וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסאנס גמורים": הפרשנים חורצים את גורל הגמר ונפעמים מהמהלך ש"ייזכר לנצח"

אייזיאה תומאס לא רואה את פיניקס חוזרת, ניק נרס מסביר למה זה דווקא כן אפשרי, ווינדהורסט משווה את מידלטון לפיפן. וכולם, איך לא, מדברים על הדאנק של יאניס. סיכום משחק 5 מנקודת המבט של הפרשנים

תקציר: נבחרת ארצות הברית - נבחרת ארגנטינה 80:108/יוטיוב

מילווקי במרחק נגיעה מאליפות ראשונה אחרי 50 שנה. הניצחון 119:123 הלילה (בין שבת לראשון) העלה את הבאקס ליתרון 2:3 בסדרת הגמר מול פיניקס, וכעת כל שהם צריכים כדי להשלים את המהפך הגדול הוא ניצחון ביתי בלילה שבין שלישי לרביעי.

בסיום המשחק, הפרשנים בארצות הברית התפעלו מהמשחק האיכותי, שהוכיח פעם נוספת שבניגוד להערכות המוקדמות, מדובר בסדרת גמר ראויה ביותר. אבל המהלך שגנב את ההצגה היה, איך לא, הדאנק של יאניס אנטטוקומפו בשניות הסיום, אחרי פעולת קלאץ' גדולה של גיבור המשחק ג'רו הולידיי, שחטף לדווין בוקר כדור מכריע ומסר את האסיסט להטבעה של אנטטוקומפו.

"זה אחד המהלכים הגדולים ב-NBA בכל הזמנים. זה רגע שנזכור לנצח", אמר הפרשן הבכיר של ESPN זאק לואו.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע יוצא דופן. יאניס והדאנק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאן ווינדהורסט, פרשן נוסף של ESPN, הדגיש את התרומה של כריס מידלטון, ששוב התעלה במאני טיים עם סלים גדולים. "כריס מידלטון שחקן ממש טוב כבר הרבה שנים, אבל בסדרה הזו הוא נראה כמו סקוטי פיפן. אני לא משווה את יאניס לג'ורדן, אבל כרגע יש לבאקס גם MVP וגם שחקן כמו סקוטי פיפן. אני לא יודע אם הוא ימשיך לשחק ככה, אבל מידלטון פשוט משחק מדהים".

הפרשן הוותיק מייקל ווילבון ניתח: "ההצגה של יאניס הייתה כמעט נטולת טעויות. חוץ מהחטאות העונשין, הוא היה ענק במאני טיים. אבל זה לא רק הוא - גם מידלטון היה אדיר, וג'רו הולידיי התחיל הכל. הוא המשיך להקשות על כריס פול, הוא היה כל כך אגרסיבי. אני לא חושב שאפשר לצפות משלישיית כוכבים לשחק יותר טוב מזה".

כעת הסדרה עוברת שוב לוויסקונסין, והסיכויים לא נוטים לטובת פיניקס. ב-21 מתוך 29 סדרות הגמר שהיו במצב של 2:2, המנצחת במשחק החמישי זכתה באליפות. גם במקרה הזה, הסאנס מתקשים להתאושש מהמהמלומות שהבאקס מנחיתים עליהם אחרי שכבר הובילו 0:2 בסדרה, ורכז העבר האגדי אייזיאה תומאס טוען ש"הסאנס כבר גמורים, אין להם סיכוי של ממש להתאושש מזה".

מצד שני, ניק נרס, מאמן טורונטו שהיה כבר חלק מסדרת גמר ויודע איך הדינמיקה עשויה להשתנות מקצה לקצה, טוען שזה לא גמור. "מילווקי כל כך טובה בבית, כל כך קשה לנצח שם. אבל מצד שני, לזכות באליפות במשחק בית עלול להיות מלחיץ. כולם מדברים על מצעדים ועל טבעות אליפות, ולא קל להתמודד עם זה", אמר. "אני שואל את עצמי האם הטריו של מילווקי מסוגל לספק עוד משחק כזה. אפילו ביום כזה של יאניס, מידלטון והולידיי, פיניקס הייתה במרחק התקפה אחת טובה מלנצח. זה אמור לעודד אותם".

עוד בוואלה!

מילווקי ניצחה 119:123 בפיניקס ועלתה ל-2:3 בגמר ה-NBA

לכתבה המלאה
שחקן פיניקס סאנס כריס פול. רויטרס
ימצאו דרך להתאושש? פול ובוקר/רויטרס

מייקל ווילבון קצת יותר פסימי: "פיניקס תצטרך למצוא דרך להתאושש מהמהלומה הזאת. הם יצטרכו לחפור עמוק פנימה בתוך עצמם ולמצוא עוצמות שהם לא ידעו על קיומן. כריס פול כבר היה בסיטואציה כזאת, אבל שאר השחקנים לא. בסוף המשחק, ראינו אותו משחק כמו שכריס פול יודע לשחק. השאלה היא האם יכול לפתוח ככה את המשחק, ולהיראות ככה במשך משחק שלם. צריך לזכור שפיניקס לא הייתה בעמדת הדחה בפלייאוף הזה, הם היו בפיגור בסדרה רק פעם אחת, כך שבמצב הנוכחי, הכל יהיה חדש להם. אני בספק אם יצליחו לעשות את זה".

לטענתו של טים לגלר, פיניקס קיבלה הוכחה במשחק הזה לתוספת שהיא זקוקה לה כדי לזכות באליפות. "המשחק הזה ממחיש איפה פיניקס באמת נמצאת בשלב הזה. היא עוברת תהליך, וזאת קבוצה שעדיין זקוקה לכוכב נוסף בקו האחורי. אם הם באמת רוצים לזכות באליפות, הם זקוקים ליותר כוח אש. דווין בוקר עשה כמעט הכל לבד, ולא הייתה לו מספיק עזרה. למילווקי יש שלושה כוכבים, ושלושתם היו במיטבם היום. מבחינת פיניקס, כמעט בלתי אפשרי להתגבר על זה. אני תוהה האם בוקר מסוגל לספק עוד משחק כזה, ואם לא, מה יקרה כשהוא יסבול מיום רע? מי יוביל את ההתקפה? בטוח שהוא זקוק ליותר עזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully