וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טור דה פראנס: טאדיי פוגצ'אר הבטיח את זכייתו השנייה ברציפות

אחרי הדרמה הגדולה ב-2020, הפעם הסלובני שלט כמעט לכל אורך הטור, בצל הטענות נגדו על שימוש בסמים ו"הונאה טכנולוגית". סיים שמיני בקטע ה-20 (נגד השעון), בו ניצח ואוט ואן ארט

טאדיי פוגצ'אר הבטיח הערב (שבת) את זכייתו השנייה ברציפות בטור דה פראנס. האלוף הסלובני, שניצח שני קטעים בהרים וגרם ללא מעט אנשים לטעון נגדו לשימוש בסמים ול"הונאה טכנולוגית", ידע להתעלם מהביקורות ויעשה מחר את סיבוב הניצחון שלו בשאנז אליזה. זו הפעם הראשונה שרוכב שומר על התואר שלו מאז שלוש הזכיות של כריס פרום ב-2015-2017, והעתיד מבטיח שכן הוא עוד לא בן 23.

פוגצ'אר הפך בכך לרוכב הצעיר ביותר שזוכה בטור פעמיים, כשהוא שבר את השיא של פיליפ תיס שעשה את זה בגיל 23 ו-288 ימים. הוא גם הרביעי שלוקח את הטור בפעמיים הראשונות בהן השתתף בו, אחרי אדי מרקס, ברנאר הינו ולורן פיניון.

בשנה שעברה, פוגצ'אר הדהים כאשר ניצח בקטע ה-20 נגד השעון ועקף את בן ארצו פרימוז' רוגליץ' שהחזיק עד אז בחולצה הצהובה. הפעם הדומיננטיות של רוכב טים אמירייטס הורגשה כמעט מהרגע הראשון, עם ניצחון בקטע הקודם נגד השעון (החמישי) והשתלטות על החולצה הצהובה החל מהקטע השמיני ועד לסיום הטור.

טאדיי פוגצ'אר רוכב אופניים סלובני, מנצח טור דה פראנס 2021. Daniel Cole, AP
השליט החדש של ענף האופניים. טאדיי פוגצ'אר/AP, Daniel Cole

מי שניצח בקטע ה-20 הוא ואוט ואן ארט הבלגי מקבוצת יומבו-ויסמה, שקבע את הזמן המהיר ביותר ב-30.8 הק"מ לסנט אמיליון - 35:53 דקות. הוא הקדים את הדנים קספר אסגרין ויונס וינגגור, כאשר פוגצ'אר סיים שמיני ובפיגור של 57 שניות.

הישראלי עומר גולדשטיין היה המהיר ביותר מקבוצת סטארט-אפ ניישן ודורג במקום ה-61, אחרי שסיים את הקטע בזמן של 39:54 דקות. בדירוג הכללי הוא נמצא במקום ה-124, כשהמדורג הבכיר של הקבוצה הוא האירי דן מרטין במקום ה-41. בדירוג הקבוצות ניצבת סטארט-אפ ניישן במקום ה-19 מתוך 23.

טאדיי פוגצ'אר רוכב אופניים סלובני, מנצח טור דה פראנס 2021. רויטרס
מחזיק גם בחולצה הלבנה של הרוכב הצעיר המצטיין. טאדיי פוגצ'אר/רויטרס

הדירוג הכללי (אחרי 20 קטעים)

  • 1. טאדיי פוגצ'אר (סלובניה, טים אמירייטס) 80:16:59 שעות
  • 2. יונאס וינגגור (דנמרק, יומבו-ויסמה) 5:20+ דקות
  • 3. ריצ'רד קרפאס (אקוודור, אינאוס גרנדיירס) 7:03+ דקות
  • 4. בן אוקונור (אוסטרליה, AG2R סיטרואן) 10:02+ דקות
  • 5. וילקו קלדרמן (הולנד, בורה-הנסגרוהה) 10:13+ דקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully