וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילווקי מהללת את הולידיי: "שחקן מנצח". פיניקס שבורה: "פקששנו את זה"

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 8:04

הרכז סיפק חטיפה מכרעת ("אחד ממהלכי ההגנה הגדולים של העונה") וסידר לבאקס 119:123 ויתרון 2:3 בסדרה. יאניס מרגיע: "צריך לשמור על קור רוח". תסכול אצל המפסידה, שהפכה לקבוצה הראשונה בתולדות הפלייאוף שמפסידה חרף אחוזים כל כך גבוהים. כריס פול: "זה עדיין לא גמור"

תקציר: נבחרת ארצות הברית - נבחרת ארגנטינה 80:108/יוטיוב

בשלהי הרבע הראשון של משחק מספר 5 בגמר ה-NBA הלילה (בין שבת לראשון), הוליכה פיניקס ב-16 הפרש ונראתה בדרך הבטוחה לעלות ל-2:3 בסדרה. הקהל היה משולהב, דווין בוקר וחבריו לא הצליחו להחטיא, אלא שאז הגמר שעבר כל כך תהפוכות סיפק אחת נוספת. מילווקי חזרה עם קאמבק גדול, ניצחה 119:123 והיא זו שרחוקה כעת 48 דקות מאליפות. ניצחון בלילה שבין שלישי לרביעי יסדר לה תואר ראשון מאז 1971, בעוד הסאנס ינסו לכפות משחק שביעי ומכריע.

לא מעט ביקורות שמע ג'רו הולידיי לאורך הפלייאוף הזה על חוסר היציבות שלו. מילווקי שילמה מחיר כבד מאוד כדי לצרף בטרייד את הרכז בן ה-31, לו העניקה חוזה של 160 מיליון דולר לארבע שנים. לפרקים, באמת התקשה לספק את הסחורה בהתקפה (4 מ-14 במשחק הראשון בגמר, 7 מ-21 בשני, 4 מ-20 ברביעי) - אך הלילה הוא כיפר על הכול. מעבר להגנה המצוינת על כריס פול בשלושת הרביעים הראשונים, מעבר לשורה הסטטיסטית הנאה (27 נקודות ו-13 אסיסטים), הולידיי היה אחראי למהלך המכריע של המשחק. 16 שניות לסיום, ביתרון 119:120, סיפק חטיפה גדולה מידיו של דווין בוקר הלוהט, דהר למתפרצת והרים את יאניס אנטטוקומפו לאלי-אופ שסגר עניין.

"בוקר שחקן גדול, בעיקר בקלאץ', ידענו שהוא רוצה את הכדור", אמר הולידיי, שסיפק שורה סטטיסטית שטרם נראתה בסדרת הגמר (לפחות 25 נקודות, 12 אסיסטים, 3 חטיפות ו-3 שלשות). "באתי לעזור, והוא פשוט הסתובב אלי והשגתי את החטיפה. הייתי במקום הנכון בזמן הנכון. במפרצת יאניס צעק לי, אז פשוט מסרתי הכי גבוה שאפשר והוא הגיע לזה - לא סתם קוראים לו הגריק פריק. אני גאה בהגנה שלי, אני יכול לשמור על עמדות 1-4, לפעמים גם על 5. אני רוצה גם לקלוע, אבל זה לא הדבר הכי חשוב מבחינתי. בנקודה הזו כבר אין תירוצים, אלה המשחקים האחרונים של העונה וכל עוד אני לא יוצא בשש עבירות, אני רוצה להיות על הפרקט".

בניגוד למשחקי העבר, הפעם מילווקי מצאה תשובות לדקות שבהן יאניס ירד לספסל. למעשה, כמעט כל הקאמבק ברבע השני נעשה ללא הגריק פריק: בשמונה הדקות שלא שיחק, קבוצתו ניצחה את פיניקס ב-11 הפרש - ושוב רוב המחמאות הופנו אל עבר הולידיי. "כשג'רו אגרסיבי, הוא אחד הרכזים שהכי קשה להתמודד איתם, הוא יכול לעשות כל כך הרבה דברים", אמר כריס מידלטון, שסיים עם 29 נקודות.

פאט קונטון, האקס פקטור ששוב עמד בלחץ עם 14 נקודות ו-4 שלשות, הוסיף ושיבח את הרכז: "הצורה שבה היא שומר, הוא חזק, הוא מהיר, יש לו ידיים זריזות. זה היה אחד ממהלכי ההגנה הגדולים של השנה, וזה מראה שאנחנו בנויים על ההגנה. בשני המשחקים האחרונים היו לנו שני מהלכי הגנה גדולים שעזרו לנו לנצח. ג'רו פשוט שחקן מנצח, הוא עושה מהלכים מנצחים".

ספרי ההיסטוריה אומרים שהקבוצה שמנצחת את המשחק החמישי בסדרת הגמר אחרי 2:2, זוכה באליפות ב-21 מ-29 המקרים. "צריך לשמור על קור רוח, להמשיך להילחם", אמר יאניס. "זה גמר ה-NBA, צריך לתת כל מה שיש לנו וזה מה שעשינו הערב".

קארים עבדול ג'באר נלהב

גם ברחבי הליגה אוהבים את סדרת הגמר הזו

פיניקס, מצידה, הפכה לקבוצה הראשונה בתולדות ה-NBA שמפסידה משחק פלייאוף אף שקלעה לפחות 55 אחוז מהשדה (55.2) ו-60 אחוז ל-3 (68.4). כמו כן, אחרי 0:13 עד כה בפלייאוף, הפסידה אלופת המערב לראשונה לאחר שפתחה יתרון דו-ספרתי. "חייבים ללמוד מהמשחק הזה, אבל זה עוד לא גמור. נצטרך להיות מוכנים למשחק השישי", אמר כריס פול. "ידענו שזה לא יהיה קל. כל העונה המאמן מדבר איתנו על כמה קשה זה הולך להיות, ואין יותר קשה מזה".

דווין בוקר שוב היה נפלא עם 40 נקודות, אך מספר פרשנים בארצות הברית טענו כי ההתקפה של הסאנס פחות שוטפת בצורה כזו. כשבוקר היה על הפרקט, אלופת המערב ניצחה ב-12 הפרש. בשש הדקות שהיה על הספסל, היא הפסידה ב-16 הפרש. "אנחנו צריכים להזיז את הכדור", הודה מונטי וויליאמס. "אנחנו יודעים מה בוקר יכול לעשות איתו, אבל דיברנו על זה, צריך לדעת למצוא שחקנים נוספים".

"ניסיתי לקלוע. ג'רו היה מאחורי, הסתובבתי והוא פשוט היה שם", הודה בוקר. על המשחק עצמו אמר הכוכב: "עשינו מה שהיינו צריכים בהתחלה, פתחנו נהדר ופשוט פספסנו את זה. זה הפסד קשה".

מונטי וויליאמס הוסיף ואמר: "נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להעלות את מילווקי בחזרה על המטוס, זה הכול. זו פעם ראשונה שאנחנו בסיטואציה הזו, אבל אנחנו מסוגלים לעשות זאת. ספגנו 79 נקודות ברבעים 2 ו-3, לא היתה לנו את אותה אנרגיה איתה שיחקנו ברבעים 1 ו-4".

מיקל ברידג'ס סיכם: "אנחנו מוכנים, נהיה מוכנים למשחק הבא. אם נשב ונהיה עצובים, זה ייגמר תוך רגע. ברור לנו מה צריך לעשות, ברור לנו שזה עניין של חיים ומוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully