וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החסימה הגדולה אי פעם לצד לברון": יאניס הדהים את ה-NBA, פול סופג אש

הבלוק של אנטטוקומפו במאני טיים גרר השוואות לקינג ג'יימס: "מהלך אגדי". CP3 שוב איכזב: "נתן את המשחק הכי גרוע שלו בפלייאוף בזמן הכי לא נכון". וגם: שערוריית העבירה של בוקר. המספרים והתגובות

תקציר: נבחרת ארצות הברית - נבחרת ארגנטינה 80:108/יוטיוב

ב-NBA עדיין מתקשים לעכל את ה-מהלך שהכריע את משחק 4 בסדרת הגמר: 1:15 דקות לסיום, כשמילווקי ביתרון של שתי נקודות, סיפק יאניס אנטטוקומפו את אחד ממהלכי ההגנה הגדולים של השנים האחרונות - כשחסם את דיאנדרה אייטון ומנע ממנו האלי אופ כשהכדור גבוה באוויר, וכשסנטר פיניקס כבר נראה בדרך הבטוחה לשתי נקודות קלות.

אנטטוקומפו אמנם הסתמך על כריס מידלטון בהתקפה בדקות האחרונות, אבל מהלך הקלאץ' שלו גרר השוואות מחמיאות במיוחד ברחבי ה-NBA, והיו רבים שמצאו דמיון בין החסימה של יאניס לבלוק המפורסם של לברון ג'יימס במשחק 7 של גמר 2016, שאחריו השלימה קליבלנד זכייה באליפות היסטורית. "הוא ולברון יכולים להתחלק בתואר החסימה הגדולה בכל הזמנים", התגאה שחקן מילווקי פט קונאטון.

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, חוסם את דיאנדרה אייטון, פיניקס סאנס. Stacy Revere, GettyImages
מדהים. יאניס והחסימה/GettyImages, Stacy Revere
יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, חוסם את דיאנדרה אייטון, פיניקס סאנס. Stacy Revere, GettyImages
יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס, חוסם את דיאנדרה אייטון, פיניקס סאנס/GettyImages, Stacy Revere

בשידור של ESPN בארצות הברית הסבירו הפרשנים מדוע מדובר ב"אחת ההתאוששויות הגדולות שתראו", כשהם ממחישים כיצד יאניס כיסה מרחק רב מאייטון בעשיריות שנייה. "הבלוק של יאניס היה משוגע - מזכיר את לברון", צייץ אנדרה איגודלה, "הקורבן" של הבלוק ההוא של ג'יימס. דריימונד גרין הצטרף וכתב ש"הבאקס הולכים לסגור את הסדרה הזאת, והבלוק הזה אגדי!".

דמיאן לילארד צייץ ש"החסימה של יאניס כנראה ניצחה להם את המשחק", וגם הפרשן קווין אוקונור מ"דה רינגר" ציין: "אני לא יכול לתגבר על העובדה שיאניס סיפק הרגע את אחת החסימות הכי מדהימות בתולדות גמר ה-NBA".

מייק בודנהולזר, מאמן מילווקי, הודה ש"זה רגע מיוחד שייזכר שנים קדימה", אבל גם הוא יודע שזה היה ניצחון שרשום על שני כוכבים: כריס מידלטון סיפק את משחק הפלייאוף הטוב בקריירה שלו עם 40 נקודות, ובשתי הדקות האחרונות ניצח את פיניקס לבדו עם 10 נקודות אישיות מול 4 בלבד של הסאנס.

"באטמן", כינה אותו פרשן ESPN קנדריק פרקינס, והוסיף ש"הוא הציל את החיים של 40 אלף אנשים היום. ברגעים הכי חשובים, מילווקי שמה את הכדור בידיים שלו. וכדאי שהיא תמשיך".

בצד השני, פיניקס זרקה לפח הצגה עילאית של דווין בוקר. השוטינג גארד הצעיר צלף 42 נקודות מבלי לקלוע אפילו שלשה אחת, כשהוא מאמלל את כל שחקני ההגנה שהבאקס שומרים עליו, וגובר עליהם שוב ושוב במהלכי אחד על אחד, במפגן סקורינג שהזכיר מעט את קובי בריאנט.

בוקר יודע שהיה בשיאו, אבל מבין שאין לזה שום חשיבות לאור התוצאה. "זה לא משנה. אמרתי את אותו דבר גם אחרי שהתקשיתי במשחק הקודם - המטרה העיקרית שלי היא לנצח את המשחק, כל השאר לא חשוב".

בוקר היה חתום גם על אחד הרגעים מעוררי המחלוקת במשחק: ברבע האחרון, כשהוא עם חמישה פאולים, כוכב פיניקס ביצע עבירה ברורה למדי על ג'רו הולידיי בניסיון לעצור מתפרצת, אבל השופטים לא שרקו. לאחר מכן הודה השופט ג'יימס קייפרס שהיה צריך לשרוק לבוקר עבירה שישית: "ברגע הראשון ראיתי חסימה נקייה, אבל אחרי שצפיתי בהילוכים החוזרים אני מבין שפספסתי, זו הייתה עבירה".

יאניס אנטטוקומפו, מילווקי באקס חוגג, מולו דווין בוקר, פיניקס סאנס מאוכזב. רויטרס
שניהם יצאו ווינרים, אבל רק אחד מהם קיבל עזרה. יאניס ובוקר/רויטרס

בוקר לא היה יכול לעשות יותר כדי לנצח, אבל מי שבהחלט כן הוא כריס פול. עם 10 נקודות וחמישה איבודים, ארבעה מהם ברגעים קריטיים ברבע האחרון, אחרי עוד משחק פושר שהצטרף ליכולת שלו בשני המשחקים הקודמים, החשש הוא ש-CP3 שוב זורק לפח הזדמנות לזרוק אליפות. הפעם, ייתכן שזאת ההזדמנות האחרונה שלו.

"כריס פול צריך להאשים אך ורק את עצמו. אם הוא רוצה לזכות סוף סוף באליפות שחיכה לה כל כך הרבה זמן, הוא לא יכול להרשות לעצמו לשחק כפי ששיחק היום", כתב העיתונאי ג'ון גאמבודורו המסקר את הסאנס מקרוב. גם הפרשן סקיפ ביילס מרשת "פוקס", שמרבה להשתלח בחלק מכוכבי הליגה, אמר ש"זה לא אמיתי. כריס פול רשם את המשחק הכי גרוע שלו בפלייאוף, ובתזמון הכי לא טוב שיש. הוא ממש איבד לסאנס את המשחק, ולא היה בעניינים מההתחלה ועד הסוף".

פול רשם 15 איבודים בשלושת המשחקים האחרונים שלו - הכי הרבה שלו בשלושה משחקים עוקבים בפלייאוף מאז 2012.

"האיבודים הרגו אותנו היום. קלענו 50 אחוז מהשדה, אבל היו להם 19 התקפות יותר. זה לא רק כריס, אלא כל הקבוצה - אנחנו חייבים לשמור טוב יותר על הכדור", אמר מאמן הסאנס מונטי וויליאמס, שהסביר שפול כשיר לחלוטין, ושהיכולת הבינונית שלו לא נובעת מפציעה שהוא סוחב. "אנחנו מאמינים שהוא יתאושש מזה. היה לו משחק פחות טוב, אבל הוא יקום. הוא פשוט כזה", אמר.

פול לקח אחריות על המשחק הלא מרשים ועל האיבודים המכריעים, ואמר ש"זה אני, זה בגללי. מתוך 17 איבודים של הקבוצה, איבדתי חמישה. קבלת ההחלטות שלי היום הייתה רעה".

נאום המוטיבציה של מאמן פיניקס בחדר ההלבשה

למרות המהלומה המנטלית הלא פשוטה, למרות שהמומנטום בסדרה שוב נראה בצד של מילווקי ורבים מהפרשנים כבר חוזים שהיא תהיה האלופה, פיניקס מנסה להמשיך להאמין. בנאום הסיום של מונטי וויליאמס בחדר ההלבשה, שתועד על ידי המצלמות של ESPN, נראה המאמן מנסה לעודד את שחקניו השפופים ואומר להם: "נשארו לנו שלושה משחקים, וצריך לנצח שניים מהם. תחשבו על זה בצורה הזאת. אי אפשר להוריד את הראש, חייבים להישאר ביחד. מה שקרה הלילה ניתן לתיקון. היו להם 17 ריבאונדים בהתקפה, ולנו היו 17 איבודים. תחשבו על זה, חבר'ה. קלענו 21 נקודות בלבד ברבע האחרון. ברור שאנחנו עושים לעצמנו חיים קשים, אבל אסור להוריד את הראש, זה אמוציונלי וקשה, אבל חייבים לזכור את העובדות - אנחנו נמצאים בעמדה מצוינת, ויש לנו יתרון ביתיות. מאז שאני כאן, אנחנו מדברים בלי סוף על התמודדות עם קשיים. זה קשה, זה מאוד קשה, אבל חייבים להישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully