וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית ואיטליה שוקלות להגיש הצעה משותפת לאירוח מונדיאל 2030

בדרך לטורניר ביניבשתי ראשון מסוגו? המדינה מהמפרץ מחפשת פרטנרית שתישא בעלויות הכספיות ופנתה לאלופת אירופה במטרה לשלב כוחות

חגיגות ברחבי איטליה לאחר זכיית הנבחרת באליפות אירופה/רויטרס

דיווח מפתיע: ערב הסעודית ואיטליה שוקלות להגיש לפיפ"א הצעה משותפת לאירוח מונדיאל 2030. המדינה העשירה מהמפרץ עמלה בשנים האחרונות על הצעה ראויה לאירוח גביע העולם, ומחפשת פרטנרית שתישא בעלויות הכבדות שכרוכות בכך.

אירוח משותף של טורניר גדול על ידי כמה מדינות הפך לפופולרי בשנים האחרונות, במיוחד בעולם הכדורגל, אולם אירוח חוצה יבשות שכזה לא קרה מעולם. לפי הדיווח ב"אתלטיק", אחת האפשרויות של ערב הסעודית היא להגיש הצעה לאירוח הטורניר יחד עם מצרים ומרוקו, אולם בחברת הייעוץ ששכרו הסעודים, מפקפקים באפשרות שטורניר כזה יהיה מספיק אטרקטיבי או שיעמוד בדרישות מבחינת תנאים ומתקנים.

נבחרת איטליה מגיעה לרומא אחרי הזכייה ביורו 2020. רויטרס
המונדיאל ינדוד לארץ המגף? איטליה חוגגת את הזכייה ביורו/רויטרס

זו הסיבה שאיטליה, אלופת אירופה הטרייה, היא המועמדת המובילה לשתף פעולה עם הסעודים. בארץ המגף שוקלים ברצינות את ההצעה הסעודית, ואם יקבלו אותה ויציעו לארח את המשחקים, יקוו לגבור פעם נוספת על האנגלים - ממש כמו בגמר היורו האחרון. אנגליה אף היא מתכוונת להגיש בקשה לאירוח המשחקים יחד אירלנד.

נשיא ההתאחדות האיטלקית גבריאלה גראבינה הודה במסיבת עיתונאים השבוע שאיטליה שוקלת להגיש הצעות לאירוח יורו 2028 ומונדיאל 2030, שיהווה "חגיגה בהמשכים של הזכייה ביורו 2020".

לשם כך, הוא עשוי לשלב כוחות עם הסעודים, שקיבלו החלטה אסטרטגית להשקיע הון עתק באירוח אירועי ספורט בינלאומיים, כדי לשפר את התדמית של המדינה ברחבי הגלובוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully