו מקום המדינה. מדובר בספורטאים מוכשרים שהתאמנו רבות כדי להגיע למעמד הזה. אני גאה בכול אחד ואחת מהם ומאחל בהצלחה בשבירת השיא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully